Η μετάβαση σε εντελώς καθαρή ενέργεια θα απαιτήσει επενδύσεις αξίας 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά το να συνεχίσουμε να βασιζόμαστε στα ορυκτά καύσιμα θα κόστιζε ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με τον Ιλον Μασκ, σύμφωνα με το Bloomberg.
Απαιτείται μια τεράστια κατασκευή εργοστασίων ηλιακών συλλεκτών και διυλιστηρίων μετάλλων τα επόμενα 20 χρόνια για την παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και την ικανότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία της παγκόσμιας οικονομίας εξ ολοκλήρου με ενέργεια χωρίς άνθρακα, ανέφερε η Tesla την Πέμπτη.
ΕΕ: Οι κλιματικοί στόχοι για το 2040
Η λευκή βίβλος
Η λευκή βίβλος της Tesla αποτυπώνει με λεπτομέρεια το μεγαλειώδες όραμα του Μασκ για έναν κόσμο χωρίς ορυκτά καύσιμα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την ημέρα των επενδυτών τον προηγούμενο μήνα.
«Η Γη θα κινηθεί προς μια βιώσιμη ενεργειακή οικονομία», είπε ο Μασκ στην εκδήλωση στο Ώστιν του Τέξας. «Και θα συμβεί στη ζωή σου», συμπλήρωσε.
Η Tesla βλέπει αναβαθμισμένα δίκτυα που τροφοδοτούνται με αιολική και ηλιακή ενέργεια, παγκόσμιες συστοιχίες μπαταριών και υπόγεια σπήλαια υδρογόνου για αποθήκευση ενέργειας, ανακατασκευή βαρέων βιομηχανιών, όπως η χαλυβουργία και η τσιμεντοβιομηχανία, καθώς και σπίτια και επιχειρήσεις που θερμαίνονται ή ψύχονται με αντλίες θερμότητας.
Το επιπλέον κόστος
Το κόστος της εναλλακτικής λύσης – η συνέχιση της παραγωγής πετρελαίου, άνθρακα και φυσικού αερίου – είναι υψηλότερο, υποστηρίζει η Tesla, και θα ανέλθει σε περίπου 14 τρισεκατομμύρια δολάρια τις επόμενες δύο δεκαετίες.
Το προβλεπόμενο παγκόσμιο ενεργειακό σύστημα του Μασκ απαιτεί περίπου 30.000 γιγαβάτ χωρητικότητας ανανεώσιμης ενέργειας και 240.000 γιγαβατώρες μπαταριών αποθήκευσης. Αυτά τα στοιχεία συγκρίνονται με την ικανότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας 3.214 γιγαβάτ το 2021 και έναν τομέα σταθερής αποθήκευσης ενέργειας που προβλέπεται να έχει χωρητικότητα 1.432 γιγαβατώρες έως το τέλος του 2030, σύμφωνα με το BloombergNEF. Αυτό θα αντιπροσώπευε ένα τεράστιο όφελος για καθαρές εταιρείες τεχνολογίας όπως η Tesla.
Ενώ το επενδυτικό κόστος 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για έναν καθαρότερο κόσμο είναι υψηλό, ο Μασκ υποστηρίζει ότι αυτό είναι μόνο ένα κλάσμα της παγκόσμιας οικονομίας των 100 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Σε 20 χρόνια, θα ήταν το 0,5% της παγκόσμιας οικονομίας», είπε στους επενδυτές τον περασμένο μήνα. «Οπότε αυτό δεν είναι μεγάλος αριθμός».
Ο παγκόσμιος τομέας μετάλλων είναι έτοιμος για μεγάλη έκρηξη ζήτησης σύμφωνα με το σενάριο του Μασκ. Θα χρειαστούν συνολικά 502 δισεκατομμύρια δολάρια κεφαλαιουχικών δαπανών εξόρυξης και 662 δισεκατομμύρια δολάρια για τη διύλιση και την παραγωγή νικελίου, λιθίου, χαλκού και άλλων υλικών που θα χρησιμοποιηθούν σε μπαταρίες και εξοπλισμό καθαρής ενέργειας.
Εφικτό ένα βιώσιμο μέλλον
Υπάρχει επίσης ελάχιστη πιθσνοτητα να εξαντλήσει ο κόσμος τις προμήθειες απαιτούμενων μετάλλων, καθώς απαιτείται μόνο ένα κλάσμα των τρεχόντων πόρων και η υψηλότερη ζήτηση θα ενθαρρύνει τους εξερευνητές να αναζητήσουν νέα κοιτάσματα.
Η ανακύκλωση θα αρχίσει να αντικαθιστά ουσιαστικά την παροχή νέων μετάλλων από το 2040, καθώς οι ληγμένες μπαταρίες, οι ηλιακοί συλλέκτες και οι ανεμογεννήτριες συλλέγονται για επαναχρησιμοποίηση. Άλλα υλικά θα καταργηθούν σταδιακά ή θα ελαχιστοποιηθούν: η χρήση χαλκού αντί για ασήμι στα ηλιακά πάνελ, η χρήση τεχνητού γραφίτη στις μπαταρίες και η εξάλειψη των σπάνιων γαιών από τις ανεμογεννήτριες.
«Το βιώσιμο μέλλον είναι τεχνικά εφικτό και απαιτεί λιγότερες επενδύσεις και λιγότερη εξόρυξη υλικών από τη συνέχιση της σημερινής μη βιώσιμης ενεργειακής οικονομίας», αναφέρει η Tesla.
Latest News
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο