Τέλος αύριο Μ. Σάββατο για το «καλάθι του νονού», καθώς και για το «καλάθι του Πάσχα» καθώς ολοκληρώνονται επισήμως οι αγορές των γιορτών.
Καταστήματα: Σε τζίρο 1,5 δισ. ευρώ στοχεύουν οι έμποροι το Πάσχα
Το «καλάθι του νονού» που τέθηκε σε ισχύ στις 29 Μαρτίου και θα έχει διαρκέσει περίπου 20 ημέρες στόχευτε από την πλευρά του υπουργείου στη συγκράτηση των τιμών σε είδη που επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό πολλών νοκοκυριών το Πάσχα με τις παραδοσιακές αγορές παιχνιδιών, λαμπάδων και πασχαλινών σοκολατοειδών για τα παιδιά και τα βαφτιστήρια.
Στην πρωτοβουλία ήταν υποχρεωμένες να συμμετέχουν όλες οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου του κλάδου των παιχνιδιών με τζίρο άνω του 1 εκατ. ευρώ, ωστόσο, εκτός από αυτές συμμετείχαν με δική τους πρωτοβουλία και μικρότερες αλυσίδες αλλά και μεμονωμένες επιχειρήσεις με ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη που επίσης διαθέτουν παιχνίδια.
Οι 12 κατηγορίες οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στη λίστα του «καλαθιού του νονού» ήταν: Πασχαλινές λαμπάδες – παιχνίδια, Επιτραπέζια/Παζλ, Πασχαλινά σοκολατοειδή, Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), Βρεφικά παιχνίδια, Φιγούρες δράσης, Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα, Ηλεκτρονικά παιχνίδια, Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), Λούτρινα, Μουσικά παιχνίδια.
Μειώσεις και σταθερές τιμές
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το υπουργείο Ανάπτυξης τη Μ. Τετάρτη, για το διάστημα από 12/04/2023 έως και τις 15/04/2023, το 19% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νονού» έχει σημειώσει νέες μειώσεις και το 81% έχει διατηρήσει σταθερές τιμές.
«Καμία αύξηση ούτε σε ένα παιχνίδι, ούτε σε έναν κωδικό, το οποίο νομίζω είναι πάρα πολύ καλό… Το ότι έχουμε για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα περίπου 20% μειώσεις τιμών σημαίνει ότι μέσα σε τρεις εβδομάδες είχαμε σημαντικές μειώσεις. Και στην περίπτωση των παιχνιδιών ο μηχανισμός που έχουμε εφεύρει και που ονομάζεται γενικά ‘καλάθι’ δουλεύει, όπως δουλεύει και στα σούπερ μάρκετ», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την επίσκεψή του σε καταστήματα παιχνιδιών.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης δήλωσε: «Βλέπουμε ότι και το «Καλάθι των Νονών» δουλεύει, όπως δούλεψε και το Εορταστικό Καλάθι. Πώς λειτουργούν τα Καλάθια; Τα Καλάθια «φωτίζουν» βασικές κατηγορίες. Ας πούμε στη συγκεκριμένη περίπτωση ξεχώρισαν 40 κωδικοί παιχνιδιών, στους οποίους και λειτούργησε ο ανταγωνισμός.
Εμείς δεν βάζουμε πλαφόν στις τιμές, αφήνουμε την αγορά να λειτουργήσει ελεύθερα και η επιτυχία των Καλαθιών γενικά, και του Καλαθιού της Σαρακοστής και του Πάσχα και των Νονών, είναι ότι ενισχύει τον ανταγωνισμό, επομένως οι τιμές μειώνονται.
Πέρα όμως από την επιτυχία του Καλαθιού σε επίπεδο τιμών, η οποία αποδεικνύεται όλους αυτούς τους μήνες που είναι σε ισχύ, το Καλάθι λειτουργεί και για τους επαγγελματίες. Βλέπετε ότι και οι επαγγελματίες που συμμετέχουν δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη λειτουργία του».
Όπως χαρακτηριστικά είπε η υπεύθυνη του καταστήματος «Μουστάκας», «από τις πρώτες μέρες έχει δείξει μεγάλη δυναμική το “Καλάθι των Νονών”, ο κόσμος μπαίνει μέσα και το αναζητά και αναζητά παιχνίδια από αυτό. Υπάρχουν πολλά επώνυμα παιχνίδια».
Latest News
«Τσίμπησε» στα 4,2 δισ. το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' τρίμηνο - «Βουτιά» 10,7% στις εξαγωγές
Τι δείχνει η εικόνα του Μαρτίου
Ταμεία Συνοχής και ΚΑΠ στα πρότυπα του Ταμείου Ανάκαμψης, λέει η φον ντερ Λάιεν
Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνδέει τη χρηματοδότηση με τις μεταρρυθμίσεις
Ποιες ιστορικές βιομηχανίες βγαίνουν στο σφυρί - Δεν πήραν «δεύτερη ευκαιρία»
Πρόκειται για «ονόματα» που μεσουράνησαν τις προηγούμενες δεκαετίες στην επιχειρηματική σκηνή του τόπου - «Λύγισαν» υπό το βάρος των χρεών τους
Απλήρωτοι στα επιδοτούμενα σεμινάρια – Τι απαντά η ΕΣΕΕ
Το πρόβλημα με τη γραφειοκρατία
Ποια προϊόντα πληρώνουμε «χρυσάφι» στην Ελλάδα
Σύγκριση τιμών – Τα «παιχνιδάκια» πολυεθνικών και γιατί η κυβέρνηση αναζητά λύση σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Μέτωπο (και) με τη βιομηχανία τροφίμων άνοιξε η κυβέρνηση - Στα «κάγκελα» οι πολυεθνικές
Λάδι στη φωτιά της αντιπαράθεσης ρίχνει η άρνηση Χατζηδάκη να μειώσει τον ΦΠΑ
Φορο-μπάι πας για να μην αυξηθεί ο ΦΠΑ - Το σενάριο και τα προϊόντα
Οι εκπρόσωποι του κλάδου έχουν ζητήσει «κούρεμα» ή ακόμα και κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ)
Χατζηδάκης προς Γιώτη (ΣΕΒΤ): «Προτιμώ να γίνω δυσάρεστος μαζί σας»
«Όχι» σε μείωση του ΦΠΑ – «Δεν θα βάλω την υπογραφή μου σε αποσταθεροποίηση του προϋπολογισμού», ξεκαθάρισε ο Κωστής Χατζηδάκης
Μητσοτάκης στον ΣΕΒΕ: Οι εξαγωγές αναδεικνύουν την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε την ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις
Τα νυχτερινά κέντρα που άλλαξαν... πίστα – Τα projects από REDS, Lamda, Prodea και Grivalia
Η «Νεράιδα», τα «Αστέρια», η «Φαντασία», τα «Δειλινά», το «Ακρωτήρι», ο «Διογένης Παλλάς» και το «Αθηνών Αρένα» έδωσαν τη θέση τους σε επενδυτικά ακίνητα