Να επιταχύνουν τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων, συμφώνησαν οι ηγέτες της των πιο ανεπτυγμένων οικονομιών του κόσμου που απαρτίζουν την G7, ωστόσο δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε μια προθεσμία για την έξοδο από τον άνθρακα και άφησαν ανοιχτό παράθυρο για νέες επενδύσεις φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με το κοινό ανακοινωθέν των υπουργών της G7 για το Κλίμα, την Ενέργεια και το Περιβάλλον, που συναντήθηκαν το σαββατοκύριακο στο Σαπόρο της Ιαπωνίας, η ομάδα «θα επιταχύνει τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων, ώστε να επιτευχθεί καθαρό μηδέν στα ενεργειακά συστήματα έως το 2050».
Οι χώρες μέλη της G7 έχουν αυτοπροσδιοριστεί ως ηγέτες στην παγκόσμια αποστολή απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα και το ανακοινωθέν στέλνει ένα σημαντικό πολιτικό μήνυμα που δίνει τον τόνο στις συζητήσεις για την ενέργεια και το κλίμα για τον υπόλοιπο χρόνο, όπως επισημαίνει το Bloomberg.
Η αποτυχία, ωστόσο, συμφωνίας σε ένα χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση της χρήσης άνθρακα μπορεί να αποδυναμώσει την αποφασιστικότητα ενόψει της κρίσιμης συνόδου κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα στο Ντουμπάι, της COP 28, μέσα στον χρόνο, όπου σχεδόν 200 χώρες θα πιεστούν να καταργήσουν σταδιακά τα ορυκτά καύσιμα.
Με βάση τα όσα συμφωνήθηκαν, επιτρέπονται νέες επενδύσεις στο φυσικό αέριο, για τις οποίες ακτιβιστές για το περιβάλλον υποστηρίζουν ότι έρχεται σε αντίθεση με το περσινό ανακοινωθέν της G7, με το οποίο οι χώρες μέλη δεσμεύτηκαν να μην ενθαρρύνουν δημόσια την παραγωγή ενέργειας από ορυκτά καύσιμα, μέχρι το τέλος του 2022, πλην συγκεκριμένων περιπτώσεων που ορίζονται σαφώς από κάθε χώρα και δεν έρχονται σε αντίθεση με τον στόχο για θερμοκρασία 1,5 βαθμού Κελσίου.
Φέτος, η G7 αποφάσισε ότι «οι επενδύσεις στον τομέα του φυσικού αερίου μπορεί να είναι κατάλληλες για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση πιθανών ελλείψεων στην αγορά», οι οποίες προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, εάν «υλοποιηθούν με τρόπο συνεπή με τους κλιματικούς μας στόχους και χωρίς να δημιουργούνται επιπτώσεις».
Η G7 ζήτησε επίσης να επιταχυνθεί η συμμετοχή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό μείγμα. Στο φετινό ανακοινωθέν, η ομάδα αναφέρει πως σχεδιάζει να ενισχύσει την ηλιακή δυναμικότητα σε περισσότερα από 1.000 GWatt και την υπεράκτια αιολική παραγωγή στα 150 GWatt από τα επίπεδα του 2021 και στις 7 χώρες, έως το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Latest News
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο
Τουρκία: Συμφωνία 1 δισ. δολ. με την Παγκόσμια Τράπεζα για τις ΑΠΕ
Τι προβλέπει το πρόγραμμα
Χατζηδάκης: Ταμείο Ανάκαμψης ΙΙ, για να στηριχθούν οι πράσινες πολιτικές
Η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών στο Ετήσιο Οικονομικό Φόρουμ των Βρυξελλών
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως
Ηλεκτρικά Ι.Χ.: Από το γκάζι στο… χειρόφρενο
Τα 3+1 αγκάθια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα