Έχουν γράψει επανειλημμένα σενάρια αντιπαραθέσεων, με ευχάριστη ή δυσάρεστη κατάληξη. Τώρα όμως, έχει έρθει η ώρα να γίνουν οι ίδιοι πρωταγωνιστές μιας μεγάλης κόντρας με ορισμένες από τις ισχυρότερες επιχειρήσεις του πλανήτη.
Χόλιγουντ: Απεργία κήρυξαν οι συγγραφείς
Ο λόγος για τους Αμερικανούς σεναριογράφους του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, που κατήλθαν σε μαζική απεργιακή κινητοποίηση καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν δει τις αμοιβές τους να διαβρώνονται λόγω της επέλασης του streaming, ενώ πλέον φοβούνται ότι σύντομα μπορεί να αντικατασταθούν από ρομπότ.
Έτσι, στα αιτήματα που υπέβαλε στους παραγωγούς η Ένωση Συγγραφέων Αμερικής περιλαμβάνεται η έκκληση να επιτρέπεται μόνο σε ανθρώπους – και όχι σε chatbots τεχνητής νοημοσύνης – να «γράφουν ή ξαναγράφουν λογοτεχνικό υλικό».
Και, όπως σημειώνουν οι Financial Times, οι συγγραφείς έχουν σοβαρούς λόγους να αισθάνονται ανασφάλεια.
Μεγαλύτερη έμφαση στις μηχανές παρά στους ανθρώπους
Οι λόγοι αυτοί δεν αφορούν τις, εξαιρετικά μικρές, πιθανότητες πλατφόρμες όπως το ChatGPT να εξελιχθούν τόσο γρήγορα ώστε να μπορούν σύντομα να γράψουν σύνθετα δράματα που να μπορούν να κρατούν το ενδιαφέρον του κοινού, να δημιουργούν συναισθήματα όπως συγκίνηση ή χαρά και να δημιουργούν αισθήματα ταύτισης. Άλλωστε, η συγγραφή σεναρίων δεν βρίσκεται ψηλά ανάμεσα στα επαγγέλματα που οι ειδικοί αναλυτές εκτιμούν ότι θα απειληθούν σύντομα από την επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο βασικός λόγος λοιπόν, σύμφωνα με το βρετανικό έντυπο, είναι ότι συνολικά δίνεται πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης σε σχέση με τον ανθρώπινο παράγοντα. Με άλλα λόγια, περισσότεροι πόροι οδηγούνται στο να γίνουν πιο έξυπνες οι μηχανές, παρά οι άνθρωποι πιο δημιουργικοί. Ενδεικτική είναι η εξάλειψη, ήδη από τα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, της συνήθειας των μεγάλων στούντιο να παραγγέλνουν πολλά πιλοτικά επεισόδια, μόνο λίγα εκ των οποίων θα χρησιμοποιούνταν εν τέλει.
«Ήταν μια δαπανηρή συνήθεια, αλλά παρείχε σταθερή δουλειά για τους σεναριογράφους σε σειρές που θα έτρεχαν για 20 επεισόδια ή και περισσότερο, καθώς και επιπλέον πληρωμές για επαναλαμβανόμενες προβολές σε καλωδιακά δίκτυα. Οι σεναριογράφοι απασχολούνταν για μεγάλο μέρος του έτους και εργάζονταν όχι μόνο για τη σύνταξη των αρχικών σεναρίων αλλά και για το ξαναγράψιμο κατά τη διάρκεια της παραγωγής – καθώς και για να μάθουν πώς λειτουργούσε η δραματουργία στο στούντιο. πώς λειτουργούσαν τα δράματα στο στούντιο», εξηγούν οι FT.
Η άνοδος του streaming
«Μέρος της δουλειάς είναι να εκπαιδεύεις τους σεναριογράφους κάτω από εσένα, ώστε τελικά να καταλάβουν τι κάνεις. Πώς μπορείς να φτιάξεις μια σειρά αν δεν έχεις διδαχθεί ποτέ;», εξηγεί ο Blake Masters, συγγραφέας και παραγωγός που δημιούργησε το δράμα Brotherhood. Αυτό που για τους εργοδότες φαινόταν σαν οικονομική υπερβολή σήμαινε σταθερή απασχόληση και μακροπρόθεσμη εκπαίδευση και ευκαιρίες για τους σεναριογράφους.
Η πραγματικότητα αυτή άλλαξε με την άνοδο των πλατφορμών streaming όπως το Netflix και το Amazon Prime, οι οποίες προτιμούσαν μικρότερες σειρές των έξι έως οκτώ επεισοδίων για να προσφέρουν στους συνδρομητές τους συνεχή καινοτομία. Επίσης, πλήρωναν υψηλά για να προσελκύσουν τους κορυφαίους συγγραφείς, όπως το Netflix που το 2017 κατέβαλε 150 εκατ. δολάρια για να εξασφαλίσει συνεργασία με τη Σόντα Ράιμς, συγγραφέα και παραγωγό σειρών όπως το Bridgerton.
Οι πλατφόρμες προχώρησαν ακόμα στην πρόσληψη συγγραφέων με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια, που είχαν ως αποτέλεσμα πολλοί συγγραφείς να μην δουν ποτέ το έργο τους να φτάνει ως το στάδιο της παραγωγής.
Το πραγματικό ζήτημα με την ΤΝ
Έτσι, αυτό που στην ουσία ζητά η Ένωση των Συγγραφέων είναι να σταματήσει να χρησιμοποιείται η δουλειά των μελών της για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και για να αμείβονται οι πραγματικοί δημιουργοί ακόμα και όταν η ΤΝ τροποποιεί και επαναπαρουσιάζει το έργο τους. Με άλλα λόγια, και στον τομέα των συγγραφέων τίθεται το ίδιο ερώτημα που αφορά όλους τους κλάδους οι οποίοι επηρεάζονται από την τεχνητή νοημοσύνη: Η νέα, ρηξικέλευθη τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί για την αύξηση της παραγωγικότητας, ως βοηθητικό εργαλείο προς τους δημιουργούς, ή για την αντικατάστασή τους; Το ερώτημα παραμένει ανοιχτό.
Latest News
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
«Η τεχνητή νοημοσύνη ψεύδεται, κλέβει και μας εξαπατά»
Μελέτη του ΜΙΤ προειδοποιεί ακόμα και για τον κίνδυνο η ΑΙ να νοθεύει εκλογικά αποτελέσματα
Η τεχνητή νοημοσύνη, απαραίτητη δεξιότητα για εργαζόμενους και επιχειρήσεις
Το 71% των επιχειρηματιών λέει ότι προτιμά να προσλάβει έναν λιγότερο έμπειρο υποψήφιο με δεξιότητες AI παρά έναν πιο έμπειρο υποψήφιο χωρίς αυτές.
Τεχνητή Νοημοσύνη χρήσιμη για όλους οραματίζεται η Google
Οι χθεσινές ανακοινώσεις από το Google I/O ουσιαστικά υπογραμμίζουν την εστίαση του διαδικτυακού κολοσσού στην τεχνητή νοημοσύνη
To brain drain της Τεχνητής Νοημοσύνης - «Πρωταθλήτρια» η Ελλάδα στον ΟΟΣΑ
Ουραγός η χώρα μας στην ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας
Το νέο μοντέλο ΑΙ από την OpenAΙ που «κοκκινίζει» στο... φλερτ
Οι εντυπωσιακές δυνατότητες του GPT-4o
Ποιοι κολοσσοί επενδύουν στη Γαλλία 15 δισ. ευρώ
Αφορούν τον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, της τεχνολογίας και των χρηματοοικονομικών
Ο Σαμ Άλτμαν «επιλέγει» τον δρόμο της πυρηνικής ενέργειας για την AI
Αντί για συμβατικούς αντιδραστήρες, η εταιρεία Oklo, στην οποία είναι πρόεδρος ο Άλτμαν, στοχεύει να χρησιμοποιήσει μίνι πυρηνικούς αντιδραστήρες
Επενδύσεις της Alibaba στην Κίνα για να κυριαρχήσει στην AI
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρει πόρους με αντάλλαγμα συμμετοχή σε start up επιχειρήσεις
Έρχονται τσιπ AI και από την Arm Holdings
Η Arm που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο θα δημιουργήσει ένα τμήμα μικροτσίπ τεχνητής νοημοσύνης και θα στοχεύσει να κατασκευάσει ένα πρωτότυπο μέχρι την άνοιξη του 2025