Η παγκόσμια αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων γνώρισε περαιτέρω συρρίκνωση κατά το τρίμηνο μετά την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς, με τις αποστολές να μειώνεονται κατά 14% σε ετήσια βάση και κατά 7% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο (δ’ του 2022). Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Market Monitor της Counterpoint παραδόθηκαν 280,2 εκατομμύρια συσκευές κατά το α’ τρίμηνο του 2023.
Όπως σημειώνει η Counterpoint, τα παγκόσμια έσοδα από smartphone και τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν επίσης, αν και όχι τόσο όσο οι αποστολές. Αυτό οφειλόταν, εν μέρει, στη χαμηλότερη από το συνηθισμένο μείωση των αποστολών της Apple, στα 58 εκατομμύρια μονάδες το α’ τρίμηνο του 2023. Η Apple κατάφερε έτσι να κερδίσει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των εσόδων από smartphone.
Συνεχίζεται η πτώση της αγοράς smartphone
Ενώ οι αποστολές της Samsung μειώθηκαν κατά 19% ετησίως παρά την αύξηση κατά 4% από τρίμηνο σε τρίμηνο στις 60,6 εκατομμύρια μονάδες, η κυκλοφορία της σειράς Galaxy S23 επέτρεψε την αύξηση της μέσης τιμής πώλησης (ASP/Average selling price) της Samsung στα 340 δολάρια, αύξηση κατά 17% σε ετήσια βάση και 35% από το προηγούμενο τρίμηνο, γεγονός που με τη σειρά του συνέβαλε στη μείωση των παγκόσμιων εσόδων σχετικά λιγότερο. Η Apple και η Samsung παραμένουν επίσης οι πιο κερδοφόρες μάρκες, έχοντας μαζί το 96% των παγκόσμιων κερδών λειτουργίας smartphone.
Εκτός από τη Samsung και την Apple, οι μεγαλύτερες παγκόσμιες μάρκες smartphone από την Κίνα, η Xiaomi, η OPPO (στην οποία περιλαμβάνεται και η μάρκα OnePlus) και η vivo, θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο για να ανακάμψουν οι αποστολές τους καθώς καθεμία από αυτές σημείωσε διψήφια ετήσια πτώση το α’ τρίμηνο του 2023. Αυτό οφείλεται σε εποχιακή επιβράδυνση στην Κίνα σε μια περίοδο που η οικονομική ανάκαμψη της χώρας διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο.
Η OPPO αντιμετωπίζει τελευταία προκλήσεις και στις αγορές του εξωτερικού. Αναγκάστηκε να βγει από τη γερμανική αγορά αφού έχασε μια δίκη για άδειες ευρεσιτεχνίας με τη Nokia. Ταυτόχρονα, τα έσοδα και η κερδοφορία των τριών εμπορικών σημάτων αντιμετωπίζουν επίσης δυσκολίες. Ενώ η OPPO και η vivo σημείωσαν μείωση τόσο της ετήσιας αποστολής όσο και του ASP, με αποτέλεσμα διψήφια μείωση των εσόδων, η ελαφρά ετήσια αύξηση των ASP της Xiaomi δεν θα μπορούσε επίσης να αποτρέψει τη διψήφια μείωση των εσόδων το α’ τρίμηνο του 2023.
«Οι αποστολές smartphone μειώθηκαν περαιτέρω το α’ τρίμηνο του 2023 μετά το ασθενέστερο τρίμηνο της εορταστικής περιόδου από το 2013, καθώς η πιο αργή από την αναμενόμενη ανάκαμψη στην Κίνα αμαυρώθηκε από ανησυχητικές τραπεζικές αποτυχίες και στις δύο πλευρές. του Ατλαντικού αποδυναμώνοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ενόψει της αδυσώπητης αστάθειας της αγοράς», αναφέρουν στην έκθεσή τους οι αναλυτές της Counterpoint.
«Η Apple ξεπέρασε την αγορά λόγω πολλών παραγόντων. Πρώτον, η χρήση του ίδιου οικοσυστήματος εμποδίζει τους πελάτες της να επιλέξουν ένα φθηνότερο smartphone ακόμα και σε περιόδους οικονομικής δυσκολίας. Δεύτερον, με τη βιωσιμότητα να αποτελεί προτεραιότητα για πολλούς, όχι μόνο η Apple έχει καταλάβει σχεδόν το ήμισυ της δευτερογενούς αγοράς, αλλά προσελκύει επίσης χρήστες που είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για συσκευές μεγαλύτερης διάρκειας. Τρίτον, είναι η προτιμώμενη επωνυμία για τους καταναλωτές της Gen Z στη Δύση. Ταυτόχρονα, γεμίζει το κενό που άφησε η Huawei στην premium αγορά της Κίνας. Έτσι, η Apple είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις οικονομικές και άλλες διακυμάνσεις καλύτερα από τους ανταγωνιστές της, ενώ απολαμβάνει ακλόνητη πίστη στο brand», σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint τις επιδόσεις της Apple.
Τέλος, η αγορά των smartphone στο σύνολό της, επίσης, είναι πιθανό να δυσκολευτεί για τα επόμενα δύο τρίμηνα, αναφέρουν οι αναλυτές της Counterpoint. «Τα επίμονα ζητήματα που επηρεάζουν την αγορά των smartphone είναι απίθανο να υποχωρήσουν σύντομα. Επιπλέον, η πρόσφατη απόφαση των χωρών του ΟΠΕΚ να μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερους ρυθμούς πληθωρισμού, προκαλώντας μείωση της καταναλωτικής δύναμης των καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα, ακόμη και αν σταθεροποιηθεί η πτώση στις αποστολές smartphone, μια σημαντική ανάκαμψη είναι απίθανη πριν από το το τελευταίο (εορταστικό) τρίμηνο του έτους», καταλήγει η εκτίμηση της Counterpoint.
Latest News
Πώς το TikTok απειλεί την ηγεμονία του Youtube
Το TikTok επιχειρεί να μπει στην ίδια «κατηγορία βάρους» με το Youtube
Επιβεβαίωση προβλέψεων και απορρόφηση θυγατρικών προανήγγειλε η Entersoft
Εκτίμηση της Entersoft ήταν ότι η οργανική ανάπτυξη θα παραμείνει ισχυρή για τα επόμενα χρόνια λόγω της αυξημένης ζήτησης για όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες του Ομίλου
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
«Η τεχνητή νοημοσύνη ψεύδεται, κλέβει και μας εξαπατά»
Μελέτη του ΜΙΤ προειδοποιεί ακόμα και για τον κίνδυνο η ΑΙ να νοθεύει εκλογικά αποτελέσματα
Δεχτήκατε κυβερνοεπίθεση - Πώς να ελαχιστοποιήσετε τη διατάραξη των IT συστημάτων σας
Στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο δεν περιορίζεται απλώς στην αποτροπή επιθέσεων
Συνεργασία SoftOne-Euronet στις λύσεις αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών
Οι νέες υπηρεσίες θα διατίθενται στην από κοινού πελατειακή βάση 285.000 επιχειρήσεων και στην ευρύτερη ελληνική αγορά
Στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Facebook και Instagram
Αφορμή η πιθανότητα να δημιουργούν διαδικτυακό εθισμό σε παιδιά και εφήβους
Τα data center «εκτροχιάζουν» τις δαπάνες των Big Tech
Οι εταιρείες χρειάζονται έσοδα από υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης, όχι εξοικονόμηση κόστους, για να τροφοδοτήσουν την έκρηξη των κέντρων δεδομένων
Εσείς ξέρετε τη διάρκεια μιας κυβερνοεπίθεσης; - Η απάντηση σοκάρει
Μια αξιοσημείωτη τάση που παρατηρήθηκε σε αυτές τις επιθέσεις ήταν η εκμετάλλευση των σχέσεων εμπιστοσύνης ως βασικό μέσο
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προτεραιότητα για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Συγκρατημένη αισιοδοξία και αναζήτηση νέων προοπτικών για τις ελληνικές επιχειρήσεις