Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός οχημάτων στον κόσμο, κατασκευάζοντας περισσότερα από 21,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 4,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2021, με συνολική παραγωγή λίγο πάνω από 26 εκατομμύρια οχήματα. Οι μεγαλύτεροι εγχώριοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα (ΒYD, SAIC, FAW, Chang’an, Dongfeng) σημειώνουν μεγάλο αριθμό παραγόμενων αυτοκινήτων κάθε χρόνο, ενώ το τελευταίο διάστημα σχεδιάζουν και την επέλασή τους στην Ευρώπη.
Tesla: Οι αρχές της Κίνας της ζητούν να ανακαλέσει 1,1 εκατ. οχήματα
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στον κόσμο, αν και έχουν σχεδόν μισή παραγωγή από αυτή της Κίνας, κατασκευάζοντας περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 7,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα.
Η δεκάδα
Συνολικά, οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (OICA) το 2021 είναι:
- Κίνα (26,08 εκατομμύρια),
- ΗΠΑ (9,17 εκατομμύρια),
- Ιαπωνία (7,85 εκατομμύρια),
- Ινδία (4,40 εκατομμύρια),
- Νότια Κορέα (3,46 εκατομμύρια),
- Γερμανία (3,31 εκατομμύρια),
- Μεξικό (3,15 εκατομμύρια),
- Βραζιλία (2,25 εκατομμύρια),
- Ισπανία (2,10 εκατομμύρια)
- Ταϊλάνδη (1,69 εκατομμύρια)
Πώς χάθηκε η παντοκρατορία των ΗΠΑ
Κάνοντας μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, το 1950, οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτό το μερίδιο μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αντικατοπτρίζοντας την απώλεια ανταγωνιστικότητας της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στη δεκαετία του 1960, εμφανίστηκαν δύο νέοι σημαντικοί παίκτες στην αυτοκινητοβιομηχανία: Η Ιαπωνία και η Γερμανία. Μέχρι το 1990, αντιπροσώπευαν το 27,4% και το 12,7% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, όπως και οι Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Ιαπωνίας και της Γερμανίας μειώθηκε τα τελευταία χρόνια. Κυρίως λόγω της κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα, η οποία γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη, φτάνοντας το 37,5% της παγκόσμιας παραγωγής το 2021. Ωστόσο, οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν ο μεγαλύτερος παραγωγός επαγγελματικών οχημάτων, όπως φορτηγών.
Η κρίση του 2008
Η οικονομική κρίση του 2008 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και τη Γερμανία, με αποτέλεσμα η παραγωγή να πέσει κατακόρυφα. Ωστόσο, η παραγωγή ανέκαμψε με ισχυρή ζήτηση αυτοκινήτων μεταξύ 2005 και 2021, με την Κίνα να αποτελεί τον σημαντικότερο μοχλό της αύξησης της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων.
Από το 2017, η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων βρίσκεται σε πτώση, κυρίως λόγω της πανδημίας, αλλά και πρόσφατα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, με την αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα οι πωλήσεις θα βρουν τον βηματισμό τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Δασμούς 100% στις εισαγωγές απο την Τουρκία θα επιβάλει το Ισραήλ
Ο υπουργός Οικονομικών του Ισραήλ Μπεζαλέλ Σμότριτς ανακοίνωσε απόψε ότι η χώρα του θα ακυρώσει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Οι αγορές υποτιμούν τον γεωπολιτικό κίνδυνο των εκλογών, προειδοποιεί ο ντε Γκίντος
Τα χρηματιστήρια εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ φέτος, παρά το γεγονός ότι ο μισός κόσμος κατευθύνεται προς τις κάλπες
Μάχη τραπεζικών μνηστήρων στα Βαλκάνια για την Addiko Bank
Η μάχη για τη συγχώνευση τραπεζών στα Βαλκάνια αναταράσσεται από την προσφορά της σλοβενικής NLB
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays
Αγορές vs Οικονομολόγοι: Πότε θα μειώσει η Fed τα επιτόκια και θα δώσει ανάσα στις εταιρείες
Οι έμποροι τιμολογούν με πιθανότητες περίπου 70% για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το CME FedWatch Tool