Πέρασαν οι εποχές που τα πατατάκια και τα μπισκότα ήταν μόνο για «τσιμπολόγημα» ενώ παρακολουθούσατε τηλεόραση. Για ορισμένους καταναλωτές, τα σνακ έχουν γίνει πλέον πλήρη γεύματα, αψηφώντας συμβουλές δεκαετιών για την υγεία. Τώρα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στις ΗΠΑ καταναλώνουν τρία ή περισσότερα σνακ καθημερινά —αύξηση 8% τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Circana Group. Και η νεότερη γενιά -κυρίως οι millennials και η Gen Z, οδηγούν αυτό το ραγδαία εξελισσόμενο φαινόμενο.
Γιατί οι Gen Z-ers δεν κάθονται στο τραπέζι για μεσημεριανό
Μετατροπή σε γεύμα
«Οι Millennials πήραν κάτι που είχε αρνητική χροιά στις παλαιότερες γενιές —οι γονείς μας έλεγαν “μην τρως βλακείες πριν το φαγητό”—και μετέτρεψαν τα σνακ σε ολόκληρο το γεύμα», επισημαίνει ο Andrea Hernández, συγγραφέας του Snaxshot, στη Wall Street Journal.
Τα σνακ υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό και επί του παρόντος αντιπροσωπεύουν το 22% της ενεργειακής πρόσληψης μεταξύ των ενηλίκων στις ΗΠΑ. Η επέκταση των βιντεοπαιχνιδιών, αλλά και η αύξηση των τιμών των τροφίμων θεωρείται μια βασική αιτία.
Όπως επισημαίνεται, η αλλαγή στις επιλογές τροφίμων αποδίδεται εν μέρει στον υψηλό πληθωρισμό, ο οποίος μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν τρόφιμα χαμηλότερου κόστους. Η Krogers, η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων λιανικής στις ΗΠΑ σε επίπεδα πωλήσεων, ανέφερε ότι στόχος ήταν η προσέλκυση περισσότερων καταναλωτών.
«Οι κατανάλωση σνακ έχει κατανεμηθεί ελαφρώς πιο ομοιόμορφα κατά τη διάρκεια της ημέρας», ανέφερε μια έκθεση που ανέλυσε τα διατροφικά πρότυπα στις ΗΠΑ το 2022. «Η μείωση των γευμάτων που παρατηρήθηκε το 2021 παρέμεινε και το 2022, καθώς οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε πιο συχνά σνακ, με λιγότερα είδη ανά περίσταση».
Το 49% των καταναλωτών το 2023 αναζητούν σνακ σε πολλαπλές συσκευασίες, αύξηση 8% πριν από ένα χρόνο, για διάφορους λόγους όπως η εξοικονόμηση χρημάτων και ο έλεγχος των μερίδων πρόσληψης, σύμφωνα με το Circana.
Το παγκόσμιο «τσιμπολόγημα»
Το «τσιμπολόγημα» είναι παγκόσμιο, σύμφωνα με τη διεθνή μάρκα τροφίμων Modelez. Η εταιρεία κατέγραψε μοτίβα στο σνακ —όπως μια αύξηση 42% μεταξύ 6 π.μ. και 10 π.μ. το 2021 σε σύγκριση με το 2013, λόγω της Gen Z και των millennials. Σε αυτήν την ομάδα, ιδιαίτερα οι γυναίκες σε όλο τον κόσμο ήταν πιο πιθανό να τσιμπολογούν τις πρώτες πρωινές ώρες ή να παραλείπουν γεύματα.
Από την πλευρά του ο Nick Graham, παγκόσμιος επικεφαλής πληροφοριών και αναλύσεων για τη Mondelez, είπε στη Journal ότι οι millennials και οι καταναλωτές της Gen Z τρώνε συνήθως περίπου 10% περισσότερα σνακ καθημερινά σε σύγκριση με άλλες γενιές.
Η Mondelez διαπίστωσε επίσης ότι μεταξύ του 2020 και του 2022, υπήρξε τουλάχιστον 10% αύξηση στους ανθρώπους που αντικατέστησαν το πρωινό, το μεσημεριανό γεύμα και το δείπνο με σνακ.
Βέβαια, το πρόχειρο φαγητό έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία που συνδέονται με την παχυσαρκία και ασθένειες όπως ο διαβήτης. Περίπου το 20% των παιδιών ηλικίας 19 ετών και κάτω είναι παχύσαρκα, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Και τα σνακ, ειδικότερα, μπορεί να οδηγήσουν σε ανεπιθύμητη αύξηση βάρους και στην απουσία γευμάτων πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά.
Σνακ μπουμ
Αν το «τσιμπολόγημα» είναι σε άνθηση, το ίδιο συμβαίνει και με την παραγωγή σνακ. Οι πωλήσεις σνακ στις ΗΠΑ έφτασαν τα 181 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, αυξημένες κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανέφερε η εφημερίδα, επικαλούμενη τα στοιχεία της Circana.
Εταιρείες όπως η Mondelez, που φτιάχνει τα μπισκότα Oreo και τα κράκερ Ritz, και η σοκολατοποιία Hershey, έχουν δει τα έσοδά τους να αυξάνονται κατά 22% και 30%, αντίστοιχα, από το 2019 έως το 2022.
Ο ενθουσιασμός για τα σνακ βοηθά επίσης ορισμένες από αυτές τις εταιρείες να αλλάξουν τον τρόπο που πωλούν τα προϊόντα τους. Για παράδειγμα, τα δημητριακά πωλούνται πλέον ως συσκευασίες σνακ, ενώ ορισμένα εμβληματικά τσιπς είναι διαθέσιμα σε συσκευασία «μπουκιάς».
Για να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο τμήμα του νεανικού κοινού, οι εταιρείες τροφίμων και ποτών δοκιμάζουν νέα κανάλια —όπως το metaverse, ο εικονικός κόσμος που υποτίθεται ότι είναι το μέλλον, αλλά επί του παρόντος είναι ως επί το πλείστον πόλη-φάντασμα. Τα Cheetos, τα διάσημα cheesy σνακ που φτιάχνονται από την PepsiCo, ξεκίνησαν μια καμπάνια που στοχεύει στο metaverse.
Latest News
Assets ευρωπαϊκών τραπεζών 700 εκατ. ευρώ κατάσχει η Μόσχα
Δικαστήρια δικαιώνει την Gazprom μετά από προσφυγή θυγατρικής της
Η startup που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να μειώσει τα απόβλητα
Η παραγωγή τροφίμων ευθύνεται για το 26% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου
ΗΠΑ-ΚΙΝΑ: Εφοδιαστικές αλυσίδες σε νέες αναταράξεις
Αυξάνονται οι φόβοι στις παγκόσμιες αγορές μετά την επιβολή νέων δασμών από την αμερικανική κυβέρνηση στις κινεζικές εισαγωγές
Πόσο αξίζει το ασήμι που ανέλκυσε από ναυάγιο μεγιστάνας - Γιατί δεν πήρε τίποτα;
Το βρετανικό δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής δεν οφείλει αποζημίωση για την ανάκτηση ράβδων αργύρου αξίας 43 εκατ. δολαρίων
Οι συμβουλές του Μπέζος για εταιρικές συναντήσεις και ηγεσία
Η στρατηγική του Μπέζος υποστηρίζεται από οργανωτικούς ψυχολόγους όπως ο Άνταμ Γκραντ
«Κασσάνδρα» ο Ντάλιο για το χρέος: Οι φόβοι για «εμφύλιο» και η Τέιλορ Σουίφτ για πρόεδρος
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής ανησυχεί για την αυξανόμενη δημοσιονομική επιβάρυνση
Στρατιωτική βοήθεια άνω του 1 δισ. στέλνουν οι ΗΠΑ στο Ισραήλ (διάγραμμα)
Οι λεπτομέρειες πολλών μεταφορών παραμένουν κρυφές
Γιατί το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία δεν συμφέρει ούτε τη Ρωσία ούτε την Κίνα
Αναλυτές υποστηρίζουν ότι τόσο η Ρωσία όσο και η Κίνα έχουν λόγους -διαφορετικούς η καθεμιά- να μην τελειώσει σύντομα ο πόλεμος στην Ουκρανία
EE: Η κατάχρηση του βέτο προβληματίζει τους «27»
Όπως φαίνεται η ομοφωνία θα συνεχίζει να ταλανίζει την ΕΕ, κωλυσιεργώντας τη λήψη αποφάσεων
Κίνα: Ερευνάται από τις αρχές ο υπουργός Γεωργίας Τανγκ Ρεντζιάν
Ο Τανγκ Ρεντζιάν είναι ο τελευταίος υψηλόβαθμος κυβερνητικός αξιωματούχος που ελέγχεται για φερόμενα αδικήματα