Οι Ελβετοί ψηφίζουν σήμερα σε δημοψηφίσματα με αντικείμενο έναν νέο νόμο για την προστασία του κλίματος και υψηλότερους εταιρικούς φόρους, με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν ότι και τα δύο μέτρα θα εγκριθούν.
Τα αποτελέσματα αναμένονται τις πρώτες απογευματινές ώρες.
Το κοινοβούλιο έχει ήδη εγκρίνει τον κλιματικό νόμο, όμως το δεξιό συντηρητικό Ελβετικό Λαϊκό Κόμμα (SVP) είναι αντίθετο, υποστηρίζοντας ότι θα προκαλέσει εκτόξευση των τιμών. Το SVP συγκέντρωσε αρκετές υπογραφές ώστε να διεξαχθεί δημοψήφισμα.
Γενεύη: «Δημοψήφισμα» για να φορολογηθούν οι πάμπλουτοι
Ουδετερότητα
Ο νόμος έχει στόχο να καταστήσει την Ελβετία ουδέτερη κλιματικά μέχρι το 2050. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, οι βλαβερές για το κλίμα εκπομπές αερίων πρέπει να μειωθούν κατά 75% μέχρι το 2040 σε σύγκριση με το 1990. Η κατανάλωση ενέργειας που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα θα πρέπει να μειωθεί.
Η Ελβετία θέλει να προωθήσει την εγκατάλειψη της θέρμανσης με πετρέλαιο και αέριο με οικονομικά κίνητρα. Οι επιχειρήσεις θα υποστηριχθούν επίσης ώστε να μπορέσουν να κάνουν μετατροπές σε πιο φιλικές για το κλίμα τεχνολογίες.
Για μια περίοδο 10 χρόνων, 3,2 δισ. ελβετικά φράγκα (3,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ) θα είναι διαθέσιμα για αυτό τον σκοπό.
Η Ελβετία εξακολουθεί να εισάγει περίπου τα τρία τέταρτα της ενέργειας που χρειάζεται. Μπροστά στην αντίσταση που προβάλλουν οργανώσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, μεγάλα πάρκα με ηλιακά πάνελ σχεδιάζεται να δημιουργηθούν στις Άλπεις. Αναμένεται επίσης η εγκατάσταση περισσότερων ανεμογεννητριών.
Φόροι
Όσον αφορά τους φόρους για επιχειρήσεις, αντικείμενο του δημοψηφίσματος είναι η εφαρμογή απόφασης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που απαιτεί τα κέρδη διεθνών επιχειρήσεων με τζίρο τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ να φορολογούνται με συντελεστή τουλάχιστον 15%.
Οι φορολογικοί συντελεστές στα ελβετικά καντόνια είναι εν μέρει σημαντικά χαμηλότεροι και άρα ιδιαίτερα ελκυστικοί για πολυεθνικές επιχειρήσεις. Η Βασιλεία και η Τσουγκ, όπου έχουν την έδρα τους μεγάλες φαρμακευτικές και εμπορικές εταιρίες, θα επωφεληθούν περισσότερο λόγω των υψηλότερων φορολογικών εσόδων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο