Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο τον Ιούνιο, εν μέσω μείωσης των εισπράξεων σε πρατήρια καυσίμων και καταστήματα οικοδομικών υλικών, αλλά οι καταναλωτές αύξησαν ή διατήρησαν τις δαπάνες σε άλλους κλάδους, κάτι που πιθανότατα κράτησε την οικονομία όρθια το δεύτερο τρίμηνο.
Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,2% τον περασμένο μήνα, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη το υπουργείο Εμπορίου. Τα στοιχεία για τον Μάιο αναθεωρήθηκαν υψηλότερα για να δείξουν ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,5% αντί για 0,3%, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως.
Βρετανία: Απροσδόκητη ανάκαμψη των λιανικών πωλήσεων
Οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters είχαν προβλέψει ότι οι λιανικές πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 0,5%.
«Η οικονομία αναπτύσσεται πολύ αργά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο David Russell, αντιπρόεδρος της Market Intelligence στο TradeStation. «Οι Αμερικανοί δείχνουν να ανακουφίστηκαν από τις χαμηλότερες τιμές των καυσίμων στην αντλία, αλλά από την άλλη δεν υπάρχει υπερβολική ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά. Αυτά είναι συγκρατημένα θετικά νέα για τους επενδυτές που ανησυχούν ότι η Fed ίσως προβεί σε νέα αύξηση επιτοκίων μετά τον Ιούλιο».
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι
Αν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανέφεραν ισχυρή αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων τον περασμένο μήνα, η έκθεση έδειξε ότι οι πωλήσεις στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόνο κατά 0,3% τον Ιούνιο.
Τον Μάιο, οι πωλήσεις στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων αναφέρθηκε ότι αυξήθηκαν κατά 1,5% παρά τα στοιχεία από τους κατασκευαστές που δείχνουν μείωση στις πωλήσεις οχημάτων.
Οι πωλήσεις καταστημάτων ένδυσης αυξήθηκαν κατά 0,6% τον Ιούνιο, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,9%. Οι εισπράξεις στα καταστήματα επίπλων αυξήθηκαν κατά 1,4% και οι πωλήσεις καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών και ηλεκτρικών συσκευών σημείωσαν άνοδο κατά 1,1%.
Ωστόσο, οι εισπράξεις σε αντιπροσώπους προμηθειών οικοδομικών υλικών και εξοπλισμού κήπου μειώθηκαν κατά 1,2%. Οι καταναλωτές περιόρισαν επίσης τις δαπάνες για αθλητικά είδη, χόμπι, βιβλία και μουσικά όργανα.
Οι πωλήσεις ειδών παντοπωλείου μειώθηκαν όπως και οι εισπράξεις στα πολυκαταστήματα. Οι πωλήσεις στα πρατήρια μειώθηκαν κατά 1,4%, αντανακλώντας τις χαμηλότερες τιμές της βενζίνης. Οι πωλήσεις σε υπηρεσίες τροφίμων και ποτών αυξήθηκαν κατά 0,1% μετά από άνοδο 1,2% τον Μάιο. Οι οικονομολόγοι βλέπουν την έξοδο σε εστιατόρια ως βασικό δείκτη των οικονομικών των νοικοκυριών.
Οι δαπάνες παρέμειναν ανθεκτικές παρά τις αυξήσεις των επιτοκίων κατά 500 μονάδες βάσης από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα από τον Μάρτιο του 2022, όταν η κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ ξεκίνησε τον ταχύτερο κύκλο σύσφιγξης της νομισματικής πολιτικής τα τελευταία περίπου 40 χρόνια.
Η στενή αγορά εργασίας συνεχίζει να ενισχύει τα μισθολογικά κέρδη, ενώ ορισμένα νοικοκυριά εξακολουθούν να έχουν συσσωρευμένες αποταμιεύσεις από την περίοδο της πανδημίας COVID-19. Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών βελτιώνεται επίσης σταδιακά καθώς ο πληθωρισμός υποχωρεί.
Εξαιρουμένων των αυτοκινήτων, των καυσίμων, των οικοδομικών υλικών και των υπηρεσιών τροφίμων, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,6% τον Ιούνιο. Τα στοιχεία για τον Μάιο αναθεωρήθηκαν ελαφρώς προς τα πάνω για να δείξουν ότι αυτές οι λεγόμενες βασικές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,3% αντί του προηγουμένως αναφερθέντος 0,2%.
Οι βασικές λιανικές πωλήσεις αντιστοιχούν περισσότερο στη συνιστώσα των καταναλωτικών δαπανών του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Η σταθερή άνοδος του Ιουνίου και η ανοδική αναθεώρηση του Μαΐου στις βασικές λιανικές πωλήσεις υποδηλώνουν ότι οι καταναλωτικές δαπάνες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περισσότερα από τα δύο τρίτα της οικονομίας των ΗΠΑ, συνέχισαν να αυξάνονται το τελευταίο τρίμηνο.
Ο ρυθμός, ωστόσο, ήταν πιθανώς πιο αργός από το ρυθμό του πρώτου τριμήνου, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος ρυθμός σχεδόν δύο ετών.
Οι εκτιμήσεις για την οικονομική ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο είναι επί του παρόντος έως και 2,3% σε ετήσια βάση. Η οικονομία αναπτύχθηκε με ρυθμό 2,0% το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου.
Latest News
Γυναίκες στη χαλυβουργία - Περιζήτητες οι εργαζόμενες στα ουκρανικά εργοστάσια
Η στρατηγική προσλήψεων γυναικών στοχεύει στην αντικατάσταση των ανδρών που πάνε στον πόλεμο, αλλά και των χιλιάδων εργαζομένων που έχουν μετακομίσει σε ασφαλέστερες περιοχές της χώρας
Σκληρό πόκερ με την παρουσία ευρωπαϊκών τραπεζών στη Ρωσία
Στο μικροσκόπιο ΕΚΤ και ΗΠΑ εγκλωβισμένα και μη κεφάλαιά τους εκεί
Aνοίγει η ψαλίδα στην παραγωγικότητα εργασίας μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ - Πώς θα κλείσει το χάσμα
Tο μεγάλο χάσμα της παραγωγικότητας της εργασίας μεταξύ της Ευρώπης και των ΗΠΑ προκαλεί αυξανόμενη ανησυχία για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις
Το Λονδίνο παραμένει ο βασιλιάς των χρηματιστηριακών συναλλαγών
Από την αρχή του έτους στο Λονδίνο έχουν πραγματοποιηθεί συναλλαγές μετοχών αξίας 11,3 δισ. δολαρίων
Άνοιξε η όρεξη των επενδυτών για Crypto startup
Η χρηματοδότηση κατανεμήθηκε σε 518 συμφωνίες
JP Morgan: Μετά τον Ντίμον ποιος; - Τι λέει ο «στρατηγός» του κολοσσού για την διαδοχή του
«Νομίζω ότι όταν δεν μπορώ να φορέσω τη φανέλα και να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό, θα πρέπει να φύγω», ανέφερε ο CEO της JP Morgan
Γιατί «πικρίζει» το κακάο - Η νέα απειλή που θα αυξήσει την τιμή της σοκολάτας
Σε αναβρασμό παραγωγοί και καταναλωτές
Μειώνουν οι καταναλωτές τις δαπάνες τους; Εξαρτάται από ποιον CEO θα ρωτήσεις
Εταιρείες όπως η PepsiCo, μιλούν για έναν αδύναμο καταναλωτή χαμηλού εισοδήματος, ενώ η Delta Air Lines και η Chipotle Mexican Grill για πελάτες υψηλότερου εισοδήματος
Μια Ιαπωνία σε θέσεις εργασίας έχει ανάγκη η Ινδία
Τι προβλέπει η μελέτη της Natixis SA
Κάντο όπως ο Αρμάνι - Τα σχέδια και οι αντιθέσεις της Prada
Η Prada αποφάσισε να βελτιώσει το μερίδιο αγοράς της στις ΗΠΑ και να διατηρήσει την ισχυρή ανάπτυξή της στην Ασία - Ερωτηματικό για εξαγορές