Το χειρόφρενο είναι ένα ιδιαίτερα απλό στη χρήση του εξάρτημα, το οποίο χρησιμοποιούμε κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητό μας, τόσο πριν ξεκινήσουμε, όσο και όταν έρθει η ώρα να παρκάρουμε.
Δύσκολα υπάρχει οδηγός που δεν γνωρίζει τη βασική λειτουργία του χειρόφρενου, η οποία δεν είναι άλλη από την αποτροπή κύλισης ενός αυτοκινήτου όταν αυτό είναι σταθμευμένο.
Αυτοκίνητα: Στο επίκεντρο τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Ο μοχλός που βρίσκεται συνήθως ανάμεσα στα καθίσματα συνδέεται με μια ντίζα με μεταλλικό καλώδιο, η οποία με τη σειρά της συνδέεται με τα πίσω φρένα ενός αυτοκινήτου. Όταν σηκώνουμε το χειρόφρενο, η ντίζα τεντώνει και μπλοκάρει τα πίσω φρένα.
Όταν τραβάμε το χειρόφρενο προς τα επάνω, πολλοί οδηγοί πατούν το κουμπί που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του μοχλού, μιας και θεωρούν ότι αυτός είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος προκειμένου να μην προκαλέσουν φθορά στον μηχανισμό.
Όπως αναφέρει το Car and Motot, η ανησυχία έγκειται στο γεγονός ότι όταν τραβάμε το χειρόφρενο δίχως να πατήσουμε το κουμπί τότε ακούμε έναν οδοντωτό ήχο, ο οποίος οφείλεται στην τριβή μιας ασφάλειας πάνω στα «δοντάκια» του μηχανισμού (καστάνια).
Αντιθέτως, όταν πατάμε το κουμπί στον μοχλό κατά την άρση του τελευταίου, τότε η ασφάλεια δεν έρχεται σε επαφή με τον οδοντωτό μηχανισμό και ως εκ τούτου αυτός ο ανησυχητικός ήχος απουσιάζει.
Ωστόσο, σε αντίθεση με ό,τι πολλοί πιστεύουν, η τριβή της ασφάλειας με τα «δοντάκια» του μηχανισμού δεν προκαλεί φθορά, καθώς και οι δύο μηχανισμοί είναι κατασκευασμένοι για να αντέχουν πολλά χρόνια. Συνήθως όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο.
Αδιάψευστο μάρτυρα συνιστά το παρακάτω βίντεο, όπου πρωταγωνιστεί ένα αυτοκίνητο 17 ετών που έχει διανύσει πάνω από 160.000 χλμ. Όπως εξηγεί ο κάτοχός του, η τριβή μεταξύ των δύο μεταλλικών μερών είναι τόσο ανεπαίσθητη που δεν συντρέχει ο παραμικρός λόγος ανησυχίας.
Το μεγάλο λάθος που κάνουμε
Το μόνο που πρέπει να μας ανησυχεί είναι το γεγονός ότι όταν σηκώνουμε τον μοχλό πατώντας ταυτόχρονα το κουμπί, τότε δεν καταλαβαίνουμε που «πιάνει» το χειρόφρενο και έτσι ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην έχουμε «μπλοκάρει» αποτελεσματικά τους πίσω τροχούς και το αυτοκίνητό μας να τσουλήσει.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι τα μηχανικά χειρόφρενα πνέουν τα λοίσθιά τους, μιας και αντικαθίστανται από τα ηλεκτρικά τα οποία προσφέρουν επιπλέον ευκολία και ασφάλεια – δεδομένου σε κάποια μοντέλα ενεργοποιούνται αυτόματα.
Πηγή: in.gr
Latest News
Προτάσεις για την αντιμετώπιση του δημογραφικού από την Ο.Κ.Ε.
Συνεδρίαση της Ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε.) με τη συμμετοχή της υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφίας Ζαχαράκη
Προετοιμάζεται η Ρωσία για πόλεμο με το ΝΑΤΟ;
Η ρωσική πολεμική μηχανή στηρίζεται ολοένα και περισσότερο σε κινεζικές τεχνολογίες. Το CSIS ισχυρίζεται ότι η Ρωσία προετοιμάζεται για σύγκρουση με το ΝΑΤΟ
Ενίσχυση 150 ευρώ σε 145.000 νέους με το Youth Pass
Τα ποσά που διατέθηκαν για το Youth Pass το 2023 και το 2024 φτάνουν τα 43 εκατ. ευρώ
Βουλή: Ιδρύεται Κέντρο Ελληνικής Αμυντικής Καινοτομίας
Για «προσπάθεια της χώρας να επιβιώσει απέναντι στην υπαρξιακή απειλή», έκανε λόγο ο Νίκος Δένδιας
«Νόμιμη η διαφορετική τιμολόγηση των πολυεθνικών», λέει ο Σκέρτσος - Γιατί στέλνει επιστολή στη φον ντερ Λάιεν ο Μητσοτάκης
Το προεκλογικό όψιμο κυβερνητικό ενδιαφέρον για την ακρίβεια των πολυεθνικών είναι θέμα σημερινής ανάρτησης του υπουργού Επικρατείας
Στοκχόλμη: Πυροβολισμοί κοντά στην ισραηλινή πρεσβεία
Πολλοί άνθρωποι έχουν συλληφθεί και έχει ξεκινήσει έρευνα μετά τους πυροβολισμούς κοντά στην ισραηλινή πρεσβεία – Αποκλεισμένη η περιοχή
Σλοβακία: Ο πρωθυπουργός Ρόμπερτ Φίτσο γλίτωσε από τον θάνατο «παρά τρίχα»
Παράλληλα ο πρόεδρος της χώρας έκανε έκκληση για ενότητα και την αποφυγή οποιασδήποτε μορφής βίας
Πυρκαγιά σε ρωσικό διυλιστήριο πετρελαίου μετά από επίθεση με drone
Οι αρχές κατάφεραν να περιορίσουν τη φωτιά στο διυλιστήριο πετρελαίου Tuapse της Ρωσίας
Έρχεται κατάρρευση τύπου EΣΣΔ; Πώς βλέπουν οι νέοι Αμερικανοί την οικονομία
Τι αναφέρει δημοσίευμα του Business Insider για το πώς αντιμετωπίζουν οι νέοι στις ΗΠΑ την οικονομία
Νομικός εναντιώθηκε στον αδιανόητο μισθό του Μασκ και… έχασε τη δουλειά του
Η μεγαλύτερη πληρωμή στην ιστορία των ΗΠΑ