Η Κίνα βρίσκεται σε πορεία να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο μέχρι το τέλος του 2023, σύμφωνα με την Moody’s Analytics.
«Η Κίνα προκάλεσε την έκπληξη πολλών μέσα στην πανδημία, καθώς προσπερνούσε τη Νότια Κορέα το 2021 και τη Γερμανία το 2022, καθιστώντας την τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα αυτοκινήτων», ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας σε έκθεσή του την περασμένη εβδομάδα.
Η Κίνα πλησιάζει πλέον την Ιαπωνία, ανέφερε η έκθεση, προσθέτοντας ότι η διαφορά ανήλθε κατά μέσο όρο σε περίπου 70.000 αυτοκίνητα ανά μήνα το τρίμηνο του Ιουνίου, σε σύγκριση με σχεδόν 171.000 την ίδια περίοδο πέρυσι.
«Με αυτόν τον ρυθμό, η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει την Ιαπωνία μέχρι το τέλος του έτους», έγραψαν οι οικονομολόγοι της Moody’s, μια παγκόσμια κατάταξη που η Ιαπωνία διατηρεί από το 2019.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έστειλε τις συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα πέρα από τα επίπεδα που είχαν παρατηρηθεί πριν από την πανδημία.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, τα έσοδα από τις εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας διπλασιάστηκαν σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Συγκριτικά, οι συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη – οι οποίες περιλαμβάνουν τόσο τα παραδοσιακά οχήματα όσο και τα EV – δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα.
Η Κίνα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παραγωγή κυψελών μπαταρίας ιόντων λιθίου, το οποίο η Moody’s ανέφερε ως παράγοντα που δίνει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της πλεονέκτημα όσον αφορά το κόστος παραγωγής EV.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Moody’s, η Κίνα παράγει περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας προσφοράς λιθίου, χάρη στο χαμηλό κόστος εργασίας της σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της Ιαπωνία και Νότια Κορέα. Η Κίνα διαθέτει επίσης περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας ικανότητας διύλισης του μετάλλου.
Ως αποτέλεσμα, ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου έχουν δημιουργήσει εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και της BMW. Ωστόσο, η Moody’s σημείωσε ότι οι ξένες μάρκες δεν επισκίασαν τις τοπικές, όπως η Chery και η SAIC.
Συνωστισμός ανταγωνιστών
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία φιλοξενεί μερικές από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δυνάμεις αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως η Νότια Κορέα, η Κίνα και η Ιαπωνία, έχει δει μια μικτή ανάκαμψη στις εξαγωγές αυτοκινήτων, τόνισε η Moody’s.
Παρόλα αυτά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν σχεδόν το 30% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως πέρυσι, σε σύγκριση με λιγότερο από 5% πριν από την πανδημία.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας τον Απρίλιο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων EV εκτοξεύτηκαν σε περισσότερα από 10 εκατομμύρια το 2022, με την Κίνα να ηγείται και να αντιπροσωπεύει περίπου το 60% της αγοράς.
Η Moody’s απέδωσε την άνοδο της ζήτησης EV εν μέρει σε «μεγάλες μειώσεις τιμών από τους Κινέζους κατασκευαστές και γενναιόδωρες κυβερνητικές ενισχύσεις». Για παράδειγμα, ο φόρος αγοράς 10% για τα νέα αυτοκίνητα έχει απαλλαγεί για τα EV από το 2014.
Latest News
Γιατί το φορολογικό playbook του Τραμπ δεν ενθουσιάζει τους επενδυτές
Τα υψηλότερα επιτόκια και ο πληθωρισμός υποβαθμίζουν το θέλγητρο για τις φορολογικές «ζώνες ευκαιρίας» που εισήγαγε επί προεδρίας του
Το οικονομικό στοίχημα της Ελβετίας με τη Eurovision
Οι πόλεις που φλερτάρουν με την ιδέα να φιλοξενήσουν τον διαγωνισμό
Tι θα συμβεί αν η ΕΚΤ μειώσει τα επιτόκια πριν από τη Fed
Η χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής της ευρωζώνης πριν τις ΗΠΑ μπορεί να αυξήσει το κόστος των εισαγόμενων αγαθών και υπηρεσιών
Πώς οι απολύσεις μπορούν να γυρίσουν μπούμεραγκ στους κολοσσούς της τεχνολογίας
Οι απολύσεις ως πρακτική και ιδίως όταν γίνονται κατά κύματα, που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν τι τους περιμένει, έχουν κόστος
Καλές εποχές για την Goldman και την αμερικανική οικονομία
Η στροφή στην επενδυτική και η μεταγραφή από την Fed
Κλείδωσε επενδύσεις 15 δισ. στη Γαλλία ο Μακρόν - Τα deals και οι καλεσμένοι στο «Choose France Summit»
Oι επενδύσεις περιλαμβάνουν 56 διαφορετικά επιχειρηματικά σχέδια και θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη δημιουργία 10.000 θέσεων εργασίας
H SpaceX του Μασκ επεκτείνεται στο Τέξας αλλά δεν πληρώνει ούτε για τις... εκσκαφές
Η SpaceX και οι συνεργάτες της κινούνται πολύ πιο… αργά όταν πρόκειται να πληρώσουν κατασκευαστές και προμηθευτές
Υψηλό πληθωρισμό και στο μέλλον «βλέπουν» οι Αμερικανοί
Τα αμερικανικά νοικοκυριά ανησυχούν για τα οικονομικά τους
Τι μπορεί να κάνει δύσκολη την ενσωμάτωση της Credit Suisse στην UBS
Η UBS αναμένει 13 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξοικονόμηση κόστους από τη συγχώνευση με την άλλοτε ανταγωνίστριά της
Ρεκόρ κερδών για τoν κορυφαίo αερoμεταφορέα μεγάλων αποστάσεων
Ρεκόρ κερδών ύψους 4,7 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε η Εmirates για το οικονομικό έτος 2023-2024, αυξημένα κατά 63% σε ετήσια βάση