Γαλακτοκομικά, σνακ, αναψυκτικά, είδη προσωπικής φροντίδας, καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά είναι οι «μπροστάρηδες» της ακρίβειας στο 7μηνο εφέτος, με τις αυξήσεις να φθάνουν έως και 14,5%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Circana (πρώην IRI), την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου τα νοικοκυριά πλήρωσαν στα σούπερ μάρκετ 5,152 δισ. ευρώ από 4,692 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, δηλαδή 9,8% επιπλέον, ωστόσο σε όγκο τα προϊόντα που αγόρασαν ήταν μόλις 0,6% περισσότερα.
Πότε θα δούμε τα καρτελάκια με «Μόνιμη Μείωση Τιμής»
Από τα 5,152 δισ. ευρώ του φετινού «λογαριασμού», στη διαμόρφωση του οποίου συνέβαλλα και οι αυξημένες τουριστικές ροές, το 1,35 δισ. ευρώ αφορά σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον καταλαμβάνουν το 26,2% της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης βεβαίως της Lidl Hellas.
Σημειώνεται ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων με ετικέτα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τα επώνυμα. Συγκεκριμένα, η ιδιωτική ετικέτα, με ώθηση και από το «καλάθι του νοικοκυριού», «τρέχει» με ρυθμό 13,3% ενώ τα επώνυμα με ρυθμό 8,6% και το μεγαλύτερο μερίδιο το κατέχουν στις κατηγορίες των τροφίμων.
Όσον αφορά στις προσφορές, το δεύτερο «καταφύγιο» των καταναλωτών εν μέσω άγριας ακρίβειας, στην κατηγορία των τροφίμων το 25,1% πωλείται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας, στις κατηγορίες των προϊόντων ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το ποσοστό αυτό είναι 28,2% και στα είδη νοικοκυριού το 25,3%. Στο ίδιο διάστημα οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 9,2%.
Τι «έκοψαν» οι καταναλωτές
Οι κατηγορίες των σνακ, των γαλακτοκομικών, των μη αλκοολούχων ποτών, των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και των αλκοολούχων ποτών είχαν θετικό πρόσημο μεταβολής του όγκου των πωλήσεών τους, κατά 4,7%, 0,3%, 3,5%, 1,5% και 1,9% αντίστοιχα.
Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη μείωση, 3,8%, καταγράφεται στα υλικά μαγειρικής, ακολουθούν τα κατεψυγμένα τρόφιμα με -3,4%, τα απορρυπαντικά και καθαριστικά (-2,1%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (-1,3%), τα είδη προσωπικής φροντίδας (-0,3%) και τα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,3%).
Τουριστική «ένεση»
Μετά τη «βουτιά» του πρώτου φετινού τριμήνου, οι πωλήσεις σε όγκο σταδιακά βελτιώνονται με αποκορύφωμα τον Ιούλιο, καθώς «μπήκαν» στα ταμεία και τα τουριστικά έσοδα. Κάτι που αποτυπώνεται και από τον ρυθμό ανάπτυξης που καταγράφουν οι περιφερειακές αγορές ανά την Ελλάδα.
Πιο αναλυτικά, η περιοχή της Κρήτης αναδεικνύεται μακράν η καλύτερη περιφερειακή αγορά της χώρας με ρυθμό ανάπτυξης 17,7%, ενώ δεύτερη σημαντικότερη περιοχή σε αύξηση πωλήσεων είναι η Πελοπόννησος με 11,4%, ακολουθεί η Βόρεια Ελλάδα με 10,1%, η Θεσσαλονίκη, η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με 8,8%.
Τα μικρά καταστήματα, αλλά και τα σούπερ μάρκετ με πολύ μεγάλες επιφάνειες συνέχισαν να έχουν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, με 15,7% και 14,3%, αντίστοιχα. Ακολουθούν τα καταστήματα από 400 τ.μ. έως 1.000 τ.μ. με αύξηση 10,2% και τα καταστήματα από 1.000 έως και 2.500 τ.μ. με ρυθμό 6,9%.
Latest News
Τα σήματα της ελληνικής οικονομίας – Τι λείπει για το αναπτυξιακό άλμα
Τα κύματα κατανάλωσης, τουρισμού και ακινήτων, όπως και οι εξαγωγικές επιδόσεις τροφίμων και μεταποιητικών αγαθών, δεν αρκούν - Τι εκτιμούν για την ελληνική οικονομία επιφανείς οικονομολόγοι
Πώς θα γίνει η εξαγορά 90.000 καταπατημένων - Το ελκυστικό τίμημα
Ανοίγει πλατφόρμα για τις αιτήσεις ενδιαφερομένων με στόχο την απόκτηση νόμιμων τίτλων κυριότητας
Η... μετέωρη αξιολόγηση της Fitch για την Ελλάδα πριν τις ευρωεκλογές
Ο «κρυφός» κυβερνητικός πόθος και το παράδειγμα της S&P
Σκάνερ της εφορίας για τα ανασφάλιστα - Το μήνυμα Θεοχάρη
Το νομοσχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση θα έρθει στη Βουλή προς ψήφιση, τόνισε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Έκρηξη στις αιτήσεις για τον εξωδικαστικό - Πόσες οφειλές ρυθμίστηκαν [γράφημα]
Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 16.704 επιτυχείς ρυθμίσεις οφειλών
Σκρέκας: Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού δεν σημαίνει μείωση τιμών
Κάποια μειώνονται, κάποια αυξάνονται, αλλά ο μέσος όρος προσεγγίζει το 0, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης
Moerenhout (EPRA): Πώς απετράπη ο Αρμαγεδδών της ιδιοκτησίας
Καιροσκοπικά κεφάλαια από τη Μέση Ανατολή τοποθετούνται στρατηγικά σε ευρωπαϊκές εισηγμένες ακινήτων
Ένας στους 2 ενδιαφέρεται για αγορά ακινήτου - Τι λένε για «φούσκα» και εκτός σχεδίου δόμησης
Τα αποτελέσματα του 2ου βαρόμετρου για την αγορά ακινήτνω αποκαλύπτουν σημαντικές νέες πληροφορίες και τάσεις της αγοράς
Από τον Βγενόπουλο στον Τσαγκαράκη - Ποια ακίνητα «διαμάντια» βγαίνουν στο σφυρί
Πάνω 1700 πλειστηριασμοί είναι προγραμματισμένοι να διενεργηθούν αυτή την εβδομάδα
Σπάνε ρεκόρ οι επενδύσεις σε αμοιβαία και έντοκα γραμμάτια – Η στροφή των καταθετών [γράφημα]
Ιστορικό υψηλό για το ενεργητικό των 13 ΑΕΔΑΚ. Πάνω από τα 18 δισ. ευρώ