Η απόφαση της Ιαπωνίας να απαγορεύσει τις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Ρωσία έβαλε φρένο σε ένα εμπόριο που πλησίαζε τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και είχε εκτιναχθεί υπό τη σκιά των κυρώσεων για τον πόλεμο της Μόσχας στην Ουκρανία, όπως αναφέρει το Reuters.
Στις αρχές Αυγούστου, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας απαγόρευσε τις εξαγωγές όλων των αυτοκινήτων πλην των πολύ μικρών οχημάτων στη Ρωσία, καταργώντας μια επικερδή δραστηριότητα για εμπόρους και μικρότερα λιμάνια της χώρας που διακινούσαν μεταχειρισμένα Toyota, Honda και Nissan. Ειδικά το λιμάνι Fushiki είχε εξελιχθεί σε έναν κρίσιμο εξαγωγικό κόμβο στη Θάλασσα της Ιαπωνίας.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πότε θα πέσουν οι τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
Το πρόβλημα για τους εμπόρους μεταχειρισμένων οχημάτων είναι ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας έχουν μειώσει τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ιαπωνία και οι μεσίτες προσπαθούν να στείλουν οχήματα σε άλλες περιοχές με δεξιοτίμονα οχήματα, όπως Νέα Ζηλανδία, Νοτιοανατολική Ασία και Αφρική.
Η ζήτηση της Ρωσίας για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την Ιαπωνία εκτοξεύτηκε απότομα μετά την αποχώρηση παγκόσμιων κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας συμπεριλαμβανομένης της Toyota, μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
Μέχρι πέρυσι, με τις κυρώσεις σε άλλες χώρες να γίνονται αυστηρότερες, η Ρωσία αγόραζε περισσότερο από το ένα τέταρτο των εξαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ιαπωνίας με μια μέση τιμή σχεδόν 8.200 δολαρίων. Πρόκειται για μια τιμή υπερδιπλάσια από αυτή του 2020, όταν η Ρωσία είχε περίπου το 15% των εξαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ιαπωνίας.
Οι πωλήσεις ιαπωνικών μεταχειρισμένων οχημάτων θα πλησίαζε τα 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια για όλο το 2023, προτού το Τόκιο επιβάλει τις δικές της αυστηρότερες κυρώσεις.
Ιαπωνικής προέλευσης 1 στα 2 εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Περισσότερα από τα μισά από τα 303.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισήγαγε η Ρωσία τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους προέρχονταν από την Ιαπωνία, σύμφωνα με στοιχεία του ρωσικού πρακτορείου Autostat.
Αυτό σε σύγκριση με τις πωλήσεις 606.950 νέων αυτοκινήτων κυρίως ρωσικής και κινεζικής προέλευσης την ίδια περίοδο, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Autostat.
Η SV Alliance με έδρα την Toyama, μια επιχείρηση εξαγωγών αυτοκινήτων διετίας, συμμετείχε ενεργά στο «πάρτι» πωλήσεων στη Ρωσία αποτέλλοντας κάθε μήνα έως και 6.500 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, έως τον Ιούλιο, με «ορμητήριο» το Fushiki της Ιαπωνίας. Το λιμάνι απέχει περίπου 500 μίλια από το Βλαδιβοστόκ της Ρωσίας, ένα ταξίδι διάρκειας περίπου δύο ημερών με φορτηγό πλοίο.
«Η επιχειρηματική δραστηριότητα στον κλάδο έχει υποχωρήσει κατά περίπου 70% και έπρεπε να προβούμε και σε κάποιες απολύσεις επειδή δεν υπάρχει αρκετή δουλειά», δήλωσε η Olesya Alekseeva, συντονιστής logistics στην SV Alliance.
Latest News
Μια Ιαπωνία σε θέσεις εργασίας έχει ανάγκη η Ινδία
Τι προβλέπει η μελέτη της Natixis SA
Κάντο όπως ο Αρμάνι - Τα σχέδια και οι αντιθέσεις της Prada
Η Prada αποφάσισε να βελτιώσει το μερίδιο αγοράς της στις ΗΠΑ και να διατηρήσει την ισχυρή ανάπτυξή της στην Ασία - Ερωτηματικό για εξαγορές
Ο χρησμός της Ryanair: Ερχονται φθηνότερα εισιτήρια το καλοκαίρι
Οι τιμές θα είναι χαμηλότερες από ό,τι περιμέναμε, δήλωσε ο CEO της Ryanair Μάικλ Ο' Λίρι
Το αφεντικό της Prada αποκλείει εξαγορές: «Δεν θέλουμε νέους ανταγωνιστές»
Ο όμιλος Prada είναι από τους λίγους ιταλικούς οίκους μόδας που παραμένει οικογενειακή επιχείρηση και δεν έχει πωληθεί σε γαλλικούς ομίλους
Πώς ένα πάγκος καφέ εξελίχθηκε σε μονόκερο -Η απίστευτη ιστορία του Έντουαρντ Τιρτανάτα
Αν και ποτέ δεν του άρεσαν οι σπουδές, φαίνεται ότι είχε DNA επιχειρηματία
Λίρα... εκατό το Λονδίνο - Κρατά τα σκήπτρα των παγκόσμιων επενδύσεων
Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το Παρίσι - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Πώς αντιδρούν οι αγορές μετά το θάνατο του Ραϊσί - Τα κρίσιμα ερωτήματα και η κόντρα με το Ισραήλ
Η πορεία του μαύρου χρυσού και η δύσκολη δομή της εξουσίας του Ιράν
Τα ρωσικά assets διχάζουν τη G7 - Οι πιέσεις των ΗΠΑ και η διαφωνία με Λαγκάρντ
Η Κριστίν Λαγκάρντ, η πρόεδρος της ΕΚΤ, προέβαλε νομικές και οικονομικές αντιρρήσεις για την πλήρη κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων
Γιατί οι πλούσιοι Ιάπωνες θα επενδύσουν 1,4 τρισ. δολάρια επιπλέον μέχρι το 2030
Τι δείχνει έρευνα της Morgan Stanley
Κίνα: Αύξηση 7% στην αξία της βιομηχανίας δορυφορικής ναυτιλίας
Τι δείχνουν τα στοιχεία