Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να πουλήσουν μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη, θα στοιχίζουν μέχρι 25.000 ευρώ και θα έχουν μάλιστα και λογικό κέρδος, σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος.
Σε ποια χώρα θα κατασκευάζονται οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2035
Η πτώση του κόστους παραγωγής και των τιμών των μπαταριών θα καταστήσει εφικτή την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων στην Β κατηγορία μέχρι το 2025. Η διαθεσιμότητα μικρότερων, πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να αλλάξει τον χάρτη των πωλήσεων, μειώνοντας την προσπάθεια διείσδυσης των κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη.
Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές μπορούν να έχουν ένα λογικό περιθώριο κέρδους 4% σε ένα ηλεκτρικό όχημα με μικρή μπαταρία και θα παράγεται στην Ευρώπη το 2025, σύμφωνα με το σενάριο των ευνοϊκών συνθηκών αγοράς. Αυτό θα οδηγήσει το κόστος της μπαταρίας κάτω από τα 100 δολάρια ανά kWh, σύμφωνα με τις προβλέψεις του BloombergNEF. Με αυτή την μπαταρία (LFP 40 kWh) το μικρό ηλεκτρικό όχημα θα μπορεί να έχει αυτονομία 250-300 χιλιομέτρων.
«Έρευνες έχουν δείξει ότι οι τιμές είναι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το μικρό BEV των 25 χιλιάδων ευρώ θα αλλάξει το παιχνίδι. Η κυκλοφορία αυτών των μοντέλων στην αγορά γρήγορα θα έχει μεγάλη απήχηση και θα μπορούν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους που ήδη προσφέρουν φθηνά, μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα», ανέφερε η διευθύντρια του τομέα εφοδιασμού οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Julia Poliscanova.
Η άφιξη πιο προσιτών, μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιτάχυνε την υιοθέτηση των αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη. Το 25% των καταναλωτών σκοπεύουν ήδη να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο το επόμενο έτος, σύμφωνα με δημοσκόπηση της YouGov στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αλλά όταν δίνεται η επιλογή ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου 25.000 ευρώ, το μερίδιο των νέων καταναλωτών σίγουρα θα μεγαλώσει και μπορεί να φθάσει το 35%. Αυτό θα ισοδυναμούσε με επιπλέον ένα εκατομμύριο EV στην Ευρώπη ετησίως, αντικαθιστώντας τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, οι έξι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει τα πλάνα μικρών οικονομικών αυτοκινήτων επιδιώκοντας μεγαλύτερα κέρδη. Μεταξύ 2019 και 2022 τα καθαρά κέρδη τους ανά όχημα αυξήθηκαν κατά πολλές χιλιάδες ευρώ. Η έρευνα κάνει λόγο για αύξηση μέχρι και 8.940 ευρώ. Αυτό επιτεύχθηκε δίνοντας προτεραιότητα στις πωλήσεις μεγαλύτερων, πιο προσοδοφόρων SUV, τα οποία σήμερα αντιπροσωπεύουν πάνω από τις μισές πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη.
Μετά από αυτή την έρευνα, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος προτείνει να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε οι εταιρείες αυτοκινήτων να δώσουν προτεραιότητα στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον και μπορούν να διεισδύσουν ευκολότερα στις οικογένειες με χαμηλό εισόδημα.
Latest News
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο