Η βιομηχανία ηλιακής ενέργειας της Ευρώπης έχει προειδοποιήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να μην επιβάλλουν δασμούς στις εισαγωγές, εν μέσω φόβων ότι η διακοπή των προμηθειών προϊόντων από την Κίνα θα έβλαπτε σοβαρά την ικανότητα της Ευρώπης να προχωρήσει με πιο γοργά βήματα προς την πράσινη μετάβαση.
Η αγωνία στον βιομηχανικό αυτό κλάδο επιτείνεται καθώς οι Βρυξέλλες και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις εξετάζουν σκληρότερα μέτρα στις εισαγωγές σε μια προσπάθειά τους να αυξήσουν την παραγωγή «καθαρής» τεχνολογίας στην Ευρώπη και να μειώσουν την εξάρτηση από την Κίνα για τα προϊόντα που χρειάζονται για την πράσινη μετάβαση.
Αλβανία: Επενδύσεις ΑΠΕ σε εγκαταλελειμμένα στρατιωτικά αεροδρόμια
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε αυτόν τον μήνα έρευνα που θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιβολή δασμών για την προστασία των παραγωγών της ΕΕ από φθηνότερες κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων. Επίσης, η Γερμανία εξετάζει επιλογές, όπως είναι η εμπορική προστασία, προκειμένου να προστατεύσει τους τοπικούς κατασκευαστές φωτοβολταϊκών από την πτώση των παγκόσμιων τιμών, σύμφωνα με κυβερνητικό έγγραφο που είδε το Reuters.
«Οι δασμοί δεν είναι μια καλή απάντηση στις τρέχουσες προκλήσεις στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλιακής ενέργειας», δήλωσε ο Gunter Erfurt, Διευθυντής του Διοικητικού Συμβουλίου του βιομηχανικού ομίλου SolarPower Europe, του οποίου τα μέλη περιλαμβάνουν παραγωγούς, μεγάλους αγοραστές και εταιρείες που εμπλέκονται στην εγκατάσταση.
Περισσότερα κίνητρα
«Αντί να επιβάλλουμε κυρώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο μέσω δασμών, πρέπει να δώσουμε κίνητρα σε ηλιακές εγκαταστάσεις που προέρχονται από ευρωπαϊκούς κατασκευαστές φωτοβολταϊκών προϊόντων. Με αυτόν τον τρόπο, η ανάπτυξη της ηλιακής ενέργειας μπορεί να συνεχιστεί απρόσκοπτα, ενώ η ευρωπαϊκή παραγωγή του κλάδου μπορεί να αναπτυχθεί σταθερά», δήλωσε ο Erfurt, Διευθύνων Σύμβουλος του ελβετικού κατασκευαστή ηλιακών κυψελών Meyer Burger.
Σε ανακοίνωσή της, η SolarPower Europe ανέφερε ότι οι εμπορικοί φραγμοί στην ηλιακή ενέργεια θα ήταν μια “στρατηγική lose-lose” και προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την ΕΕ να βοηθήσουν τους τοπικούς κατασκευαστές να αναπτυχθούν – μεταξύ άλλων διευκολύνοντας την υποστήριξη των τοπικών εργοστασίων, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Να σημειωθεί πάντως ότι η SolarPower Europe δεν ανέφερε ρητά την Κίνα.
Η ΕΕ προμηθεύεται περισσότερο από το 90% των συστατικών για ηλιακούς συλλέκτες από την Κίνα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές παραπονιούνται για μια «πλημμύρα» κινεζικών φωτοβολταϊκών πάνελ στην ευρωπαϊκή αγορά, που προσφέρονται σε τιμές χαμηλότερες από το κόστος κατασκευής και τους αναγκάζουν να μειώσουν τις δικές τους τιμές και τα περιθώρια κέρδους.
Ωστόσο, ο κλάδος φοβάται ότι ο περιορισμός των κινεζικών προμηθειών θα προκαλούσε επανάληψη της περιόδου 2013-2018, όταν οι εγκαταστάσεις ηλιακής ενέργειας στην Ευρώπη μειώθηκαν προσωρινά – συμπίπτοντας με τα όρια της ΕΕ στις αδασμολόγητες εισαγωγές κινεζικών ηλιακών συλλεκτών και κυψελών.
Σημειώνεται ότι η ΕΕ εγκατέστησε πέρυσι ισχύ ρεκόρ 40 γιγαβάτ ηλιακής ενέργειας.
Latest News
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο
Τουρκία: Συμφωνία 1 δισ. δολ. με την Παγκόσμια Τράπεζα για τις ΑΠΕ
Τι προβλέπει το πρόγραμμα
Χατζηδάκης: Ταμείο Ανάκαμψης ΙΙ, για να στηριχθούν οι πράσινες πολιτικές
Η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών στο Ετήσιο Οικονομικό Φόρουμ των Βρυξελλών
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως
Ηλεκτρικά Ι.Χ.: Από το γκάζι στο… χειρόφρενο
Τα 3+1 αγκάθια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα