Η ΕΥ Ελλάδος ενήργησε ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., στο πλαίσιο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ πραγματοποιήθηκε, παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, σε τελετή που διοργάνωσε η Ελληνικό Μετρό Α.Ε., την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023.
Το έργο, το οποίο εφαρμόζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη σύγχρονη, “driverless” (δηλαδή, χωρίς την παρουσία οδηγών στους συρμούς) τεχνολογία “GoA4”, καλύπτει τους πυλώνες της εθνικής στρατηγικής για κοινωνική, πράσινη και ψηφιακή ανάπτυξη. Η λειτουργία και η συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (μήκος περίπου 14,4 χλμ.), δημοπρατήθηκε ως έργο “Ο&Μ” ΣΔΙΤ, κατόπιν διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού, σύμφωνα με τις διεθνώς και πανελλαδικώς εγκεκριμένες αρχές των έργων ΣΔΙΤ (Ν. 3389/2005).
Το αντικείμενο
Στο αντικείμενο των υπηρεσιών της σύμβασης ΣΔΙΤ, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η λειτουργία, η συντήρηση, ο καθαρισμός, η ασφάλεια-προστασία, η διαχείριση του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, καθώς και η εγκατάσταση και η λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η ΕΥ Ελλάδος παρείχε υπηρεσίες χρηματοοικονομικού συμβούλου για το σύνολο του διαγωνισμού – από τον σχεδιασμό του αρχικού επενδυτικού σχεδίου, την ένταξη του έργου στην εθνική λίστα εγκεκριμένων έργων ΣΔΙΤ, τη συνδρομή στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης από χρηματοοικονομική άποψη, την υποστήριξη στις διαδικασίες διαγωνισμού και ανάθεσης, καθώς και την υποστήριξη μέχρι και την υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ.
Ο κ. Τάσος Ιωσηφίδης, Εταίρος και Επικεφαλής του Τμήματος Συμβούλων Εταιρικής Στρατηγικής και Συναλλαγών της EY Ελλάδος, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που συνεισφέραμε στην ολοκλήρωση μίας συμφωνίας-οροσήμου για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Με το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και με σειρά άλλων στρατηγικών έργων υποδομών, η Θεσσαλονίκη μπαίνει δυναμικά σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης, και αναδεικνύεται σε βασικό πόλο αστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μέσα από τη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, το έργο, το οποίο εισάγει τεχνολογικές καινοτομίες στη χώρα μας, αναμένεται να προσθέσει υψηλή αξία στην καθημερινότητα των πολιτών και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, μετασχηματίζοντας τον χάρτη των μεταφορών στην περιοχή. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Γιάννη Μπίτζη – Εταίρο, τη Roxana Todiroae – Director, και όλη την ομάδα της EY Ελλάδος, για τη συνεισφορά τους στην ολοκλήρωση αυτής της συμφωνίας».
Latest News
Ρέθυμνο: Παρουσιάστηκε η μελέτη κατασκευής του φράγματος του Πλατύ ποταμού
Το φράγμα αφορά στον ποταμό Πλατύ που βρίσκεται στον Δήμο Αμαρίου του νομού Ρεθύμνου
Στις ράγες ο διαγωνισμός για το Επιχειρηματικό Πάρκο στον Δήμο Φυλής
Το Επιχειρηματικό Πάρκο θα αποτελέσει ένα σύγχρονο, πράσινο και καινοτόμο εθνικό κέντρο μεταφορών και logistics
«Προχωρά το έργο του διασυνοριακού άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας»
Τα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
Σε ποσοστό 42% έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
Συνάντηση εργασίας της υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών με τον δήμαρχο Πάτρας
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες
ΑΒΑΞ: Μήνυμα σταθερής ανάπτυξης από τη διοίκηση – Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές
Το υψηλό ανεκτέλεστο έργων, η βελτίωση των καθαρών κερδών και η αναλογία ιδιωτικών – δημοσίων έργων τα ατού της ΑΒΑΞ, σύμφωνα με τη διοίκηση
Ξεκίνησαν οι εργασίες για το πράσινο κτίριο του ΤΕΕ – Από ΤΕΡΝΑ και Dimand
Στο Δαχτυλίδι Αμαρουσίου βρίσκεται το νέο ακίνητο. Η συνολική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των υπογείων ανέρχεται στα 24.857,60τ.μ.
Με τα μέγιστα επίπεδα ασφαλείας οι σήραγγες Κατερίνης - Πότε παραδίδεται το ρεύμα προς Αθήνα
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Πήραν «φωτιά» τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη - Το Μετρό, το Flyover και η ΔΕΘ
Η προόδος εργασιών και τα χρονοδιαγράμματα
Με 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά η Γραμμή 4 του Μετρό- Πότε ολοκληρώνεται
Δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων σε λειτουργία για τη νέα γραμμή - Κάθε μετροπόντικας σκάβει σε ημερήσια βάση 15 μέτρα