Κάποτε ο τομέας των ιδιωτικών-επιχειρηματικών πτήσεων θεωρoύνταν ιδανική καριέρα για πολλούς πιλότους. Τώρα φαίνεται πως προτιμούν τους μεγάλους αερομεταφορείς.
Η Delta, η United και η American Airlines ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι αυξάνουν τους μισθούς τους, προκαλώντας οξύτερη έλλειψη πιλότων στις εταιρείες που εκτελούν ιδιωτικές πτήσεις και στα αεροπορικά τμήματα τα οποία διαθέτουν μεγάλες εταιρείες.
Αερομεταφορές: Ενα νέο αεροπλάνο, πολλές καινοτομίες στις καμπίνες εντός 2023 [Video]
Τα «απόνερα» της πανδημίας
Η έλλειψη επιδεινώνεται από το γεγονός ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν εμπορικές πτήσεις πληρώνουν πλέον εξαψήφια μπόνους σε πιλότους. Σύμφωνα με έρευνες του κλάδου, οι πιλότοι ιδιωτικών πτήσεων κερδίζουν μερικές φορές μόνο το 60% των μισθών των συναδέλφων τους που εργάζονται σε αεροπορικές που εκτελούν εμπορικές πτήσεις.
«Είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς το δέλεαρ ενός πολύ μεγαλύτερου μισθού», αποκάλυψε στο Robb Report η Σέριλ Μπάρντεν, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Aviation Personnel International, η οποία έχει δει βετεράνους πιλότους που απασχολούνται από μεγάλες (μη αεροπορικές) εταιρείες του Fortune 500, οι οποίες κάποτε θεωρούνταν ως το ιδεώδες τέλος για μια καριέρα πιλότου, να αποχωρούν για να πιάσουν δουλειά σε εμπορικούς αερομεταφορείς.
Η πανδημία επιδείνωσε την έλλειψη καθώς οι αεροπορικές εταιρείες απέσυραν πολλούς πιλότους δημιουργώντας ένα κενό και τώρα τρέχουν να το αναπληρώσουν προσφέροντας δελεαστικές αμοιβές.
Στη δίνη του ανταγωνισμού οι εταιρείες ιδιωτικών πτήσεων
Το ζήτημα επηρεάζει όλους, από μικρές αεροπορικές μέχρι τον μεγαλύτερο πάροχο εκμισθωμένων αεροπορικών υπηρεσιών στον κόσμο, τη NetJets.
Η τελευταία απασχολεί 3.100 πιλότους με το 7% αυτών να έχουν αποχωρήσει μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, ενώ άλλες εκατό αναχωρήσεις αναμένονται μέχρι το τέλος του έτους.
Εκπρόσωπος του συνδικάτου εργαζομένων της NetJets, που προσπαθεί επί του παρόντος να διαπραγματευτεί μια νέα σύμβαση, είπε στο Robb Report ότι η NetJets πρέπει να είναι πιο ανταγωνιστική όσον αφορά τις κλίμακες αμοιβών και τον προγραμματισμό πτήσεων.
Η εξισορρόπηση αμοιβών θα απαιτήσει μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Πρόσφατη έρευνα του National Business Aviation Association αναφέρει ότι οι αμοιβές των πιλότων αυξήθηκαν κατά 12% από το 2022 έως το 2023 και τα μπόνους ήταν συνήθως περίπου $27.000 ετησίως. «Μας στοίχισε 30 εκατομμύρια δολάρια για να αυξήσουμε τους μισθούς των πιλότων μας», λέει ο Κεν Ρίτσι, διευθυντής της Directional Aviation Capital, μητρική της Flexjet, του δεύτερου μεγαλύτερου παρόχου υπηρεσιών ιδιωτικής αεροπορίας. «Θα πρέπει να το κάνουμε τακτικά για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην αγορά».
Οι εταιρείες που έχουν ιδιωτικά αεροσκάφη μπορούν να ξεπεράσουν αυτή την κατάσταση δίνοντας προτεραιότητα στο να κρατούν τους πιλότους τους ευχαριστημένους.
«Σχεδιάσαμε την κουλτούρα μας για να κρατάμε τους πιλότους μας ευχαριστημένους», τόνισε ο Ρίτσαρντ Κέιν, Διευθύνων Σύμβουλος της Verijet, μιας πρωτοποριακής εταιρείας ναυλωμένων αεροσκαφών. Η εταιρεία, από δύο αεροσκάφη το 2020 έχει φέτος 20, ωστόσο έχει κενό σε θέσεις εκπαίδευσης για νέους πιλότους.
Η Tradewind Aviation, η οποία επίσης αύξησε πρόσφατα τον αριθμό των αεροσκαφών της, αντιλαμβάνεται τον ρόλο της ως «σημείο για την προώθηση της καριέρας κάποιου», σύμφωνα με τον πρόεδρο Έρικ Ζίπκιν. Η Tradewind έχει συνεργασία με το πρόγραμμα ανάπτυξης πιλότων Aviate της United, πράγμα που σημαίνει ότι οι περισσότεροι πιλότοι θα παραμείνουν στην Tradewind μέχρι να συγκεντρώσουν τις ώρες πτήσης για τον ενταχθούν στον στόλο της United.
Αλλά, εξακολουθεί να είναι μια ενδιάμεση λύση για μια έλλειψη που ενδέχεται να διατηρηθεί για χρόνια. «Το να γνωρίζουν ότι έχουν μια εμπορική δουλειά σε αναμονή είναι ένα κίνητρο για να μείνουν», λέει ο Ζίπκιν για τους νεότερους πιλότους που χρησιμοποιούν την ιδιωτική αεροπορία ως εφαλτήριο για μια θέση στις μεγάλες εταιρείες. Όμως, το πρόβλημα παραμένει και μόνο σταδιακά μπορεί να μειωθεί.
Latest News
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays
Αγορές vs Οικονομολόγοι: Πότε θα μειώσει η Fed τα επιτόκια και θα δώσει ανάσα στις εταιρείες
Οι έμποροι τιμολογούν με πιθανότητες περίπου 70% για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το CME FedWatch Tool
Κίνα: Πώς κρατάει «ζωντανή» τη ρωσική οικονομία
Η Κίνα αποτελεί μία σανίδα σωτηρίας για τη ρωσική οικονομία απ’ όταν η Δύση ξεκίνησε να επιβάλλει κυρώσεις στη Μόσχα
Εκπτώσεις και κοινή χρήση απέναντι στην υποχώρηση κατανάλωσης - Πού εστιάζει η Uber
Η εταιρεία θέλει να καταστήσει φθηνότερη τη μετακίνηση προς το αεροδρόμιο, τις συναυλίες ή τις αθλητικές εκδηλώσεις
Κι άλλη υποχώρηση στην πολυτέλεια - Σειρά της Burberry για μείωση 40% στις πωλήσεις
Η βρετανική εταιρεία προβληματίζεται λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων σε Ασία και Αμερική - Αναμένει ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2025
Η απογείωση των αμερικανικών εισαγωγών από Βιετνάμ και ο εμπορικός εναγκαλισμός Πεκίνου - Ανόι
Το Βιετνάμ έχει σήμερα το τέταρτο υψηλότερο εμπορικό πλεόνασμα με τις ΗΠΑ, χαμηλότερο μόνο από την Κίνα, το Μεξικό και την ΕΕ
Τέλος στο μυστήριο - Αποκαλύφθηκε η κρυφή επένδυση του Μπάφετ
Ποια είναι η Chubb, η ασφαλιστική εταιρεία, στην οποία η Berkshire απέκτησε 26 εκατομμύρια μετοχές
Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τη μείωση των εξαγωγών ρωσικού ντίζελ
Οι ουκρανικές επιθέσεις είναι ο ένας λόγος - Ο άλλος είναι πολιτικός