Στον κόσμο της τεχνολογίας για το λιανικό εμπόριο, το 2022 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η χρονιά του μετασύμπαντος. Όμως, το 2023, οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ειδικά της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, έχουν ωθήσει την τεχνολογία metaverse ή και τα NFTs μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Πολλοί έμποροι λιανικής μπορεί εύλογα να δουν το μετασύμπαν ως κάτι που εκφράζει τον παλαιό κόσμο της τεχνολογίας, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους στο δημοφιλές TikTok και στην εφαρμογή της ΑΙ παντού, από το κατάστημά τους -φυσικό ή ψηφιακό- μέχρι το ταξίδι αγοράς του καταναλωτή από την επιλογή και το καλάθι μέχρι την πληρωμή και το checkout.
Metaverse: Το στοίχημα που παραλίγο να χάσει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ
Η περίπτωση του metaverse
Αλλά κάνουν λάθος. Παρά το γεγονός ότι δεν αποτελεί πρώτο πεδίο επενδύσεων μεταξύ των εταιρειών retail technologies, το metaverse εξακολουθεί να είναι μια κορυφαία λύση. Για αποδείξεις, δεν χρειάζεται να κοιτάξουμε παρά τις συνεχείς προσπάθειες μεταστροφής σε δύο κολοσσούς του κλάδου: την Amazon και τη Walmart.
Τον Μάιο του 2023, η Amazon παρουσίασε το Amazon Anywhere, μια υπηρεσία που επιτρέπει στους πελάτες να ψωνίζουν και να αγοράζουν φυσικά προϊόντα μέσα από εικονικά περιβάλλοντα, όπως βιντεοπαιχνίδια, επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και εφαρμογές τρίτων για κινητά. Πιο πρόσφατα, o e-tailer κυκλοφόρησε περιβάλλοντα Virtual Campus Tour και Virtual Campus Store με δυνατότητα αγοράς, με εμπορεύματα από τη σειρά ροής Prime Video «Gen V».
Την ίδια στιγμή, η Walmart, η οποία αρχικά έκανε το ντεμπούτο της στο metaverse, λανσάροντας δύο νέες εμπειρίες metaverse στο Roblox τον Σεπτέμβριο του 2022 και επεκτείνεται έκτοτε, λέει ότι πρόκειται να εμβαθύνει τις εμπορικές της δραστηριότητες σε «εικονικούς κόσμους». Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, μάλιστα, η Walmart σχεδιάζει να δοκιμάσει μια ποικιλία εμπειριών σε εικονικούς κόσμους που συνδέουν εικονικά περιβάλλοντα με φυσικά καταστήματα.
Τα παρεξηγημένα NFTs
Τα NFT ή non-fungible tokens είναι στην ουσία ψηφιακά αρχεία, τα οποία είναι ασφαλισμένα με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να διατηρούν την ιδιοκτησία αλλά και την μοναδικότητά τους. Δεν υπάρχει τρόπος για ένα NFT να έχει περισσότερους από έναν ιδιοκτήτες και μόνο ο πιστοποιημένος μπορεί να το πουλήσει. Τα NFT πρωτοεμφανίστηκαν το 2021, όταν θεωρήθηκαν πολύτιμα αγαθά στα οποία θα μπορούσαν να επενδυθούν ως μοναδικά κομμάτια ψηφιακής τέχνης.
Η αγορά για συλλεκτικά NFT έχει υποχωρήσει δραματικά και πολλοί έμποροι λιανικής που τα έβλεπαν κυρίως ως διαφημιστικά είδη έχουν επίσης σταματήσει το ενδιαφέρον τους για τα NFT. Ωστόσο, η υποκείμενη τεχνολογία τους μπορεί να επιτρέψει στους λιανοπωλητές να συνδέονται απευθείας ένας προς έναν με τους καταναλωτές με νέους τρόπους.
Σε μια συνέντευξη στο Chain Store Age, ο Justin Hochberg, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής του Virtual Brand Group (VBG), εξήγησε πώς οι έμποροι λιανικής μπορούν να αξιοποιήσουν τα NFT πέρα από τη χρήση τους ως δώρα, μάρκες ή συλλεκτικά αντικείμενα για δημοπρασία.
«Αντί να συλλέγουν απλώς τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας (ενός πελάτη) και ίσως να έχουν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι έμποροι λιανικής (με NFT) έχουν πραγματικά έναν τρόπο να επικοινωνούν μαζί τους ατομικά, να τους στέλνουν πληροφορίες, να τους δίνουν αγαθά, να τους δίνουν ανταμοιβές, να τους δίνουν πίστη πόντους», επισήμανε ο Hochberg.
Το παντοδύναμο TikTok
Το TikTok έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον όλου του κόσμου τα τελευταία χρόνια – και όχι πάντα για καλούς λόγους. Η κυβέρνηση Μπάιντεν συνεχίζει με συνέπεια να εκφράζει σοβαρές ρυθμιστικές ανησυχίες, οι οποίες ξεκίνησαν υπό την κυβέρνηση Τραμπ, και η πολιτεία της Μοντάνα έφτασε στο σημείο να απαγορεύσει το TikTok εντός των συνόρων της (απαγόρευση που μπορεί να είναι δύσκολο ή αδύνατο να επιβληθεί).
Ωστόσο, εκτιμάται ότι 150 εκατομμύρια Αμερικανοί χρησιμοποιούν το TikTok και μεγάλοι έμποροι λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Walmart και Sephora, έχουν συνεργαστεί με την πλατφόρμα σύντομων βίντεο. Πρόσφατα, ενίσχυσε περαιτέρω την παρουσία του στον ψηφιακό χώρο λιανικής πώλησης των ΗΠΑ εγκαινιάζοντας το TikTok Shop, μια «βιτρίνα» ηλεκτρονικού εμπορίου που περιλαμβάνει εργαλεία πώλησης για συνεργάτες λιανικής.
Η συνεργασία με το TikTok ως προωθητικό ή/και εμπορικό κανάλι μπορεί να μην είναι το σωστό βήμα για κάθε πωλητή λιανικής, αλλά εκεί βρίσκονται οι καταναλωτές. Εκείνοι δεν φαίνεται να φοβούνται, όπως αποδεικνύεται από νέα στοιχεία του ESW που δείχνουν ότι το 36% όλων των καταναλωτών των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του 53% των ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών, θα χρησιμοποιήσουν το TikTok ως πηγή αγορών για διακοπές φέτος.
Latest News
Ο Ζάκερμπεργκ έγινε 40 και έχει πολλά... δισεκατομμύρια λόγους να τα γιορτάζει
Η Meta eίναι η έβδομη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο
Οι Gen Z τα βγάζουν πέρα πιο δύσκολα από ό, τι οι millenials
Όσοι είναι στις αρχές της δεκαετίας των 20 κερδίζουν λιγότερα, έχουν περισσότερα χρέη και βλέπουν υψηλότερα ποσοστά παραβατικότητας από ό,τι οι millennials στην ηλικία τους
Τεράστια έλλειψη λογιστών στις ΗΠΑ - Δεν βρίσκουν ούτε οι Big4
H έλλειψη στελεχών εντείνεται, καθώς οι baby boomers που κατείχαν τις θέσεις πλέον συνταξιοδοτούνται.
Καμπανάκι ΔΝΤ: «Τσουνάμι» η τεχνητή νοημοσύνη για την αγορά εργασίας
Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η τεχνολογία της ΑΙ θα επηρεάσει το 60% των θέσεων εργασίας στις ανεπτυγμένες οικονομίες, προειδοποιεί λέει η επικεφαλής του ΔΝΤ
Γιατί οι μισθοί εμποδίζουν τη μείωση των επιτοκίων από την ΕΚΤ
Τι θα αποφασίσει τον Ιούνιο η Λαγκάρντ
Ποια τράπεζα στήνει ομάδα για πολύ πλούσιους - Παίρνει στελέχη από Goldman και ΒοfA
Η τράπεζα επιδιώκει πλέον να επεκταθεί στην παροχή συμβουλών σε τομείς όπως συγχωνεύσεις και εξαγορές και αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου
Οι Ινδοί δισεκατομμυριούχοι που περνούν κάτω από το ραντάρ
Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στην αύξηση της περιουσίας σε τομείς τόσο διαφορετικούς όσο η άμυνα, τα ορυχεία και τα παραδοσιακά φάρμακα
Ο Πούτιν, ο νέος τεχνοκράτης υπουργός Άμυνας και η ανασυγκρότηση της ρωσικής πολεμικής μηχανής
Ο ανασχηματισμός των ανώτατων αξιωματούχων της ρωσικής άμυνας από τον Βλαντιμίρ Πούτιν στοχεύει στη διατήρηση της σύγκρουσης στην Ουκρανία
Γιατί οι ευρωπαϊκές μετοχές είναι πλέον πιο ελκυστικές από τις αμερικάνικες
Τι λέει η ελβετική τράπεζα, η οποία αξιολόγησε τα οικονομικά δεδομένα, τα επιτόκια και τα κέρδη
Στο κενό η κινητοποίηση Μακρόν για τις Ευρωεκλογές
Απογοητευτική για την κυβερνητική παράταξη της Γαλλίας είναι η ένατη δημοσκόπηση της OpinionWay-Vae Solis