Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης και των φορολογικών αρχών της ΑΑΔΕ έχουν μπει οι influencers, με την Εφορία να «ξεσκονίζει» μία σειρά από πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Instagram και TikTok.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ανάπτυξης ερευνά εάν οι δημιουργοί περιεχομένου τηρούν την καταναλωτική νομοθεσία, ενώ οι φορολογικές αρχές αναζητούν «μαύρες» πωλήσεις, αδήλωτα εισοδήματα και «μαϊμού» επιχειρήσεις.
Υπουργείο Ανάπτυξης: Ξεκινούν ελέγχους στους influencers
Ο στόχος των ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.
«Υπάρχουν πακέτα, ο καθένας τιμολογεί τον εαυτό του»
«Εγώ θεωρούμαι μια διαφημιστική υπηρεσία ή ελεύθερος επαγγελματίας», λέει, μιλώντας στο MEGA, η «FIlio_lou», κατά κόσμον Φιλιώ Τσινόγλου, επαγγελματίας influencer.
«Πριν 7 χρόνια ξεκίνησα τη διαδικασία να ανοίξω όλα αυτά που χρειάζεται για να είσαι νόμιμα και σωστά σε αυτό το κομμάτι».
Η «FIlio_lou», η οποία είναι μητέρα και δημιουργεί περιεχόμενο κυρίως για γονείς, προωθώντας προϊόντα που απευθύνονται τόσο στους ίδιους όσο και στα παιδιά τους, έχει 340k followers και, όπως λέει, η τιμή για κάποια διαφήμιση καθορίζεται από τον κάθε influencer.
«Υπάρχουν πακέτα, ο καθένας τιμολογεί τον εαυτό του όσο πιστεύει αυτός ότι του αναλογεί, με βάση τα νούμερα που κάνει και τα clicks. Τα χρήματα είναι ανάλογα των influencer».
Όσο περισσότερους ακολούθους έχει κάποιος τόσο μπορεί να διαλέγει το περιεχόμενο που θα δημιουργεί, με τις τιμές για ένα post να ξεκινούν «από 100 ευρώ έως και 7.000».
Όσο για το εισόδημα που μπορεί να βγάλει κάποιος τον μήνα;
«Μπορεί να ξεκινήσει από 1.000 έως 20.000 ευρώ τον μήνα».
Σημειώνεται πως στη λίστα περιλαμβάνονται κατά βάση άτομα δημοφιλή στη νεολαία, καλλιτέχνες, παρουσιαστές, μοντέλα, αθλητές, αλλά κυρίως άτομα που προσεγγίζουν τα κοινά τους εξαρχής μέσα από τισ πλατφόρμες (λ.χ. το TikTok) και κατόπιν μέσα από τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Latest News
Οι 12 δήμοι που διεκδικούν μείωση στις αντικειμενικές αξίες
Οι αντικειμενικές τιμές των ακινήτων στις περιοχές τους είναι υψηλότερες από τις εμπορικές τιμές
Πώς χάνουμε τέσσερις ΕΝΦΙΑ τον χρόνο
Αποκαλυπτικά στοιχεία από τις φορολογικές δηλώσεις: 6 στους 10 επαγγελματίες και 9 στους 10 αγρότες δηλώνουν εισοδήματα κάτω των 10.000 ευρώ
Αλλάζει ή όχι το παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας - Τι απαντούν 2 οικονομολόγοι στον ΟΤ
Η πορεία των επενδύσεων, το «πισωγύρισμα» των εξαγωγών και οι δυσκολίες
Στεγαστική κρίση: Πάνω από 40% του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων στο κόστος στέγασης
Πανάκριβα ακίνητα και ενοίκια σε Ελλάδα και ΕΕ – Πώς η στεγαστική κρίση στην Ευρώπη συνδέεται με την άνοδο της ακροδεξιάς;
Σκρέκας: «Η επαναβιομηχάνιση της Ελλάδας εθνικός στόχος για την κυβέρνηση»
«Η βασική και κύρια κατεύθυνση της κυβέρνησής μας είναι η στήριξη και προώθηση της υγιούς επιχειρηματικότητας», σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης
Βαρόμετρο για τις ευρωκάλπες το «τέρας της ακρίβειας» – Ο γρίφος των αναποφάσιστων
Το εύρημα που προκαλεί πονοκέφαλο σε Πειραιώς και Μαξίμου
Ακρίβεια: Περιορίζεται η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων – Η πραγματική εικόνα της κατανάλωσης
Αμφισβητείται ανοιχτά το success story της κυβέρνησης περί υψηλών πραγματικών μισθών και χαμηλής ανεργίας
Κοντά στα 19 δισ. ευρώ το ενεργητικό των αμοιβαίων κεφαλαίων
Οι εγχώριες ασφαλιστικές επιχειρήσεις αύξησαν το 2023 τις επενδύσεις τους σε αμοιβαία κεφάλαια κατά 1,274 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2022
Αλλάζει ο χάρτης ακινήτων - Οι περιοχές που ποντάρουν οι επενδυτές
Στην αύξηση στις τιμές των ακινήτων καθοριστική συμβολή έχει η ζήτηση για ακίνητα υψηλών προδιαγραφών τόσο από ξένους όσο και από Έλληνες
Ο «χάρτης» των πληρωμών – Ποιοι πάνε ταμείο την επόμενη εβδομάδα
Θα καταβληθούν 72.577.679 ευρώ σε 67.269 δικαιούχους