Σε γιορτινό κλίμα με τα Χριστούγεννα να καταφθάνουν έχει αρχίσει να κινείται η αγορά με πολλά μαγαζιά να στολίζουν ήδη τις βιτρίνες τους, την ώρα που φουλάρουν μηχανές και ετοιμάζονται να μπουν στη «μητέρα των μαχών» της Black Friday (24 Νοεμβρίου).
Στον «χορό» της Black Friday συμμετέχουν μικροί και μεγάλοι με τους δεύτερους να έχουν προφανώς πολύ μεγαλύτερα περιθώρια μειώσεων τιμών και δυνατών προσφορών. Ήδη οι μεγάλες αλυσίδες «βομβαρδίζουν» ηλεκτρονικά τους καταναλωτές για να γραφτούν στα ενημερωτικά τους δελτία (newsletter) προκειμένου να μάθουν πρώτοι «τις μεγαλύτερες εκπτώσεις της χρονιάς». Μάλιστα ορισμένα πολυκαταστήματα έχουν ήδη ξεκινήσει την αντίστροφη μέτρηση.
Σε ρυθμό Black Friday η αγορά – Σκληρή μάχη των προσφορών
Οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, μικρές και μεγάλες, επιχειρούν ήδη με διαφόρων ειδών προωθητικές δράσεις (π.χ ευκολίες πληρωμής, διαφημιστικές καμπάνιες) να φέρουν στο ταμείο τους καταναλωτές. Η ζήτηση φέτος αναμένεται μεγαλύτερη και εκτιμάται ότι θα διαχυθεί σε όλους τους κλάδους και όχι μόνο σε ηλεκτρονικά – ηλεκτρικά είδη, όπως συμβαίνει κατά παράδοση. Όσες επιχειρήσεις διαθέτουν πολυκαναλική παρουσία (omnichannel), καθώς και εργαλεία για προωθητικές ενέργειες θεωρητικά διαθέτουν μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Ωστόσο και οι μικρομεσαίοι «παίκτες» δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια ποντάροντας στη διαπροσωπική επαφή.
Στις 24 Νοεμβρίου όλοι θα βγάλουν τα βαριά πυροβολικά με τις μειώσεις τιμών να κορυφώνονται έως και τη Cyber Monday. Με δεδομένο πως δεν υπάρχουν πλέον οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, οι προετοιμασίες για την «Μαύρη Παρασκευή», η οποία αποτελεί το πιο απαιτητικό crash test για τα Χριστούγεννα, περίοδος που η κίνηση στο λιανεμπόριο χτυπά κόκκινο, εισέρχονται στην τελική ευθεία καθώς η επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος επιβάλλει προθέρμανση από νωρίς. Το 2022 ο τζίρος στην αγορά την περίοδο των εορτών άγγιξε πανελλαδικά, με δεδομένες και τις ανατιμήσεις, τα 4 δισ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί πως πάνω από το 20% του ετήσιου τζίρου των λιανεμπορικών επιχειρήσεων καταγράφεται την εορταστική περίοδο ενώ για επιχειρήσεις άρρηκτα συνδεδεμένες με το γιορτινό κλίμα (παιχνιδάδικα) το ποσοστό ξεπερνά το 40%. Τα τελευταία χρόνια που η μόδα της Black Friday πέρασε και τα ελληνικά σύνορα, δεν είναι λίγοι όσοι επιλέγουν να κάνουν αρκετά νωρίτερα τις αγορές τους σε χριστουγεννιάτικα δώρα, επωφελούμενοι από τις προσφορές.
Δεν πρέπει όμως να αναμένονται… θαύματα στις τιμές καθώς το μικρό μέγεθος και η έλλειψη ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά προσγειώνει τις προσδοκίες για το ποσοστό των εκπτώσεων. Η Ελλάδα δεν είναι… ΗΠΑ που την Black Friday επικρατεί πανικός για αγορές με τις μειώσεις στις τιμές να ξεπερνούν το 90% και τα καταστήματα να ξεπουλούν.
Ανάσες σε έσοδα και πωλήσεις αναμένουν και χιλιάδες μικρά καταστήματα που πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω του διαδικτύου ενώ οι αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης θα σπεύσουν και αυτές να πάρουν σειρά στον μαραθώνιο των προσφορών για να καρπωθούν μερίδα της πίτας από τον τζίρο της Black Friday.
Οι τηλεοράσεις έχουν την τιμητική τους
Σε αδιαφιλονίκητο βασιλιά των αγορών της «Μαύρης Παρασκευής» αναδεικνύονται τα είδη τεχνολογίας – και – στην Ελλάδα. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές, που κάνουν τις αγορές τους κατά την εκπτωτική περίοδο της Black Friday και συγκεκριμένα το 43%, προμηθεύτηκαν το 2022 προϊόντα από αυτήν την κατηγορία.
Ακολουθούν οι συσκευές σπιτιού με ποσοστό 16% και τα προϊόντα ψυχαγωγίας με 9%. Αυτό που προκαλεί, όμως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, το 32%, αγόρασε οποιοδήποτε προϊόν θεώρησε πως μπήκε σε καλή τιμή.
Όσον αφορά το ποια προϊόντα τεχνολογίας βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών κατά την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με έρευνα για γνωστή αλυσίδα τεχνολογίας, το 2022 σε αγαπημένες προϊοντικές κατηγορίες των αγοραστών αναδείχθηκαν οι τηλεοράσεις (34%), τα κινητά (25%) και τα laptops (11%). Ακολουθούν τα bluetooth, τα smartwatches και τα πολυμηχανήματα, τα tablets, τα PS5 και τα desktops.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας – και την περασμένη χρονιά – ο πρωταγωνιστής της «Μαύρης Παρασκευής», εκτός από τα είδη τεχνολογίας, ήταν οι οικιακές συσκευές. Όσον αφορά την αγορά των οικιακών συσκευών, όπως αποδεικνύεται, οι καταναλωτές αγαπούν να …σκουπίζουν, μιας και το 58% προμηθεύτηκε το 2022 μια ηλεκτρική σκούπα. Τα κλιματιστικά (27%) και τα πλυντήρια (15%) είχαν, επίσης, την τιμητική τους στην περσινή Black Friday, καθώς αρκετοί καταναλωτές πραγματοποίησαν μία τέτοια αγορά.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία που ισχύει από τις αρχές του 2023, κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής σε προϊόντα στην οποία προχωρά το εκάστοτε κατάστημα, σε εκπτώσεις και περιόδους προσφορών, θα πρέπει να γίνεται επί της χαμηλότερης τιμής των προηγούμενων 30 ημέρων και όχι επί της τιμής που είχε το προϊόν μία ή ακόμη και λίγες μέρες πριν. Η χαμηλότερη τιμή του τελευταίου μήνα λαμβάνεται ως τιμή αναφοράς και πάνω σε αυτή θα πρέπει να γίνεται η οποιαδήποτε μείωση τιμή αποφασίζει να κάνει η επιχείρηση και αναγράφει στο προϊόν.
Latest News
Αλμα 89,9% στα καθαρά κέρδη της Alpha Bank το α΄τρίμηνο - To μήνυμα Ψάλτη
Ο Δείκτης Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων του Ομίλου παρέμεινε αμετάβλητος σε 6%
«Ερμής», η νέα συμμαχία των μικρών σούπερ μάρκετ
Στόχος του νέου σχήματος η αναβάθμιση των μεμονωμένων σούπερ μάρκετ με υπηρεσίες και προϊόντα που θα τα διαφοροποιεί από τις μεγάλες αλυσίδες
«Χτυπάει» ελαιόλαδο και καλλυντικά ο Νίκος Καραμούζης – Τα σχέδια για την ΕΨΑ
Επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ στην αιωνόβια ΕΨΑ και οι υψηλοί στόχοι - Οι σχέσεις με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο και τον Απόστολο Ταμβακάκη
Κρασί, βιομηχανία και ιστορία
Ένα βιβλίο ανασυνθέτει την ιστορία γύρω από την βιομηχανία Achaia Clauss και μαζί έναν ολόκληρο κόσμο
Στουρνάρας: Δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού για τις τράπεζες
Σε καμία τράπεζα δεν θα πρέπει να της επιτρέπεται να μετακυλήσει το κόστος της δικής της κακοδιαχείρισης στον φορολογούμενο μόνο και μόνο επειδή θεωρείται «πολύ μεγάλη για να αποτύχει»
Πώς θα λυθεί το κουβάρι Helleniq Energy – Elpedison – ΔΕΠΑ Εμπορίας
Γιατί η κυβέρνηση παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις
AXIA για HELLENiQ ENERGY: Εκτίμηση για προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη στα 156 εκατ.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA του ομίλου το 1ο τρίμηνο του 2024 θα διαμορφωθούν στα 321 εκατ. ευρώ
Όμιλος Γιαννακόπουλου: Πώς εξελίσσεται το project της παραλίας Βάρκιζας
Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος παρακολουθεί στενά το υπό σύνταξη master plan για την επένδυση που σχεδιάζει η εταιρεία για την ολική αναβάθμιση του συγκεκριμένου ακινήτου
Συμφωνία Korinthian Foods με τον Δήμο Κορυδαλλού για την προμήθεια τροφίμων
Το έργο αφορά τα έτη 2024-2025 και έχει στόχο την ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
Τι συμβαίνει με την Epsilon Net – Οι αγορές από την Teamsystem και τα ερωτήματα
Η Teamsystem είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες λογισμικού στην Ιταλία