Ακόμα βαθύτερα θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη οι κάτοχοι τετράτροχων και δίτροχων από την αρχή του νέου έτους καθώς θα έχουμε «ποδαρικό» με αυξήσεις στα διόδια.
Την επικείμενη αύξηση επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «αναληφθείσα υποχρέωση που αποφασίστηκε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά γίνεται».
Μαρινάκης: Ποσοστιαίες οι αυξήσεις των διοδίων τα επόμενα χρόνια
Το υπουργείο υποδομών και Μεταφορών, προαναγγέλλοντας το τελικό αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, προεφοφλεί πως οι αυξήσεις θα είναι κάτω από το 12% και θα «απλωθούν» σε τρεις δόσεις μέχρι το 2026.
Συνολικά θα έχουμε 7,6% αύξηση για το 2024, 2% για το 2025 και 2% το 2026 υποστήριξε ο Παύλος Μαρινάκης εξηγώντας πως «πρόκειται για μια ήδη αναληφθείσα συμβατική υποχρέωση, που το υπουργείο διαχειρίστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά».
Οι νέες τιμές
Σύμφωνα με το MEGA, στους κεντρικούς οδικούς άξονες, οι νέες τιμές των διοδίων θα είναι:
- Αθήνα – Θεσσαλονίκη +2,40 €, 33,75 € (Από 31,35 €),
- Αθήνα – Ιωάννινα (Μέσω Γέφυρας Ρίου) +2,90 €, 41,15 € (Από 38,25 €),
- Αθήνα – Πάτρα +0,90 €, 12,70 € (Από 11,80 €),
- Αθήνα – Καλαμάτα +1,05 €, 15 € (από 13,95 €)
Το ιστορικό
Υπενθυμίζεται ότι οι παραχωρησιούχοι των μεγάλων οδικών αξόνων ζητούσαν από το τέλος του 2022 αυξήσεις 12% με βάση τις συμβάσεις του 2007 που είχαν σχετική ρήτρα πληθωρισμού. Τελικά, δέχθηκαν να μην εφαρμοστούν αυξήσεις εν όψει των εκλογών του 2023, αλλά μετά επανήλθαν, ενώ έθεσαν θέμα νέων αυξήσεων για το 2024 με βάση τις νέες ανατιμήσεις.
Βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση των πολιτών για το 2023» ενώ «το Δημόσιο δεν πρόκειται να προβεί σε καμία αποζημίωση προς παραχωρησιούχους πλην αυτών για τη διευκόλυνση των εκλογικών διαδικασιών και των μέτρων που ελήφθησαν εξαιτίας της κακοκαιρίας “Daniel”».
Ουσιαστικά η προσαύξηση ύψους 12% για το 2023 περνάει σταδιακά σε τρεις δόσεις έως το 2026.
Latest News
Ρέθυμνο: Παρουσιάστηκε η μελέτη κατασκευής του φράγματος του Πλατύ ποταμού
Το φράγμα αφορά στον ποταμό Πλατύ που βρίσκεται στον Δήμο Αμαρίου του νομού Ρεθύμνου
Στις ράγες ο διαγωνισμός για το Επιχειρηματικό Πάρκο στον Δήμο Φυλής
Το Επιχειρηματικό Πάρκο θα αποτελέσει ένα σύγχρονο, πράσινο και καινοτόμο εθνικό κέντρο μεταφορών και logistics
«Προχωρά το έργο του διασυνοριακού άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας»
Τα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
Σε ποσοστό 42% έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
Συνάντηση εργασίας της υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών με τον δήμαρχο Πάτρας
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες
ΑΒΑΞ: Μήνυμα σταθερής ανάπτυξης από τη διοίκηση – Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές
Το υψηλό ανεκτέλεστο έργων, η βελτίωση των καθαρών κερδών και η αναλογία ιδιωτικών – δημοσίων έργων τα ατού της ΑΒΑΞ, σύμφωνα με τη διοίκηση
Ξεκίνησαν οι εργασίες για το πράσινο κτίριο του ΤΕΕ – Από ΤΕΡΝΑ και Dimand
Στο Δαχτυλίδι Αμαρουσίου βρίσκεται το νέο ακίνητο. Η συνολική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των υπογείων ανέρχεται στα 24.857,60τ.μ.
Με τα μέγιστα επίπεδα ασφαλείας οι σήραγγες Κατερίνης - Πότε παραδίδεται το ρεύμα προς Αθήνα
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Πήραν «φωτιά» τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη - Το Μετρό, το Flyover και η ΔΕΘ
Η προόδος εργασιών και τα χρονοδιαγράμματα
Με 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά η Γραμμή 4 του Μετρό- Πότε ολοκληρώνεται
Δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων σε λειτουργία για τη νέα γραμμή - Κάθε μετροπόντικας σκάβει σε ημερήσια βάση 15 μέτρα