Ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν άμεσο αντίκτυπο στις καταναλωτικές συνήθειες τόσο των Ελλήνων όσο και διεθνώς. Το σταθερό εισόδημα των καταναλωτών έχει μειωθεί σημαντικά αναγκάζοντας την πλειοψηφία να ακολουθεί τακτικές «smart shopping» για να εξοικονομήσουν χρήματα.
Σούπερ μάρκετ: Με σνακ, αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά γέμισαν το καλάθι τους οι Έλληνες στο 10μηνο
Η νέα έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Πως επηρεάζει ο Πληθωρισμός την Αγοραστική Δύναμη & τις Συνήθειες των Καταναλωτών» και η σύγκριση της Ελλάδας με άλλες 18 χώρες που διεξήχθηκε μέσω του δικτύου YouGov έδειξε ότι:
- Τους τελευταίους 12 μήνες σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές έκαναν τουλάχιστον μία ενέργεια smart shopping και σκοπεύουν να συνεχίσουν στο μέλλον.
- Το brand hopping και η αναζήτηση και επιλογή προσφορών κυριαρχούν στις τεχνικές εξοικονόμησης χρημάτων ενώ…
- Πολλοί καταναλωτές έχουν κάνει ιεράρχηση αναγκών και έχουν σταματήσει τελείως τις αγορές κάποιων αγαθών.
- Σε πολλές χώρες εμφανίζεται υψηλή πρόθεση να κάνουν ενέργειες εξοικονόμησης χρημάτων και ο μέσος όρος των διαφορετικών ενεργειών για πιο έξυπνες αγορές κυμαίνεται μεταξύ 3.5-5 ανάλογα με την δραστηριότητα / ευρηματικότητα λιανεμπορίου και καταναλωτών.
Ειδικότερα
Όπως προκύπτει από τη έρευνα η πλειοψηφία των καταναλωτών στη χώρα μας, επιλέγει φθηνότερες μάρκες και αναζητεί προσφορές τόσο online όσο και στα καταστήματα. Αίσθηση προκαλεί επίσης ότι ένας στους δύο έχει ήδη κόψει τελείως κάποιες αγορές, ενώ ένας στους τρεις δηλώνει ότι έχει αναγκαστεί να αγοράσει προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας.
Επίσης ένας στους δύο Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις αγορές τους, και αναμένουν την περίοδο των εκπτώσεων προκειμένου να κάνουν τα ψώνια τους.
Σημαντική επίδραση έχει ο πληθωρισμός και στα προϊόντα ομορφιάς, καθώς οι περισσότεροι επιλέγουν τις προσφορές, ή έχουν σταματήσει εντελώς να τα προμηθεύονται.
Latest News
Απόφαση – «πιλότος» από ΣτΕ για φρένο στα μπόνους δόμησης κτιρίων
Ξεκινά «γαϊτανάκι» αναστολών έκδοσης οικοδομικών αδειών που κάνουν χρήση των «μπόνους» δόμησης από δήμους της Αττικής
Μύθοι και αλήθειες για την ακρίβεια των πολυεθνικών
Γιατί στην Ελλάδα όλα είναι ακριβότερα; Τα «παιχνίδια» των πολυεθνικών με τις τιμές και οι στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς
Burnout εργαζομένων και φουλ οι μηχανές για 6ημερη εργασία – Η Ελλάδα αλλάζει πίστα και παίζει με τη «φωτιά»
Ενώ στην Ευρώπη συζητούν το μοντέλο της τετραήμερης εργασία με τις ίδιες απολαβές, στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου αλλάζουμε level με την κυβέρνηση να νομοθετεί την εξαήμερη εργασία
Πού μπορείτε να κερδίσετε τα περισσότερα για την ίδια εργασία; – Πού βρίσκεται η Ελλάδα;
Πώς συγκρίνονται οι καθαροί μισθοί σε όλη την Ευρώπη για ορισμένες από τις πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας;
ΟΟΣΑ: Σταθερή η ανεργία - Μειώθηκε αλλά παραμένει 3η υψηλότερη στην Ελλάδα
Μεγάλο το χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών στην Ελλάδα
Με τροπολογία το «πάγωμα» επιτοκίου στις ρυθμίσεις χρεών των φορολογουμένων
Η τροπολογία για τα επιτόκια θα έχει αναδρομικότητα από τις αρχές του Απριλίου, οπότε και έγινε η σχετική ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδος
Χαμηλότερα οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία - Τι εκτιμά το ΙΟΒΕ
Ηπια επιδείνωση των προβλέψεων της παραγωγής, των παραγγελιών και της ζήτησης
Παρέμβαση Κομισιόν για τις τιμές των πολυεθνικών ζητά ο Μητσοτάκης
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός «η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα κανονιστικής παρέμβασης, μια χώρα μεμονωμένα είναι δύσκολο να βάλει πλαίσιο σε πολυεθνικές»
Μανιφέστο ΣΕΒ για τις ευρωεκλογές – Τι ζητά για γραφειοκρατία, εργασία και βιομηχανία
Τι αναφέρεται σε ειδική έκδοση του ΣΕΒ για τις Ευρωεκλογές 2024 και τις προτάσεις και τις προτεραιότητες της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας
Υπέρ του Δήμου Βάρης για τον ΝΟΚ αποφάσισε το ΣτΕ
Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης είναι από τους δήμους που προσέφυγαν στο ΣτΕ εναντίον του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού