Καθώς το πνεύμα των Χριστουγέννων διαμορφώνει την καθημερινότητά μας, τα νοικοκυριά με οικολογική συνείδηση βρίσκονται εν μέσω μιας έντονης αντιπαράθεσης που κυριαρχεί στις συζητήσεις τους. Ποιο χριστουγεννιάτικο δέντρο είναι καλύτερο για το περιβάλλον: το αληθινό ή το ψεύτικο;
Η απάντηση μπορεί να φαίνεται προφανής. Τα αληθινά δέντρα καλλιεργούνται κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου μετατρέπουν το διοξείδιο του άνθρακα σε βιομάζα, λειτουργώντας ως καταβόθρες άνθρακα. Παρέχουν επίσης ενδιαιτήματα για τα ζώα. Αντίθετα, τα τεχνητά δέντρα κατασκευάζονται συνήθως από πλαστικό PVC και ταξιδεύουν σε μεγάλες αποστάσεις από εργοστάσια του εξωτερικού. Αυτοί οι παράγοντες προσθέτουν ένα σημαντικό φορτίο άνθρακα.
Ωστόσο, όσοι απεχθάνονται να μαζεύουν πευκοβελόνες δεν χρειάζεται να απελπίζονται. Όπως γράφουν οι Financial Times, εάν ένα τεχνητό δέντρο χρησιμοποιείται για αρκετά χρόνια, το αποτύπωμα άνθρακα μπορεί να πέσει κάτω από αυτό της επανειλημμένης αγοράς πραγματικών δέντρων. Αυτό είναι προφανές από μια ανάλυση του κύκλου ζωής που πραγματοποιήθηκε για την Αμερικανική Ένωση Χριστουγεννιάτικων Δέντρων. Η ανάλυση συνέκρινε τον άνθρακα από το εργοστάσιο ή το χωράφι στο σπίτι για τους δύο τύπους.
«Αιωνόβιο» χριστουγεννιάτικο δέντρο βγήκε στο σφυρί
Υπολογισμοί
Το μέσο τεχνητό δέντρο που κατασκευάζεται στην Κίνα είναι υπεύθυνο για τις εκπομπές περίπου 18 κιλών ισοδύναμου CO₂ συνολικά. Αυτό είναι ίσο με περίπου 0,2 τοις εκατό των μέσων ετήσιων κατά κεφαλήν εκπομπών σε χώρες υψηλού εισοδήματος.
Ένα πραγματικό δέντρο θα απορροφήσει περίπου 9 κιλά CO2e καθώς μεγαλώνει. Μόλις κοπεί, η οδική μεταφορά προσθέτει περίπου 3 κιλά στην εξίσωση. Αυτό βασίζεται στην υπόθεση ότι το δέντρο διανύει 150 μίλια, συμπεριλαμβανομένης μιας διαδρομής πέντε μιλίων μετ’ επιστροφής για τον καταναλωτή.
Το εάν το δέντρο καταλήγει ως καθαρός εκπομπός ή απορροφητής άνθρακα εξαρτάται κυρίως από τη μέθοδο που θα χρησιμοποιηθεί τελικά για την απόρριψή του. Εάν θαφτεί σε χώρο υγειονομικής ταφής, ο κύριος όγκος του άνθρακα θα παραμείνει κλειδωμένος υπόγεια. Η κομποστοποίηση ή η αποτέφρωση έχει ως αποτέλεσμα ένα τελικό καθαρό κόστος άνθρακα περίπου 5 κιλών.
Αυτό σημαίνει ότι τα νοικοκυριά πρέπει να χρησιμοποιούν ένα τεχνητό δέντρο για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια για να έχουν ένα πλεονέκτημα άνθρακα χρησιμοποιώντας πραγματικά δέντρα που έχουν κομποστοποιηθεί ή καεί. Ένα πραγματικό δέντρο που πηγαίνει στον χώρο υγειονομικής ταφής παρέχει τα περισσότερα οικολογικά δικαιώματα από όλες τις επιλογές. Αλλά οι καταναλωτές μπορεί να μην έχουν πολλές επιλογές σε σχέση με τις μεθόδους διάθεσης των δέντρων.
Ίσως το καλύτερο που μπορούν να κάνουν είναι να κόψουν την απόσταση που διανύουν για να το συλλέξουν.
Latest News
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο