Με προσδοκίες ξεκίνησαν χθες οι χειμερινές εκπτώσεις. Ο εμπορικός κόσμος τοποθετηθεί ψηλά τον πήχη, περιμένοντας έσοδα άνω των 6 δισ. ευρώ στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του έτους. Η αισιοδοξία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη θετική ψυχολογία των καταναλωτών, στις αυξήσεις των μισθών, κυρίως των δημοσίων υπαλλήλων αλλά και στις γενναίες εκπτώσεις που φτάνουν έως και 70% σε κάποιες κατηγορίες.
Χειμερινές εκπτώσεις: Πρεμιέρα σήμερα – Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Η πρώτη ημέρα, -αν και δεν προσφέρεται για συμπεράσματα- κύλησε ικανοποιητικά, κυρίως στους μεγάλους εμπορικούς δρόμους των αστικών κέντρων. Ειδικά στην Ερμού, υπάρχουν πληροφορίες που ήθελαν κάποια καταστήματα μεγάλων αλυσίδων πως παρατηρήθηκε υψηλή επισκεψιμότητα.
Παρότι έχει προηγηθεί μια έντονη περίοδος, όπου η κατανάλωση κυριολεκτικά… απογειώνεται με καύσιμο και τον «δώρο Χριστουγέννων» που εξακολουθούν να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, οι επιχειρηματίες θεωρούν πως θα πετύχουν τον στόχο τους να γεμίσουν τα ταμεία πριν έρθει το… νεκρό διάστημα του Μαρτίου. Λίγο πριν το Πάσχα όπου παραδοσιακά, η αγορά κινείται στο… ρελαντί.
Καταλυτικό ρόλο θα παίξουν οι καιρικές συνθήκες, οι οποίες θα κρίνουν και το ύψος των εκπτώσεων αλλά και την ανάγκη για… ξεστοκάρισμα στα χειμερινά είδη ένδυσης.
Ωστόσο, το ερώτημα που αιωρείται είναι κατά πόσον τα μικρότερα και μεμονωμένα καταστήματα, που δεν είναι ενταγμένα σε κάποιο μεγάλο δίκτυο θα καταφέρουν να «κλέψουν» μερίδιο της πίτας. Και εάν μπορέσουν να επωφεληθούν από την καταναλωτική φρενίτιδα της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Τα malls και οι πολυεθνικές
Τα εμπορικά κέντρα και οι επώνυμες αλυσίδες ειδικά στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης εκτιμάται πως θα είναι για μία ακόμη φορά οι μεγάλοι κερδισμένοι και θα καρπωθούν τη μερίδα του λέοντος. Πέρα από δελεαστικές εκπτώσεις και την πλούσια ποικιλία, τα πολυεθνικά brands έχουν παρουσία στους περισσότερους εμπορικούς δρόμους. Και «σύμμαχο» το marketing, το οποίο χρησιμοποιούν για να προσελκύσουν το δυναμικότερο κομμάτι των καταναλωτών τους νέους και τις γυναίκες.
Η συγκέντρωση του εμπορίου σε λίγα και πιο εύρωστα σχήματα άλλωστε έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια. Ο αποκαλούμενος και «θάνατος του εμποράκου» επιταχύνθηκε στη διάρκεια των Μνημονίων, όταν τα εισοδήματα των νοικοκυριών… βυθίστηκαν από τις βίαιες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις αλλά και την έκρηξη των απολύσεων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς, ο τζίρος των μεγάλων καταλάμβανε μέχρι πριν την πανδημία το 10% με 15% και τώρα έχει εκτοξευθεί σε επίπεδα άνω του 20%.
Σε αυτό, λέγεται πως συνέβαλε και η έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης, η οποία δυσκόλεψε την προσπάθειά των μικρότερων εμπόρων να επεκταθούν και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε τιμές και προσφορές.
Κλειδί η διαφοροποίηση
Η μικρή επιχειρηματικότητα ωστόσο, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς μπορεί να αντέξει στον ισχυρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών, εάν καταφέρει και διαφοροποιηθεί και να είναι ευέλικτοι ως προς τις τιμές και των προσωπικών σχέσεων. Να μπορέσει να πουλήσει κάτι διαφορετικό στους καταναλωτές που δεν μπορούν να το βρουν στους «συστημικούς παίκτες». Αποστολή όχι εύκολη, αλλά εξαιρετικά απαιτητική.
Latest News
Burnout εργαζομένων και φουλ οι μηχανές για 6ημερη εργασία – Η Ελλάδα αλλάζει πίστα και παίζει με τη «φωτιά»
Ενώ στην Ευρώπη συζητούν το μοντέλο της τετραήμερης εργασία με τις ίδιες απολαβές, στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου αλλάζουμε level με την κυβέρνηση να νομοθετεί την εξαήμερη εργασία
Πού μπορείτε να κερδίσετε τα περισσότερα για την ίδια εργασία; – Πού βρίσκεται η Ελλάδα;
Πώς συγκρίνονται οι καθαροί μισθοί σε όλη την Ευρώπη για ορισμένες από τις πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας;
ΟΟΣΑ: Σταθερή η ανεργία - Μειώθηκε αλλά παραμένει 3η υψηλότερη στην Ελλάδα
Μεγάλο το χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών στην Ελλάδα
Με τροπολογία το «πάγωμα» επιτοκίου στις ρυθμίσεις χρεών των φορολογουμένων
Η τροπολογία για τα επιτόκια θα έχει αναδρομικότητα από τις αρχές του Απριλίου, οπότε και έγινε η σχετική ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδος
Χαμηλότερα οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία - Τι εκτιμά το ΙΟΒΕ
Ηπια επιδείνωση των προβλέψεων της παραγωγής, των παραγγελιών και της ζήτησης
Παρέμβαση Κομισιόν για τις τιμές των πολυεθνικών ζητά ο Μητσοτάκης
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός «η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα κανονιστικής παρέμβασης, μια χώρα μεμονωμένα είναι δύσκολο να βάλει πλαίσιο σε πολυεθνικές»
Μανιφέστο ΣΕΒ για τις ευρωεκλογές – Τι ζητά για γραφειοκρατία, εργασία και βιομηχανία
Τι αναφέρεται σε ειδική έκδοση του ΣΕΒ για τις Ευρωεκλογές 2024 και τις προτάσεις και τις προτεραιότητες της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας
Υπέρ του Δήμου Βάρης για τον ΝΟΚ αποφάσισε το ΣτΕ
Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης είναι από τους δήμους που προσέφυγαν στο ΣτΕ εναντίον του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού
Πότε θα αρχίσουν τα πρόστιμα για τους… ξεχασιάρηδες του ΓΕΜΗ
Η θεσμική θωράκιση του ΓΕΜΗ και η ξεχασμένη ΚΥΑ για την επιβολή προστίμων
Επανεξετάζονται οι αντικειμενικές σε 12 δήμους - Η προθεσμία
Έως το τέλος Ιουνίου ιδιώτες εκτιμητές πρέπει να παραδώσουν το πόρισμά τους στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας