Στα 12,8 εκ ευρώ ανέρχονται τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε επιχειρήσεις το 2023 για αθέμιτη κερδοφορία, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Κ. Σκρέκας.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Γ. Νικητιάδη για την αισχροκέρδεια, ο κ. Σκρέκας είπε ότι το 2023 διενεργήθηκαν 25.267 έλεγχοι, βρέθηκαν 1.865 παραβιάσεις, επιβλήθηκαν πρόστιμα 12.806.000 ευρώ και έχουν βεβαιωθεί ή εξοφληθεί 10.149.000 ευρώ, δηλαδή ποσοστό που ξεπερνάει το 80%. Και βεβαίως, σημείωσε, θα βεβαιωθούν και τα υπόλοιπα πρόστιμα τα οποία έχουν επιβληθεί το τελευταίο διάστημα, (ενώ) υπάρχει μία χρονοκαθυστέρηση περίπου δύο μηνών μέχρι να φανεί αν θα πληρώσουν τα πρόστιμα οι εταιρείες οι οποίες έχουν υπερβάσεις ή τελικά θα βεβαιωθούν στην εφορία προς είσπραξη.
Ο κ. Σκρέκας κατέθεσε επίσης τα αποδεικτικά πληρωμής από τη Γιάκομπς, 1 εκ. ευρώ ευρώ, από την Πρόκτερ εντ Γκαμπλ, επίσης 1 εκ. ευρώ, και την απόφαση βεβαίωσης της Γιουνιλίβερ «ώστε να δείτε ότι τα πρόστιμα και επιβάλλονται και εισπράττονται από το ελληνικό Δημόσιο, και αυτό είναι αποτρεπτικό για να επαναλάβουν αυτή την τακτική.
Η ερώτηση Νικητιάδη
Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο κ. Νικητιάδης είπε ότι η κυβέρνηση, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις του κόμματός του, δεν ενημερώνει για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα στις εταιρείες. Πείτε, ποια είναι αυτά τα προϊόντα, ή φέρτε μας τα πορίσματα της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), ανέφερε ο κ. Νικητιάδης.
Απαντώντας, ο υπουργός Ανάπτυξης επέκρινε το ΠΑΣΟΚ, ότι σε αντίθεση με άλλες δυνάμεις, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Αριστερά και η ΚΟ Σπαρτάτες, δεν ψήφισε τα τελευταία μέτρα που οδηγούν σε μείωση των τιμών στο βρεφικό γάλα, τα απορρυπαντικά, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, και τις βρεφικές πάνες.
Από την πλευρά του, κ. Νικητιάδης εξήγησε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν ψήφισε τη σχετική τροπολογία, επειδή «θέλατε να ψηφίσουμε, μαζί με το ποσοστό της μείωσης του βρεφικού γάλακτος, και τις 135.000 ευρώ απευθείας αναθέσεις, που θέλατε να σας εξουσιοδοτήσουμε, να κάνετε με την ΔΙΜΕΑ».
Επέμεινε επίσης στο ζήτημα της περιγραφής των παραβάσεων ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να αναφέρει τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκε το πρόστιμο.
Τα προϊόντα
Στην ανταπάντησή του, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «είναι πολύ φθηνή η δικαιολογία σας» ότι δεν ψηφίσατε τα παραπάνω μέτρα [..] Γιατί ενόχλησε εσάς; Τα άλλα κόμματα δεν είχαν πρόβλημα με αυτή τη διάταξη που δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τον e-καταναλωτή; Ή θα περιμένουμε ακόμα ένα χρόνο να κάνουμε την διαδικασία για τα όρια αναθέσεων, που προβλέπονται στο ενωσιακό δίκαιο, για να μπορέσουμε, πολύ γρήγορα, να τον κάνουμε να λειτουργεί πολύ καλύτερα;
Αναφορικά για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «εμείς δεν θέλουμε να καταστρέψουμε ούτε τα προϊόντα ούτε τις εταιρείες. Θέλουμε να τους κάνουμε να συμμορφωθούν με το νόμο. [..] Όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όταν επιβάλαμε τα πρόστιμα, ανέφεραν τα προϊόντα τα οποία πουλούν οι εταιρείες, στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα». Από κει και πέρα, πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης, έχουμε έναν κωδικό, πχ 24 μεζούρες μίας συγκεκριμένης μάρκας, ο οποίος έχει ελεγχθεί και έχει βρεθεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αθέμιτης κερδοφορίας. Ένας άλλος κωδικός, που μπορεί να είναι 48 μεζούρες, να έχει (πρόβλημα). Γι’ αυτό έρχεται ο νόμος 5545, άρθρο 54 και λέει θα ανακοινωθεί ποιος είναι ο παραβάτης, γιατί εμείς θέλουμε η εταιρεία να σταματήσει να κερδοσκοπεί, αλλά δεν αναφέρει συγκεκριμένα ανάλυση, για κάθε κωδικό προϊόντος, γιατί εκεί θα μπορούσαμε να αδικούμε κωδικούς προϊόντων , τα οποία έχουν τηρήσει το νόμο, και κωδικούς προϊόντων που δεν έχουν τηρήσει. Γι’ αυτό ερχόμαστε και πιάνουμε την «ομπρέλα» της επιχείρησης, που πωλεί αυτά τα προϊόντα και ανακοινώνουμε ποια είναι. Γιατί δεν είναι μόνο τα πρόστιμα των εκατομμυρίων ευρώ, που σας παρουσίασα και κατέθεσα ότι έχουν πληρώσει. Είναι και η δυσφήμιση της εταιρείας όταν ανακοινώνεται το όνομα της, και αυτό είναι που την κάνει να πάει να διορθώσει τις τιμές στο ράφι. Γιατί, αυτός είναι σκοπός μας. Δεν είναι να καταστρέψουμε προϊόντα, που πολλά από αυτά κάνουν και καλά τη δουλειά τους. Σκοπός μας είναι αυτά τα προϊόντα να είναι φθηνότερα για τον καταναλωτή. Αυτός είναι σκοπός μας. Και αυτό το πετυχαίνουμε διότι κάθε φορά που ανακοινώνουμε πρόστιμα βλέπουμε ότι οι εταιρείες έρχονται και μειώνουν τις τιμές αυτές στα ράφια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Εξυπηρέτηση εταιρικού χρέους και rollover σε περιβάλλον υψηλών επιτοκίων - SOS από ΕΚΤ
Ποιος κλάδος έχει πληγεί περισσότερο - Τι καλούνται να κάνουν οι τράπεζες
Helleniq Energy: Συμφωνία για αναχρηματοδότηση δανείων 1 δισ. – Τι είπε ο Σιάμισιης στους αναλυτές για ΔΕΠΑ Εμπορίας
Θετικά οικονομικά αποτελέσματα αναμένει για το 2024 ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy
Eurobank: Ιστορικό υψηλό στη λειτουργική κερδοφορία με μπόνους από το εξωτερικό
Μέρισμα για το 2023 μόνο σε μετρητά - Τι είπε ο CEO, Φωκίων Καραβίας στους αναλυτές
Trastor: Από αύριο στο ταμπλό του ΧΑ οι νέες μετοχές από την ΑΜΚ
Μετά την αύξηση, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται πλέον σε €122.334.819,
Συνεργασία SoftOne-Euronet στις λύσεις αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών
Οι νέες υπηρεσίες θα διατίθενται στην από κοινού πελατειακή βάση 285.000 επιχειρήσεων και στην ευρύτερη ελληνική αγορά
Eurobank: Αύξηση 50,1% στα καθαρά κέρδη για το α΄ τρίμηνο - Μέρισμα στα 0,09 ευρώ/μετοχή
Ποσοστό 38% των καθαρών κερδών από τις διεθνείς δραστηριότητες της τράπεζας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρή κερδοφορία για το α' τρίμηνο - Στα 338 εκατ. τα EBITDA
Η στρατηγική του ομίλου και οι στόχοι του β΄ τριμήνου
Θεοδωρόπουλος για την προεδρία του ΣΕΒ: Να μην διασπαστούμε σε παλιά και νέα τζάκια
Ποιες είναι οι προκλήσεις της ελληνικής επιχειρηματικότητας
Πώς η Alpha Bank θα επιστρέψει 1,1 δισ. ευρώ στους μετόχους έως το 2026
Προϋπόθεση η λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων από τον επόπτη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προτεραιότητα για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Συγκρατημένη αισιοδοξία και αναζήτηση νέων προοπτικών για τις ελληνικές επιχειρήσεις