Τουλάχιστον δώδεκα δεξαμενόπλοια φορτωμένα με 10 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου ποιότητας Sokol έχουν αποκλειστεί στα ανοικτά των ακτών της Νότιας Κορέας εδώ και εβδομάδες, εξαιτίας κυρώσεων και ζητημάτων πληρωμών των ΗΠΑ, σύμφωνα με δύο traders και στοιχεία ναυτιλίας, που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.
Οι όγκοι, που αντιστοιχούν σε 1,3 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, αντιπροσωπεύουν την παραγωγή για περισσότερο από ένα μήνα του έργου Sakhalin-1, κάποτε μια εμβληματική επιχείρηση της αμερικανικής Exxon Mobil, η οποία έφυγε από τη Ρωσία μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
Το Sakhalin-1 ήταν μια από τις πρώτες μετασοβιετικές συμφωνίες στη Ρωσία που έγιναν στο πλαίσιο μιας συμφωνίας κατανομής της παραγωγής. Όταν η Exxon Mobil αποχώρησε το 2022, η παραγωγή έπεσε σχεδόν στο μηδέν και έκτοτε δεν έχει ανακάμψει πλήρως.
Δυσκολίες
Οι δυσκολίες στην πώληση του Sokol αποτελούν μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει η Μόσχα από τότε που η Δύση επέβαλε κυρώσεις και μια από τις πιο σοβαρές διαταραχές στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου τα τελευταία δύο χρόνια.
Η Ουάσιγκτον έχει δηλώσει ότι θέλει κυρώσεις για να μειώσει τα έσοδα του προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν και της πολεμικής του μηχανής στην Ουκρανία, αλλά να μην διαταράξει τις ροές ρωσικής ενέργειας στις παγκόσμιες αγορές.
Πέρυσι, οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν κυρώσεις σε πολλά πλοία και εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά Sokol.
Το Reuters γράφει ότι από την Παρασκευή, 14 πλοία φορτωμένα με Sokol είχαν κολλήσει γύρω από το λιμάνι Yosu της Νότιας Κορέας, συμπεριλαμβανομένων 11 πλοίων Aframax και τριών πολύ μεγάλων πλοίων αργού (VLCCs), σύμφωνα με στοιχεία της LSEG, της Kpler και των εμπόρων.
Ο όγκος που αποθηκεύεται στα δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύει 45 ημέρες παραγωγής από το Sakhalin-1, που έχει μέση παραγωγή 220.000 βαρελιών την ημέρα (bpd).
Τα υπερδεξαμενόπλοια (VLCCs) La Balena, Nireta και Nellis με περίπου 3,2 εκατομμύρια βαρέλια (430.000 μετρικούς τόνους), επί του παρόντος κοντά στο Yosu της Νότιας Κορέας, λειτουργούν ως πλωτός χώρος αποθήκευσης για τη ρωσική κατηγορία πετρελαίου, ανέφεραν πηγές του Reuters και δείχνουν ναυτιλιακά δεδομένα Kpler και LSEG .
Τα VLCC δέχονταν προηγουμένως πετρέλαιο από πολλά πλοία Aframax μέσω πλοίου σε πλοίο, έδειξαν τα δεδομένα. Η προμήθεια όγκων πετρελαίου από μικρότερα πλοία σε μεγαλύτερα μπορεί να εξοικονομήσει φορτία.
Latest News
Επελαύνει το αέριο της Gazprom στην Ελλάδα – Ρεκόρ εισαγωγών και ρωσικού LNG
Το πρώτο 4μηνο του 2024, η κατανάλωση αερίου αυξήθηκε κατά 25.5%
ΑΔΜΗΕ: Με 2 επιχειρηματικά σχήματα η δεύτερη φάση για το 20% της Ariadne Interconnecrion
Ποιες κοινοπραξίες περνούν στη δεύτερη φάση
Υποβαθμίζει τις προοπτικές ζήτησης πετρελαίου για το 2024 ο IEA
Τι προβλέπει στην τελευταί έκθεσή του ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας για τη ζήτηση πετρελαίου
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Ο Νορβηγός που έκοψε τη φόρα της Gazprom στην Ευρώπη [γραφήματα]
Το αφεντικό της κρατικής ενεργειακής-κολοσσού Equinor καλύπτει το κενό της Gazprom λόγω του πολέμου στην Ουκρανία
Δύο χρόνια REPowerEU: Η πρόοδος της Ελλάδας και τα επιχειρηματικά success stories
Η νέα έκθεση της Κομισιόν και οι αναθεωρημένες συστάσεις
ΑΔΜΗΕ: Θετική εξέλιξη η απόφαση του Ρυθμιστή για το έσοδο του καλωδίου Ελλάδας - Κύπρου
H απόφαση της ΡΑΑΕΥ είναι το πρώτο από τα βήματα που απαιτούνται προκειμένου να ολοκληρωθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο.
Ξεκινούν οι εργασίες της Ενεργειακής Ακαδημίας του Greek Energy Forum
Οι 50 delegates της Ακαδημίας επιλέχθηκαν από την επιτροπή αξιολόγησης του Greek Energy Forum
Αχανή κοιτάσματα υδρογονανθράκων στην Ανταρκτική φέρεται να ανακάλυψε η Ρωσία
Το αποθέματα εκτιμάται ότι φτάνουν τα 511 δισεκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, περίπου 10 φορές η παραγωγή της Βόρειας Θάλασσας τα τελευταία πενήντα χρόνια
Από ορυκτά καύσιμα τo 50% της ενέργειας που καταναλώνει η βιομηχανία στην ΕΕ
Σε ποιον κλάδο αντιστοιχούσε το 1/5 της συνολικής βιομηχανικής κατανάλωσης