Ο τομέας των υδρογονανθράκων κοιτάει με προσδοκίες την Ινδία, καθώς το πολυπληθέστερο κράτος του κόσμου έχει δρομολογήσει πληθώρα κατασκευών και αναβαθμίσεων στα διυλιστήρια πετρελαίου της για να αυξήσει την παραγωγή παραδοσιακών καυσίμων μεταφορών, όπως η βενζίνη και το ντίζελ, τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν τη παραγωγικότητα κατά περισσότερο από 20% μέσα στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ο πλανήτης βρίσκεται μπροστά σε αυτό που ίσως αποβεί το τελευταίο άλμα διύλισης υγρών καυσίμων, καθώς η Ινδία εκκινεί μια αύξηση της παραγωγής για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη εσωτερική ζήτηση για καύσιμα.
Ινδία: Στόχος να γίνει η 3η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο
Ο οργασμός οικοδόμησης του ασιατικού γίγαντα υπολογίζεται από την Rystad Energy ότι θα στοιχίσει περίπου $60 δισεκατομμύρια.
Το γεγονός, αποτελεί σπάνια ώθηση για μια παγκόσμια βιομηχανία διύλισης που βρίσκεται σε κατάσταση παρακμής στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ενώ ο τεράστιος κλάδος της Κίνας προσαρμόζεται στους πράσινους στόχους του Πεκίνου μετά από χρόνια ανάπτυξης που το κατέστησε δυναμικό στη μεταποίηση. Αντίθετα, η αυξανόμενη ζήτηση από τον κλάδο μεταφορών της Ινδίας, αλλά και η βραδύτερη εισαγωγή στην κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων θα κρατήσει την ζήτηση για βενζίνη και ντίζελ ψηλότερα για περισσότερο.
Ο επικεφαλής έρευνας της Vitol Group, Τζιοβάνι Σέριο υπολογίζει ότι θα δούμε αυξητική ζήτηση κατά 200.000 βαρέλια/ημέρα μέσα στα επόμενα 4-5 χρόνια.
Αύξηση παραγωγής κατά 56 εκατομμύρια τόνους
Η ικανότητα διύλισης της Ινδίας προβλέπεται να αυξηθεί κατά 56 εκατομμύρια τόνους έως το 2028, δήλωσε τον περασμένο μήνα ο υφυπουργός Πετρελαίου Ραμεσβάρ Τελί. Αυτό ισοδυναμεί με συνολική αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 22%, ή 1,12 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, αλλά η κυβέρνηση δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πως θα το πετύχει αυτό.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, τα κρατικά διυλιστήρια έχουν ανακοινώσει έργα αύξησης της παραγωγής κατά 50 εκατομμύρια τόνους, που ταιριάζουν με το κυβερνητικό αφήγημα. Προγράμματα παραγωγής 37 εκατομμυρίων τόνων έχουν εξαγγελθεί να αρχίσουν μεταξύ 2024-2026, αλλά η παραγωγή του υπολοίπου παραμένει ασαφής.
Το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία του χρόνου είναι στο διυλιστήριο Panipat της Indian Oil Corp. Το επόμενο μεγαλύτερο είναι το νέο διυλιστήριο Barmer της Hindustan Petroleum Corp. με παραγωγή 9 εκατομμύρια τόνους. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024, και να λειτουργεί σε πλήρη δυναμικότητα έως το 2025.
Μικρότερες επεκτάσεις πραγματοποιούνται στα διυλιστήρια Visakhapatnam, Gujarat και Barauni. Ωστόσο, ο Σέριο της Vitol είπε στο Bloomberg ότι οι 56 εκατομμύρια τόνοι δεν είναι παράλογος αριθμός.
Τα κρατικά διυλιστήρια πιθανότατα θα πρέπει να επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Η Reliance Industries Ltd. — η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία επεξεργασίας πετρελαίου και ιδιοκτήτης του γιγαντιαίου συγκροτήματος Jamnagar — επιδιώκει να αντικαταστήσει τη βενζίνη και το ντίζελ με καθαρά καύσιμα για να εκμεταλλευτεί την πράσινη μετάβαση.
Κάποιοι βλέπουν την ζήτηση να αυξάνεται στην Ινδία κατά 1.3 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα.
Ώθηση παραγωγής
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας θεωρεί ότι η Ινδία θα προσθέσει 1 εκατομμυρίου βαρέλια/ημέρα στην παραγωγή έως το 2028, φθάνοντας τα 6,2 εκ. βαρέλια/ημέρα μια αύξηση 19%. Υπολογίζει κατά την αύξηση στην Κίνα κατά 8% και στην Μέση Ανατολή κατά 9%.
Αν και η αύξηση στην Ινδία είναι μεγάλη είναι μόνο μικρό κλάσμα της παραγωγικής ικανότητας Ευρώπης και ΗΠΑ, και το ένα τρίτο της Κίνας. Σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, την 1 Απριλίου 2023 η παραγωγική ικανότητα έστεκε στους 254 εκατομμύρια τόνους.
Η Ινδία έχει επίσης σχέδια να ενισχύσει τη παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου και εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας, αλλά επιδιώκει να συμμετάσχει στην ενεργειακή μετάβαση και έχει θέσει να φτάσει σε μηδενικό στόχο μέχρι το 2070.
Latest News
Κερδοσκοπικά funds εκτοξεύουν τις τιμές του χαλκού - Κρίση «νικελίου» φοβάται η αγορά
Το χάσμα μεταξύ των τιμών των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου είναι το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί
Οι «ταύροι» στα πολύτιμα μέταλλα - Πόσο θα διαρκέσει το ράλι
Οι προβλέψεις των στρατηγικών αναλυτών
Ο πληθωρισμός δίνει λάμψη στο χρυσό
Υποχωρούν δολάριο και αποδόσεις αμερικανικών ομολόγων
Σταθεροποιητικές τάσεις στην αγορά πετρελαίου
Οι καταλύτες της αγοράς
Σε ύψος ρεκόρ τα futures χαλκού - Data centers και ΕV εκτινάσσουν τη ζήτηση
Η ζήτηση για χαλκό θεωρείται ευρέως ως δείκτης οικονομικής υγείας, με το μέταλλο να θεωρείται το κλειδί για το οικοσύστημα της ενεργειακής μετάβασης.
Πτωτικά το πετρέλαιο μετά τον αμερικανικό πληθωρισμό χονδρικής
Ο πληθωρισμός χονδρικής, οι προβλέψεις του ΟΠΕΚ και οι πυρκαγιές στον Καναδά οι καταλύτες της αγοράς
Ο χαλκός... λάμπει σαν χρυσός - Τι τροφοδοτεί το ράλι σε επίπεδα άνω των 10.000 δολ.
Στο υψηλότερο επίπεδο από το 2022 κινείται ο χαλκός με τον τόνο να ξεπερνά τα 10.200 δολάρια
Καθοδικά κινούνται οι τιμές του χρυσού
Κατοχύρωση κερδών από τους επενδυτές εν αναμονή των στοιχείων για τον πληθωρισμό
Προς τα 82 δολ. υποχωρεί το Brent
Πτωτική τάση στην αγορά πετρελαίου
Η «βασίλισσα» του καφέ, της σόγιας και της ζάχαρης θέλει να κυριαρχήσει και στο κακάο
Καθώς η παραγωγή κακάο της Δυτικής Αφρικής μαραζώνει οι αγρότες σε μια άνυδρη περιοχή της Βραζιλίας βλέπουν μια μοναδική ευκαιρία