Περισσότερες από οκτώ στις 10 εταιρείες λένε ότι ο χρόνος που απαιτείται για την εξασφάλιση αδειών αποτελεί εμπόδιο για τις επενδύσεις στην Ευρώπη και η επιτάχυνση αυτής της διαδικασίας θα πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της ΕΕ, ανέφερε την Τρίτη το επιχειρηματικό λόμπι BusinessEurope.
Στην έρευνά του σε 240 εταιρείες, το 83% βρήκε την πολυπλοκότητα και τη διάρκεια ως εμπόδιο για τις επενδύσεις στην Ευρώπη, με το 53% να αποκαλεί «σοβαρό πρόβλημα» τη διαδικασία αδειοδότησης.
Ο Πρόεδρος της BusinessEurope Fredrik Persson είπε ότι τα περισσότερα μέλη αισθάνονται ότι το επενδυτικό κλίμα στην Ευρώπη ήταν χειρότερο από ό,τι στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ασία με βασικά εμπόδια το κόστος ενέργειας, την υπερβολική ρύθμιση και τις χρονοβόρες διαδικασίες αδειοδότησης.
ΕΕ: Βουλιάζει στη γραφειοκρατία το Ταμείο Ανάκαμψης
Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας
Η ομάδα λόμπι, της οποίας τα μέλη αποτελούνται από τις εθνικές επιχειρηματικές ομοσπονδίες 36 χωρών, ανέφερε ότι η επόμενη Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2024 έως το 2029 θα πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα επίσπευσης των αδειών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.
«Αυτό έρχεται βασικά χωρίς κόστος, αλλά είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα για τις εταιρείες», δήλωσε ο Persson στο Reuters.
Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη έδειξαν ότι το 47% των εταιρειών χρειάστηκε ένα έως τρία χρόνια για να εξασφαλίσουν άδειες και το 16% ακόμη περισσότερο. Πολλές εταιρείες χρειάζονταν πολλαπλές άδειες για να λειτουργήσουν, όπως ένας τερματικός σταθμός LNG στη Γερμανία που χρειάζεται περίπου 20 ετησίως.
Ευελιξία
Ο Persson είπε ότι ο διεθνής ανταγωνισμός έχει ενταθεί και οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ασία ακολουθούν μια πιο ευέλικτη προσέγγιση για τις άδειες, με τη δυνατότητα γρήγορης παρακολούθησης ή καθορισμού καθορισμένων ωρών. Υπογράμμισε επίσης, ότι χρειάζεται διπλάσιος χρόνος για να κατασκευαστεί ένα αιολικό πάρκο στη Γερμανία ή να εγκριθεί μια ιατρική συσκευή στην Ευρώπη από ό,τι στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σύμφωνα με νόμο που θα τεθεί σε ισχύ φέτος, η ΕΕ θα ορίσει σύντομα χρονοδιαγράμματα για τη χορήγηση αδειών για παραγωγή καθαρής τεχνολογίας με έναν μόνο εθνικό φορέα που θα είναι υπεύθυνος για τη διαδικασία.
Ο Persson υποστήριξε ότι είναι ένα καλό πρώτο βήμα, αλλά αυτή η προσέγγιση με καθορισμένα χρονικά όρια θα πρέπει να εφαρμοστεί σε όλα τα μέρη της αλυσίδας αξίας.
Latest News
Οι θέσεις του «μπλέ κολάρου» κερδίζουν έδαφος στην αγορά εργασίας των ΗΠΑ
'Ανθηση των θέσεων εργασίας που δεν απαιτούν θέση μπροστά σε υπολογιστή
Τι έμαθα δουλεύοντας δίπλα στον Στιβ Τζομπς - Ο CEO της DataStax αποκαλύπτει
Ο Τσετ Καπούρ, CEO της DataStax που «παράγει» τεχνητή νοημοσύνη, αφηγείται όλα όσα έμαθε κάνοντας τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα δίπλα στον συνιδρυτή της Apple
UBS: «Ξεφουσκώνουν» οι τιμές ακινήτων στην Ελβετία – Οι κίνδυνοι [γράφημα]
Ο κίνδυνος φούσκας ακινήτων από διαφορετικές οπτικές
Σε προπολεμικά επίπεδα παρά τις κυρώσεις η ανάπτυξη στη Ρωσία - Τι βλέπει η EBRD
Πλήγμα για τις οικονομίες και δη για τον τουρισμό Ιορδανίας και Αιγύπτου ο πόλεμος στη Γάζα
Γιατί το...ρίχνει στις ιδιωτικοποιήσεις η Κωνσταντινούπολη
H πόλη σχεδιάζει να συγκεντρώσει φέτος κεφάλαια 1,1 δισ. δολ από τις χρηματαγορές
«Η νίκη είναι το παν» για τη Nike - Τι περιμένει από την επιστροφή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες
Λάθη, παραλείψεις, αλλαγή προτεραιοτήτων και επανεστίαση στρατηγικής, απομάκρυναν τη Nike από τους τελικούς καταναλωτές και τα αθλήματα
Πιέσεις προς τις τράπεζες να φύγουν από τη Ρωσία: Η επιστολή - τελεσίγραφο της ΕΚΤ
Η ρυθμιστική αρχή ζήτησε λεπτομερή σχέδια από τους δανειστές
Μέσα σε 9 χρόνια «εξαφανίστηκαν» 6.000 τραπεζικά καταστήματα στη Βρετανία
Μέχρι το τέλος του 2024 έχουν προγραμματιστεί άλλα 200 κλεισίματα
Εκτίναξη για το Reddit μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας με την OpenAI
Η συμφωνία προβλέπει τη χρήση δεδομένων που θα παρέχει το Reddit για την εκπαιδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης
Volkswagen και Renault βάζουν τέλος στη συνεργασία για ηλεκτρικά αυτοκινητα
Οι συνομιλίες των δύο εταιριεών είχαν ως στόχο την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής ηλεκτρικής έκδοσης του αυτοκινήτου Twingo