Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν κάνει σαρωτικές αλλαγές στις δραστηριότητές τους καθώς η αεροπορική βιομηχανία προσπαθεί να αποφύγει άλλο ένα καλοκαίρι αναστάτωσης για τους επιβάτες.
Οι αλλαγές στα προγράμματα πτήσεων και οι προσπάθειες για μείωση του κινδύνου απεργιών από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν αφήσει τα αφεντικά του κλάδου αισιόδοξα ότι δεν θα επαναληφθούν τα προβλήματα του περασμένου καλοκαιριού.
«Γενικά ολόκληρος ο κλάδος είναι καλύτερα προετοιμασμένος. . . αλλά δεν μπορείς ποτέ να είσαι εφησυχασμένος και χαλαρός», δήλωσε ο Johan Lundgren, διευθύνων σύμβουλος της easyJet.
Η British Airways δέχεται ιδιαίτερη πίεση να βελτιώσει τις επιχειρησιακές της επιδόσεις, αφού μόλις το 60% των πτήσεων της στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου ήταν στην ώρα τους πέρυσι.
Ο αερομεταφορέας είπε ότι είχε κάνει σημαντικές αλλαγές στις επίγειες επιχειρήσεις του στο Χίθροου ως απάντηση, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης 350 επιπλέον προσωπικού, της αναβάθμισης εξοπλισμού όπως μηχανημάτων φόρτωσης αποσκευών και λεωφορείων και της ενημέρωσης των διαβόητων αναξιόπιστων συστημάτων πληροφορικής.
Συνεργασίες
Όπως γράφουν οι Financial Times, οι αεροπορικές εταιρείες πέρασαν τον χειμώνα συνεργαζόμενες με το Eurocontrol, το οποίο διαχειρίζεται τον εναέριο χώρο της Ευρώπης και τους εθνικούς παρόχους αεροναυτιλίας, για να βελτιώσουν την ανθεκτικότητα του δικτύου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης της διάθεσης πόρων για τη διασφάλιση της έγκαιρης αποφυγής του πρώτου κύματος πρωινών πτήσεων.
«Εάν καταφέρετε να απομακρύνετε το πρώτο κύμα καλά, η υπόλοιπη ημέρα θα κυλήσει αρκετά καλά», δήλωσε ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους που πέρυσι πραγματοποίησε τις περισσότερες πτήσεις στην Ευρώπη.
Ένα κύμα απεργιών των Γάλλων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και η αύξηση των καλοκαιρινών καταιγίδων συνδυάστηκαν για να προκαλέσουν όλεθρο στα δρομολόγια πτήσεων το περασμένο καλοκαίρι, κάτι που είναι κρίσιμο για τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών καθώς οι χειμερινοί μήνες είναι συχνά ζημιογόνοι.
Μόλις το 71% των πτήσεων στην Ευρώπη προσγειώθηκαν μέσα σε 15 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα άφιξής τους πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol.
Αυτό ήταν περίπου στο ίδιο επίπεδο με το 2022, μια χρονιά που ορίστηκε από τις συνέπειες της πανδημίας καθώς οι χώρες άνοιξαν ξανά τα σύνορα και οι αεροπορικές εταιρείες κατακλύζονταν από τη ζήτηση από τους επιβάτες.
Ωστόσο, οι επιδόσεις του περασμένου έτους ήταν 7 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από το 2019, το τελευταίο έτος πριν η Covid-19 εξαναγκάσει το κλείσιμο μεγάλου μέρους του εναέριου χώρου του κόσμου.
Συμφωνίες
Δύο από τα κύρια γαλλικά συνδικάτα ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας συμφώνησαν στα τέλη του περασμένου έτους με τις αρχές της αεροπορίας να αποφύγουν τις απεργίες κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και να σταματήσουν από εργατικές ενέργειες που συνδέονται με ζητήματα αμοιβών για αρκετούς μήνες με αντάλλαγμα υψηλότερα μπόνους. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Γαλλίας καλούνται επίσης να ειδοποιήσουν 48 ώρες πριν, για να προχωρήσουν σε απεργία σύμφωνα με τους νέους κανόνες.
Η Eurocontrol είπε ότι είχε επίσης συνεργαστεί με αεροπορικές εταιρείες για να εισαγάγει «ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα» για να διασφαλίσει ότι οι καθυστερήσεις δεν θα συσσωρευτούν.
Η Nats, η οποία διαχειρίζεται τον εναέριο χώρο του Ηνωμένου Βασιλείου, είπε ότι είχε πραγματοποιήσει καθημερινές κλήσεις με αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν για τελευταία φορά πριν από την πανδημία, για να συντονίσουν τις απαντήσεις σε επιχειρησιακά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης της κακοκαιρίας.
Η Kathryn Leahy, επικεφαλής επιχειρήσεων στο Nats, είπε. «Έχουμε μια εξαιρετική επισκόπηση ολόκληρου του δικτύου, οπότε ελπίζουμε οι καθημερινές κλήσεις να είναι χρήσιμες. Πάνω από όλα, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια χρειάζονται σταθερότητα στο σύστημα και να γνωρίζουν αν κάτι είναι πιθανό να το διαταράξει αυτό».
Η απειλή
Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας παραμένουν η μεγαλύτερη απειλή για την περίοδο αιχμής των ταξιδιών του κλάδου, με τον εναέριο χώρο να εξακολουθεί να είναι γεμάτος μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που έκλεισε το ένα πέμπτο των ουρανών της Ευρώπης. Ως αποτέλεσμα, δεκάδες χιλιάδες πτήσεις την ημέρα έχουν συμπιεστεί σε ένα μικρότερο κομμάτι εναέριου χώρου στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Τα μικρότερα συνδικάτα στη Γαλλία αντιστάθηκαν επίσης στην υπογραφή της περσινής συμφωνίας, και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας βρίσκεται στη μέση της παρουσίασης ενός νέου σχεδίου για τη βελτίωση της παραγωγικότητας στον κλάδο, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει στο κλείσιμο ορισμένων πύργων ελέγχου σε πολύ μικρά αεροδρόμια.
Latest News
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays
Αγορές vs Οικονομολόγοι: Πότε θα μειώσει η Fed τα επιτόκια και θα δώσει ανάσα στις εταιρείες
Οι έμποροι τιμολογούν με πιθανότητες περίπου 70% για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το CME FedWatch Tool
Κίνα: Πώς κρατάει «ζωντανή» τη ρωσική οικονομία
Η Κίνα αποτελεί μία σανίδα σωτηρίας για τη ρωσική οικονομία απ’ όταν η Δύση ξεκίνησε να επιβάλλει κυρώσεις στη Μόσχα
Εκπτώσεις και κοινή χρήση απέναντι στην υποχώρηση κατανάλωσης - Πού εστιάζει η Uber
Η εταιρεία θέλει να καταστήσει φθηνότερη τη μετακίνηση προς το αεροδρόμιο, τις συναυλίες ή τις αθλητικές εκδηλώσεις
Κι άλλη υποχώρηση στην πολυτέλεια - Σειρά της Burberry για μείωση 40% στις πωλήσεις
Η βρετανική εταιρεία προβληματίζεται λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων σε Ασία και Αμερική - Αναμένει ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2025
Η απογείωση των αμερικανικών εισαγωγών από Βιετνάμ και ο εμπορικός εναγκαλισμός Πεκίνου - Ανόι
Το Βιετνάμ έχει σήμερα το τέταρτο υψηλότερο εμπορικό πλεόνασμα με τις ΗΠΑ, χαμηλότερο μόνο από την Κίνα, το Μεξικό και την ΕΕ
Τέλος στο μυστήριο - Αποκαλύφθηκε η κρυφή επένδυση του Μπάφετ
Ποια είναι η Chubb, η ασφαλιστική εταιρεία, στην οποία η Berkshire απέκτησε 26 εκατομμύρια μετοχές
Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τη μείωση των εξαγωγών ρωσικού ντίζελ
Οι ουκρανικές επιθέσεις είναι ο ένας λόγος - Ο άλλος είναι πολιτικός