
Η υποβάθμιση της μπαταρίας και η μείωση της χωρητικότητάς της, σε βάθος χρόνου, αποτελεί ένα από τα θέματα που αν και είναι υπαρκτά, δεν προβληματίζουν τόσο τις αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι κατασκευάστριες εταιρείες, κατά μέσο όρο οι σημερινές μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν μόνο περίπου 1%-2% της χωρητικότητάς τους. Αυτό σημαίνει ότι έχουν σχεδιαστεί για να είναι ανθεκτικές και με στόχο να ξεπεράσουν την ωφέλιμη ζωή ενός οχήματος.
Σήμερα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούνται παντού. Από smartphone και φορητούς υπολογιστές έως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η υποβάθμιση με την πάροδο του χρόνου σημαίνει ότι η μπαταρία θα χάσει μέρος της ικανότητάς της. Υπάρχουν μερικά πράγματα που δίνουν παράταση στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, προκειμένου να διατηρηθεί σε καλή κατάσταση. Πρώτα απ’ όλα, δεν πρέπει μια μπαταρία να υπερφορτιστεί. Είναι προτιμότερο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να έχει φορτισμένη την μπαταρία μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η φόρτιση με ταχυφορτιστές γίνεται μέχρι το 80% και κατόπιν η φόρτιση γίνεται με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς. Αντίθετα δεν θα πρέπει η μπαταρία να φθάσει στο μηδέν. Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μισούν το κρύο. Είναι καλύτερο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φυλάσσονται στο γκαράζ τους χειμερινούς μήνες όταν η εξωτερική θερμοκρασία βρίσκεται αρκετά χαμηλά.
Δοκιμές
Οι δοκιμές που έχουν γίνει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν ότι για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα οι μπαταρίες διατηρούν αναλλοίωτο τον χαρακτήρα τους. Αν κοιτάξουμε για παράδειγμα την μπαταρία του μοντέλου Tesla S, οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι ταξίδι 500.000 μιλίων με την αρχική μπαταρία δεν προβληματίζει. Απλώς χάνει μέρος της απόδοσης και της απόδοσης φόρτισης. Διάφορες αναρτήσεις κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναφέρουν ότι περίπου το 95% της μπαταρίας διατηρεί τη λειτουργία της κατά τη διάρκεια των πρώτων 100.000 χιλιομέτρων. Η υποβάθμιση της μπαταρίας 5% μπορεί να ισούται με 30 χιλιόμετρα συνολικά απώλειας αυτονομίας. Παράλληλα σε πάνω από 200.000 χιλιόμετρα η υποβάθμιση ήταν στο 10%. Έτσι πρακτικά δεν θα χρειαστεί να αντικατασταθεί η μπαταρία μέχρι η συνολική υποβάθμιση φτάσει το 50%-65%. Για να έρθει αυτή η στιγμή, ο οδηγός θα πρέπει να κάνει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα.
Νέα γενιά
Εξάλλου, μια νέα γενιά ηλεκτρικών μπαταριών ιόντων λιθίου βρίσκεται στον ορίζοντα που μπορεί να διαρκέσει εκατομμύρια χιλιόμετρα και θα μπορεί να φορτιστεί τόσο γρήγορα, που σε 10 λεπτά θα μπορεί να υπάρξει αυτονομία αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων.
Σήμερα όλες οι εταιρείες δίνουν εγγύηση μπαταρίας 8 έτη ή 160.000 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, ο μέσος ιδιοκτήτης EV παρατηρεί μόνο μείωση της μπαταρίας κατά 2% μετά τα τρία χρόνια οδήγησης και μείωση κατά 7% έπειτα από έξι χρόνια στο δρόμο. Φυσικά αυτό μεταφράζεται σε απώλεια λίγων χιλιομέτρων. Ωστόσο, οι όροι της εγγύησης μπορεί να διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες καλύπτουν μόνο την μπαταρία ενός EV σε περίπτωση πλήρους βλάβης, ενώ αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Tesla, Nissan και Volkswagen θα τηρήσουν την εγγύηση εάν το ποσοστό χωρητικότητας πέσει κάτω από ένα καθορισμένο όριο, συνήθως 60%-70%, κατά τη διάρκεια της περιόδου εγγύησης.
Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται σε υβριδικά αυτοκίνητα είναι παρόμοιες με τις μπαταρίες EV. Δεδομένου ότι ο βενζινοκινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία λειτουργούν ταυτόχρονα, τότε απώλεια ενός στοιχείου είναι σίγουρο ότι θα επηρεάσει και το άλλο. Γι’ αυτό ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai προσφέρουν ακόμη και εγγυήσεις διάρκειας ζωής.
Αντικατάσταση
Τώρα, αν υπάρξει περίπτωση αντικατάστασης μπαταρίας σε αυτοκίνητο εκτός εγγύησης, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι μετά από 8 χρόνια, το κόστος των αντίστοιχων μπαταριών σίγουρα θα πέσει. Από τα 7.000-8.000 ευρώ που στοιχίζει σήμερα μια μικρή μπαταρία, αναμένεται τότε να στοιχίζει κάτω από το μισό αυτού του ποσού, χωρίς να ξεχνάμε και τα χρηματοδοτικά προγράμματα που θα ισχύουν εκείνη την περίοδο.
Φυσικά δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και τη δεύτερη ζωή της μπαταρίας. Οι μπαταρίες που αποσύρονται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως αποθήκες ενέργειας είτε στα σπίτια είτε στα εργοστάσια ή να πουληθούν σε εταιρείες που θα ασχοληθούν με αντίστοιχη δραστηριότητα. Για παράδειγμα, μια μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σταθερή αποθήκευση για την υποστήριξη του ηλεκτρικού δικτύου της τοπικής εταιρείας κοινής ωφέλειας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν την κυβερνοασφάλεια βασική πρόκληση - Τι δείχνει έρευνα
Σύμφωνα με τη μελέτη, το ένα τρίτο σχεδόν (31,1%) των επιχειρήσεων βασίζεται κυρίως ή εξ ολοκλήρου σε χειροκίνητες διαδικασίες ή βρίσκεται μόλις στο αρχικό στάδιο ενσωμάτωσης ψηφιακών τεχνολογιών

Καταφύγιο... στην Ινδία αναζητά η Apple - Τι σχεδιάζει για τα iPhone
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την Apple

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων