Οι Αμερικανοί καταναλωτές δανείζονται χρήματα με τρελούς ρυθμούς εκμεταλλευόμενοι τις εξαιρετικά ευνοϊκές συνθήκες δανεισμού, στην προσπάθειά τους να εκτονωθούν έπειτα τους περιορισμούς και τα προβλήματα που πέρασαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Το καταναλωτικό χρέος εκτινάχθηκε στα 14,64 τρις δολάρια στο πρώτο τρίμηνο του έτους παρά το γεγονός ότι οι λογαριασμοί πιστωτικών καρτών σημείωσαν τη δεύτερη μεγαλύτερη υποχώρηση στην ιστορία. Αυτό επειδή οι Αμερικανοί εξακολουθούν να έχουν ένα αυξανόμενο βουνό φοιτητικών δανείων και υπερβολικά χαμηλά επιτόκια που πυροδοτούν την αγορά στέγης στις ΗΠΑ.

Το ποσό των δανείων για αγορά αυτοκινήτων επίσης ανέβηκε σε επίπεδα ρεκόρ καθώς οι καταναλωτές αποφεύγουν τα μαζικά μέσα μεταφοράς και προτίμησαν να αγοράσουν ιδιωτικά οχήματα παρά την μεγάλη αύξηση των τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Παρότι η καταναλωτική δαπάνη έχει επιστρέψει στα προ-πανδημίας επίπεδα, οι Αμερικανοί έκαναν περισσότερη χρήση χρεωστικών καρτών για ταξίδια ή γεύματα εκτός σπιτιού, σπαταλώντας τα χρήματα που έλαβαν ως αποζημίωση ή επιδότηση από την αμερικανική κυβέρνηση στη διάρκεια της πανδημίας. Η συμπεριφορά αυτή ωστόσο έχει προβληματίσει τόσο τα τραπεζικά στελέχη όσο και τους οικονομολόγους.

 Γιατί έχει σημασία

Η καταναλωτική δαπάνη αντιστοιχεί στα ¾ του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος στις ΗΠΑ –γιαυτό και οικονομολόγοι στοιχηματίζουν στην υγεία των οικονομικών του μέσου Αμερικανού ώστε να ηγηθεί της οικονομικής ανάκαμψης. Για τις τράπεζες, ο τρόπος με τον οποίο οι Αμερικανοί ξοδεύουν και δανείζονται έχει σημασία επειδή έχουν χτίσει μια ολόκληρη επιχείρηση γύρω από τις απίστευτα κερδοφόρες πιστωτικές κάρτες τους που εξαρτώνται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές δανείζονται για κάποιο ποσοστό του εισοδήματός του.

Εάν η πανδημία προκαλέσει μια μόνιμη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές χρηματοδοτούν τις αγορές τους, αυτό θα έχει πραγματικές επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι τράπεζες. Οι καθυστερήσεις σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικού χρέους μειώθηκαν σημαντικά, καθώς ο κόσμος εκμεταλλεύεται τα μορατόρια πληρωμών και εξυπηρετεί τους λογαριασμούς του. «Νιώθουμε ότι ο καταναλωτής κοιτάει μπροστά κάνοντας ότι μπορεί για να ξεφύγει από αυτό το χαμένο χρόνο,» δήλωσε ο Ριτσαρντ Φέρμπανκ, της Capital One Finance Corp.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή