Κομισιόν – Στο μικρόσκοπιο των αρχών ανταγωνισμού η συμφωνία Facebook-Kustomer

Οι ευρωπαϊκές αρχές ανησυχούν πως η συμφωνία μπορεί να πλήξει τον ανταγωνισμό και να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της FB στην πίτα της διαδικτυακής διαφήμισης

Κομισιόν – Στο μικρόσκοπιο των αρχών ανταγωνισμού η συμφωνία Facebook-Kustomer

Έρευνα κατά της εξαγοράς της αμερικανικής startup Kustomer από την Facebook «άνοιξε» η Κομισιόν και οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού κρίνοντας πως η συμφωνία μπορεί να πλήξει τον ανταγωνισμό και να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της στην πίτα της διαδικτυακής διαφήμισης.

Η κίνηση της Κομισιόν έρχεται σε ένα διάστημα που οι διεθνείς εποπτικές αρχές και δη, οι αρχές στην Ευρώπη ανησυχούν για τις επιθετικές κινήσεις των τεχνολογικών κολοσσών και το σερί εξαγορών εταιρειών startups στις οποίες έχουν προχωρήσει.

Αν και οι startups έχουν μικρό μερίδιο αγοράς και κανονικά δεν θα έπρεπε να προβληματίζουν τις antitrust αρχές, οι συμφωνίες αυτές εγείρουν ερωτηματικά για το κατά πόσο αποτελούν «killer acquisitions» («φονικές εξαγορές»), ήτοι δηλαδή πραγματοποιούνται από τους μεγάλους ομίλους προκειμένου να «σκοτώσουν» από νωρίς κάθε πιθανότητα μελλοντικού ανταγωνισμού από ανερχόμενους ανταγωνιστές.

Θυμίζουμε πως η Facebook είχε ανακοινώσει την εξαγορά της αμερικανικής startup στο χώρο της εξυπηρέτησης πελατών Kustomer τον περασμένο Νοέμβριο, με το επιχείρημα πως επιθυμεί με τον τρόπο αυτό να αναβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες του app του WhatsApp. H Kustomer πουλά software τύπου CRM (ήτοι customer relationship management) σε επιχειρήσεις που θέλουν να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους μέσω τηλεφώνου, email, γραπτών μηνυμάτων ή και πλατφόρμων όπως το WhatsApp και το Instagram. Η Κομισιόν, λοιπόν, επισημαίνει πως η συμφωνία μπορεί τελικά να καταλήξει να μπλοκάρει τους ανταγωνιστές του Facebook από το να έχουν πρόσβαση στο WhatsApp, το Messenger και το Instagram.

Παράλληλα η Κομισιόν ανησυχεί για τη δυνατότητα του FB να προσφέρει πιο προσωποποιημένες online υπηρεσίες διαφήμισης χρησιμοποιώντας τη βάση δεδομένων και προσωπικών στοιχείων πελατών της Kustomer, διασφαλίζοντας έτσι ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.

Σημειωτέον, πριν ασχοληθεί με τη συμφωνία η Κομισιόν το deal FB-Kustomer έχει απασχολήσει και τις εθνικές antitrust υπηρεσίες ευρωπαϊκών κρατών, όπως η Γερμανία και η Βρετανία.

Περισσότερα από Διεθνή

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο