Με 71 έργα επέκτασης, αναβάθμισης, συντήρησης και ψηφιοποίησης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, ο ΔΕΣΦΑ κατάρτισε το πρώτο σχέδιο του ετήσιου προγράμματος ανάπτυξης του ΕΣΜΦΑ για την περίοδο 2022 – 2031.

Από χθες το απόγευμα το έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση και με βάση αυτό ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 830 εκ. ευρώ. Εξ αυτού του ποσού, τα 183 εκ. ευρώ αντιστοιχούν σε νέα έργα, ενώ τα υπόλοιπα είναι εκείνα που έχουν ήδη εγκριθεί από τη ΡΑΕ στο πρόγραμμα ανάπτυξης 2021-2030.

Τα νέα έργα, που σχεδιάζονται να κατασκευαστούν εντός της πρώτης τριετίας είναι 12:

1.       Επέκταση του ΕΣΜΦΑ προς τα Ιωάννινα προϋπολογισμού 156 εκ. ευρώ.

2.       Μετρητικός/ Ρυθμιστικός Σταθμός Βέροιας προϋπολογισμού 2,5 εκ. ευρώ

3.       Μετρητικός/ Ρυθμιστικός Σταθμός Νάουσας προϋπολογισμού 2,08 εκ. ευρώ

4.       Επέκταση και αναβάθμιση Μετρητικών/Ρυθμιστικών Σταθμών Σημείου Εξόδου Διανομής «Αθήνα» ύψους 3 εκ. ευρώ

5.       Μετατόπιση κλάδου Κερατσινιού (ρέμα Μαύρη Ώρα) ύψους 425.000 ευρώ

6.       Κατασκευή νέου Μετρητικού/ Ρυθμιστικού σταθμού στο Μαρκόπουλο για την αντικατάσταση του υφιστάμενου προϋπολογισμού 2,2 εκ. ευρώ

7.       Ηλεκτρονικό Πληροφοριακό Σύστημα (ΗΠΣ)- αναβάθμιση λειτουργειών 350.000 ευρώ

8.       Ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος για την ανάληψη από τον ΔΕΣΦΑ του ρόλου Υπευθύνου Πρόβλεψης για τη ζώνη εξισορρόπησης ΕΣΜΦA 500.000 ευρώ

9.       Νέο Ηλεκτρονικό Πληροφοριακό Σύστημα φυσικού αερίου 3,5 εκ. ευρώ

10.   Αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης έργων 1,2 εκ. ευρώ

11.   Αναβάθμιση του συστήματος πυρόσβεσης και αντικατάσταση των βαλβίδων εκτόνωσης πίεσης στο Σιδηρόκαστρο 800.000 ευρώ

12.   Σύστημα έγχυσης αζώτου 2,5 εκ. ευρώ

Ο αγωγός για Ιωάννινα

Από τα νέα έργα ξεχωρίζουν αυτό της κατασκευής αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από τη Δυτική Μακεδονία στα Ιωάννινα.

Σύμφωνα με το δεκαετές πρόγραμμα το έργο αναφέρεται στην επέκταση του μελλοντικού αγωγού υψηλής πίεσης της Δυτικής Μακεδονίας στην πόλη των Ιωαννίνων. Το σημείο σύνδεσης θα είναι το βανοστάσιο Κομνηνά (τέλος του αγωγού υψηλής πίεσης 30 ιντσών προς Δυτική Μακεδονία). Το έργο βρίσκεται υπό προκαταρκτικό σχεδιασμό σχετικά με τη όδευση, διαστασιολόγηση, εκτίμηση κόστους κ.λπ. Τα εξεταζόμενα σενάρια περιλαμβάνουν αγωγό υψηλής πίεσης 16 ιντσών κατά προσέγγιση μήκους 210-220 χιλιομέτρων.

Η τελική επενδυτική απόφαση για το έργο αναμένεται το 2023 και η εκτιμώμενη χρονιά έναρξης λειτουργίας του το 2026.

Αυξημένο κόστος

Το πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προσαρμοστεί και με βάση τα νέα δεδομένα ως προς το κόστος των πρώτων βιομηχανικών υλών.

Πηγές αναφέρουν πως το ράλι των διεθνών τιμών των commodities, μεταξύ αυτών και του χάλυβα, έχει ανεβάσει το ύψος των δαπανών για την εκτέλεση των έργων. Ο χάλυβας χρησιμοποιείται για την κατασκευή των αγωγών.

Έτσι ο Διαχειριστής έχει ενσωματώσει στην πλειονότητα των έργων τα νέα δεδομένα που ανεβάζουν τον προϋπολογισμό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια