Αποκαλυπτικά για το πως ανέκαμψε φέτος η κρουαζιέρα, από την πανδημία, είναι τα στοιχεία της Marine Traffic για τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (επιβατηγά πλοία με gross tonnage GRT μεγαλύτερο των 49.999 τόνων) σε λιμάνια της Μεσογείου, για το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, τα τελευταία τρία χρόνια (2019, 2020 κι 2021).
Πρόκειται για ένα διάστημα που η σεζόν κορυφώνεται και βαδίζει προς το τέλος και έχει ένα ενδιαφέρον να καταγραφούν οι τάσεις.
Έτσι οι αφίξεις (arrivals of cruise ships) σε λιμάνια της Μεσογείου τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο για τα έτη 2019, 2020 και 2021 ήταν:
-για το εξεταζόμενο δίμηνο του 2019 ανήλθαν συνολικά σε 2.410
-για το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου του 2020 κατέρρευσαν στις 315
-ενώ για το Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου του 2021 ανέκαμψαν στις 1.526
Σχετικά με τον αριθμό των πλοίων σε λειτουργία (active), όσα δηλαδή εξέπεμψαν σήμα κατά τη διάρκεια μίας ημέρας (7/11/21). παγκοσμίως ήταν 201 κρουαζιερόπλοια ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 220 και το 2019 ήταν εν λειτουργία παγκοσμίως 199 κρουαζιερόπλοια.
Την ίδια μέρα την Ανατολική Μεσόγειο και Αιγαίο Πέλαγος ήταν εν λειτουργία 19, έναντι 16 το 2020 και εννέα το 2019.
Τα παραπάνω στοιχεία είναι και προπομπός για το πως θα κινηθεί ο κλάδος της κρουαζιέρας το 2022. Όλοι μιλούν για ολική επαναφορά που θα έχουμε από τον προσεχή Απρίλιο το μήνα που σηματοδοτεί τυπικά την έναρξη της σεζόν μετά το πλήγμα που δέχθηκε από την πανδημία, καθώς όπως εκτιμάται τότε θα έχει τεθεί σε λειτουργία το 94% τους στόλου των κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως.
Η Ελλάδα θα έχει και το 2022 πρωταγωνιστικό ρόλο με τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμα να καταγράψουν νέα ρεκόρ προσεγγίσεων, με βάση τον ισχύοντα προγραμματισμό.
Το 2022 θα είναι το έτος που η Ελλάδα θα δρέψει τους καρπούς που έσπειρε το 2021 μια χρονιά που τόλμησε και διακρίθηκε ως μία από τις ελάχιστες χώρες παγκοσμίως που «άνοιξε» τον κλάδο από τον προηγούμενο Μάιο. Χάρη στα μέτρα που ελήφθησαν τότε η κρουαζιέρα ξεκίνησε στη χώρα με αποτέλεσμα πολλές εταιρείες να επιλέξουν να συνεχίσουν τη δραστηριότητα τους στην περιοχή και το 2022.
Το 2022, η Ελλάδα αναμένεται να πρωτοστατήσει στις επιλογές των εταιρειών ενώ το άνοιγμα με την Τουρκία (Κωνσταντινούπολη και Κουσάντασι) θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την κρουαζιέρα στην περιοχή.
Ήδη από φέτος η χώρα μας κατέγραψε ένα πολύ ικανοποιητικό ποσοστό ανάκαμψης κυρίως ως προς τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων. Μόνο στον ΟΛΠ το ποσοστό ανάκαμψης ανήλθε στο 60%, σε σύγκριση με το 2019 ως προς τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων. Το 2020 σημειώθηκε μείωση 88% των προσεγγίσεων, σε σχέση με το 2019 λόγω της πανδημίας.
Μάλιστα το τρέχον έτος όσο η σεζόν «προχωρούσε» τόσο ο αριθμός των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων αυξάνονταν και πλησίαζε τα επίπεδα του 2019. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της MarineTraffic το δίμηνο Σεπτεμβρίου Οκτωβρίου του 2021 προσέγγισαν στο λιμάνι του Πειραιά 79 κρουαζιερόπλοια ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019 προσέγγισαν 86 κρουαζιερόπλοια.
Για το 2022 με βάση τα στοιχεία της προηγούμενης εβδομάδας, ο ΟΛΠ αναμένει αύξηση 18% σε σχέση με το 2019, καθώς με βάση τις προκρατήσεις του 2022 αναμένονται να αφιχθούν στο Λιμάνι πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια εκ των οποίων ποσοστό άνω του 60%, αφορούν αφίξεις επιβίβασης (homeport) στον Πειραιά. Σημειώνεται ότι το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας, εξυπηρετήθηκαν 622 κρουαζιερόπλοια. Παράλληλα, το 2022 αναμένονται και νέες αφίξεις εταιρειών στον Λιμένα, όπως η Virgin Cruises και η Ritz-Carlton Yacht Collection.
Μια ιδιαίτερα ικανοποιητική εικόνα εμφανίζει και ο ΟΛΘ καθώς αναμένει τριπλασιασμό της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στον ΟΛΘ αναμένονται, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, για το 2022 συνολικά 41 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 17 στο σύνολο του 2021. Οι εταιρείες των οποίων τα κρουαζιερόπλοια θα δέσουν στον ΟΛΘ το 2022 είναι οι Celestyal Cruises Silver Sea Azamara και Celebrity Cruise, ενώ αναμένεται το «οκ» και από μία ακόμη.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda