
Η Τσεχία και η Πολωνία είναι οι μόνες ευρωπαϊκές χώρες που παρουσιάζουν χειρότερες επιδόσεις από την Ελλάδα στη διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού, σύμφωνα τουλάχιστον με την αξολόγηση του Bloomberg.
Τον περασμένο Νοέμβριο, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη «Κατάταξη Ανθεκτικότητας στην Covid», η Ελλάδα βρισκόταν πάνω από τον μέσο όρο των 53 χωρών που καλύπτει η αξιολόγηση.
Πλέον όμως βρίσκεται στην 39η θέση, κάτω από το Βέλγιο και πάνω από την Ινδία.
Υπάρχουν όμως πολλές ακόμα χώρες που είδαν τις επιδόσεις τους να αλλάζουν δραματικά τον τελευταίο χρόνο, είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο, αναφέρει το αμερικανικό πρακτορείο στην ετήσια ανασκόπησή του.
«Η προηγούμενη πορεία δεν εγγυάται τη μελλοντική» γράφει το Bloomberg, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Νέα Ζηλανδία, τη Σιγκαπούρη και το Ισραήλ, χώρες που βρίσκονταν για καιρό στις πρώτες θέσεις αλλά υποχώρησαν μετά την εμφάνιση του στελέχους Δέλτα και το νέο πανδημικό κύμα.

Ο δείκτης βασίζεται σε 12 παράγοντες, όπως τα κρούσματα και οι θάνατοι ανά 100.000 κατοίκους, η εμβολιαστική κάλυψη, η αυστηρότητα των lockdown, η μεταβολή του ΑΕΠ και η κινητικότητα του πληθυσμού.
Στο θέμα της κινητικότητας η Ελλάδα ξεχωρίζει, μαζί με τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και τη Γερμανία, καθώς παρουσιάζει σταθερές επιδόσεις στην πορεία του χρόνου, αποφεύγοντας περιορισμό των μετακινήσεων κατά περισσότερο από 10% ανά εβδομάδα από τα τέλη του 2020.
Ελάχιστες ήταν οι χώρες που αποδείχθηκαν οι συνεπείς στην πορεία του χρόνου, δεν έπεσαν δηλαδή ποτέ κάτω από τον μέσο όρο. Πρόκειται για τις Νορβηγία, Δανία και Φινλανδία από την Ευρώπη και τις Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Καναδάς, Νότια Κορέα και Ελβετία.
Ισχυρά συστήματα υγείας και κοινωνική συνοχή είναι κοινοί παρονομαστές στα παραπάνω κράτη, όπως και η εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση αλλά και η διάθεση των κατοίκων να ακολουθήσουν τους κανόνες που υιοθετήθηκαν. Παράλληλα, το γεγονός ότι είναι οικονομικά ισχυρές σήμαινε ότι ήταν σε θέση να αποκτήσουν γρήγορα σημαντικές ποσότητες εμβολίων.
Στον αντίποδα βρίσκονται Αργεντινή, Ιράν, Μεξικό, Βραζιλία, Περού, Πολωνία, Νιγηρία, Πακιστάν και Νότια Αφρική. Κάθε μια από αυτές δεν κατάφερε ποτέ να βρεθεί πάνω από τον μέσο όρο, ενώ το τίμημα σε ανθρώπινες ζωές ήταν βαρύ.


Latest News

Ένα δαχτυλίδι για τον Πάπα Φραγκίσκο - Πώς έσπασε ακόμη μια παράδοση αιώνων
Τι συμβολίζει το «Δαχτυλίδι του Ψαρά» του Πάπα Φραγκίσκου και γιατί θα καταστραφεί μετά το θάνατό του

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές