Αίσθηση προκάλεσε η προειδοποίηση που απηύθυνε στη ναυτιλιακή κοινότητα ο τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers και μόνιμο μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), Πάνος Ζαχαριάδης.

Μιλώντας στην εκδήλωση των «Lloyd’s List-Greek Shipping Awards 2021» και ενώ είχε παραλάβει το Technical Achievement Award, σημείωσε: «Αν με ρωτήσετε ποια βλέπω να είναι η μεγαλύτερη απειλή στο μέλλον για την ελληνική ναυτιλία, μπορώ να απαντήσω με δύο λέξεις: αυτόνομα πλοία. Πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε τώρα με αυτόν τον τομέα για να μην είναι η Google και η Amazon οι μεγαλύτεροι, και μοναδικοί, εφοπλιστές στο μέλλον».

Εξηγώντας τη θέση αυτή στα «ΝΕΑ» σημείωσε ότι οι επενδύσεις των δύο αυτών εταιρειών στην τεχνητή νοημοσύνη είναι τεράστιες και στο μέλλον θα μπορέσουν να κάνουν πραγματικότητα το αυτόνομο πλοίο, που θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικό από το επανδρωμένο.

Το Felixstowe πρωταθλητής στις ακυρώσεις

Τo βρετανικό λιμάνι του Felixstowe είναι αυτό που εμφανίζει τις περισσότερες ακυρωμένες προσεγγίσεις πλοίων, που ακολουθούν το δρομολόγιο Απω Ανατολή – Βόρεια Ευρώπη, μεταξύ των μεγάλων λιμανιών της Ευρώπης, λόγω της συμφόρησης. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphliner, στο Felixstowe το διάστημα Ιουλίου – Νοεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκαν 104 προσεγγίσεις πλοίων αντί των 154 προγραμματισμένων (μείωση 32,5%). Το αμέσως επόμενο ευρωπαϊκό λιμάνι με τις περισσότερες ακυρωμένες προσεγγίσεις ως ποσοστό των προγραμματισμένων ήταν το λιμάνι της Αμβέρσας με 138 πραγματοποιημένες προσεγγίσεις έναντι 198 προγραμματισμένων (-30,2%). Το μεγαλύτερο λιμάνι του Ρότερνταμ είχε 311 προσεγγίσεις από τις 418 προγραμματισμένες (μείωση 25,6%).

Νέα αγορά πλοίου από Castor

Συνεχίζει τις αγορές πλοίων η Castor Maritime Inc. Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία του Πέτρου Παναγιωτίδη πρόσθεσε στον στόλο της ένα δεξαμενόπλοιο Aframax LR2, ναυπήγησης του 2006, αντί τιμήματος 18,15 εκατ. δολ. Το πλοίο συνοδεύεται και από συμβόλαιο χρονοναύλωσης, με ημερήσιο μεικτό ναύλο 15.000 δολ. συν συμμετοχή κατά 50% στα κέρδη σύμφωνα με προκαθορισμένη φόρμουλα υπολογισμού. Η ναύλωση έχει υπολειπόμενη διάρκεια περίπου τριών μηνών (+/- 15 ημέρες). Η Castor με την παραλαβή όλων των πλοίων που έχει αγοράσει θα έχει έναν στόλο από 28 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,4 εκατ. dwt, εκ των οποίων 19 χύδην ξηρού φορτίου και τα εννέα δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα