Αίσθηση προκάλεσε η προειδοποίηση που απηύθυνε στη ναυτιλιακή κοινότητα ο τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers και μόνιμο μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), Πάνος Ζαχαριάδης.
Μιλώντας στην εκδήλωση των «Lloyd’s List-Greek Shipping Awards 2021» και ενώ είχε παραλάβει το Technical Achievement Award, σημείωσε: «Αν με ρωτήσετε ποια βλέπω να είναι η μεγαλύτερη απειλή στο μέλλον για την ελληνική ναυτιλία, μπορώ να απαντήσω με δύο λέξεις: αυτόνομα πλοία. Πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε τώρα με αυτόν τον τομέα για να μην είναι η Google και η Amazon οι μεγαλύτεροι, και μοναδικοί, εφοπλιστές στο μέλλον».
Εξηγώντας τη θέση αυτή στα «ΝΕΑ» σημείωσε ότι οι επενδύσεις των δύο αυτών εταιρειών στην τεχνητή νοημοσύνη είναι τεράστιες και στο μέλλον θα μπορέσουν να κάνουν πραγματικότητα το αυτόνομο πλοίο, που θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικό από το επανδρωμένο.
Το Felixstowe πρωταθλητής στις ακυρώσεις
Τo βρετανικό λιμάνι του Felixstowe είναι αυτό που εμφανίζει τις περισσότερες ακυρωμένες προσεγγίσεις πλοίων, που ακολουθούν το δρομολόγιο Απω Ανατολή – Βόρεια Ευρώπη, μεταξύ των μεγάλων λιμανιών της Ευρώπης, λόγω της συμφόρησης. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphliner, στο Felixstowe το διάστημα Ιουλίου – Νοεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκαν 104 προσεγγίσεις πλοίων αντί των 154 προγραμματισμένων (μείωση 32,5%). Το αμέσως επόμενο ευρωπαϊκό λιμάνι με τις περισσότερες ακυρωμένες προσεγγίσεις ως ποσοστό των προγραμματισμένων ήταν το λιμάνι της Αμβέρσας με 138 πραγματοποιημένες προσεγγίσεις έναντι 198 προγραμματισμένων (-30,2%). Το μεγαλύτερο λιμάνι του Ρότερνταμ είχε 311 προσεγγίσεις από τις 418 προγραμματισμένες (μείωση 25,6%).
Νέα αγορά πλοίου από Castor
Συνεχίζει τις αγορές πλοίων η Castor Maritime Inc. Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία του Πέτρου Παναγιωτίδη πρόσθεσε στον στόλο της ένα δεξαμενόπλοιο Aframax LR2, ναυπήγησης του 2006, αντί τιμήματος 18,15 εκατ. δολ. Το πλοίο συνοδεύεται και από συμβόλαιο χρονοναύλωσης, με ημερήσιο μεικτό ναύλο 15.000 δολ. συν συμμετοχή κατά 50% στα κέρδη σύμφωνα με προκαθορισμένη φόρμουλα υπολογισμού. Η ναύλωση έχει υπολειπόμενη διάρκεια περίπου τριών μηνών (+/- 15 ημέρες). Η Castor με την παραλαβή όλων των πλοίων που έχει αγοράσει θα έχει έναν στόλο από 28 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,4 εκατ. dwt, εκ των οποίων 19 χύδην ξηρού φορτίου και τα εννέα δεξαμενόπλοια.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση