Ο Ίλον Μασκ ίσως χρειαστεί να περιορίσει τον χρόνο που περνάει μπροστά από την οθόνη του. Έχοντας ήδη χτίσει μία αυτοκρατορία με αυτοκίνητα, μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων και διαστημόπλοια, ο επιχειρηματίας έχει πλέον στρέψει την προσοχή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, η επιθετική προσφορά του Μασκ ύψους 41 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το Twitter προέκυψε σε μία περίοδο που το «στέμμα» του βασιλιά των ηλεκτρικών οχημάτων Tesla αντιμετωπίζει αυξανόμενες δαπάνες και άλλες δυσκολίες. Έτσι, τo εγχείρημά του να αγοράσει την ιστοσελίδα microblogging αποτελεί έναν επικίνδυνο περισπασμό.

Οι μέτοχοι της Tesla είναι συνηθισμένοι στο να αντιμετωπίζουν απροσδόκητες καταστάσεις, όπως η αγορά της SolarCity το 2016 ή η αποτυχημένη προσπάθεια του Mασκ, δύο χρόνια αργότερα, να κάνει δική του την εταιρεία συμμετοχών και όλες τις διαφωνίες με τις ρυθμιστικές αρχές που προέκυψαν μετά. Ωστόσο, ο ίδιος είδε την Tesla να αυξάνει επιτυχώς την παραγωγή και την κερδοφορία της, ακόμη και σε περιόδους που οι ελλείψεις ή οι δυσκολίες στην παραγωγή δυσκόλευαν σημαντικά τους ανταγωνιστές τους. Αυτή η επιτυχία της την οδήγησε, στα 1 τρισεκατομμύρια δολάρια, να είναι μακράν η πιο πολύτιμη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο.

Οι παράγοντες που δεν βρίσκονταν υπό τον έλεγχο της εταιρείας βοήθησαν, επίσης. Για το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας οι τιμές των βασικών συστατικών της μπαταρίας, όπως το λίθιο και το νικέλιο, παρέμειναν σταθερές ή μειώθηκαν. Οι κυβερνήσεις παρείχαν, επίσης, εύχρηστες επιδοτήσεις. Η Tesla ήταν σε θέση, μετά από κάποιες παραλίγο θανατηφόρες εμπειρίες, να μειώσει το κόστος και να βελτιώσει την παραγωγή της, στρέφοντας την περισσότερο σε αυτοκίνητα για τις μάζες.

Τους τελευταίους μήνες, ωστόσο, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης υδροξειδίου του λιθίου έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 130%. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τα οποία έχουν γίνει εμφανή εξαιτίας και της πανδημίας αλλά και της αύξησης του ανταγωνισμού στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό, όμως, δεν πρόκειται να γίνει πιο εύκολο άμεσα· ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian Automotive, Ρόμπερτ «RJ» Σκάριντζ, προειδοποίησε, πρόσφατα, ότι η συνδυασμένη ικανότητα παραγωγής μπαταριών παγκοσμίως αντιστοιχεί μόνο στο 10% της ανάγκης που θα προκύψει κατά την επόμενη δεκαετία. Και η αναζωπύρωση του κορωνοϊού στη Σαγκάη παρεμπόδισε την ομαλή λειτουργία του εργοστασίου της Tesla στην περιοχή.

Όλα αυτά, όμως, έχουν το τίμημά τους. Η Tesla έχει αυξήσει πολλές φορές την τιμή του Model 3. Και στις αρχές αυτού του μήνα, η εταιρεία ανέφερε την πρώτη τριμηνιαία μείωσή της στην παραγωγή οχημάτων της, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, το 2020.

Ο Mασκ είναι επιρρεπής σε περισπασμούς. Ο αυτοαποκαλούμενος «Technoking» (σ.σ. τίτλος με τον οποίο ο Ίλον Μασκ θα ήθελε να τον αποκαλούσαν) έχει πει ότι το «πιο σημαντικό προϊόν» της εταιρείας αυτοκινήτων του στο εγγύς μέλλον θα είναι ένα ανθρωποειδές ρομπότ που θα ονομάζεται Optimus. Mε το να προσθέσει το Twitter στη λίστα του, ο Μασκ θα έμπαινε σε μία διαδικασία να λάβει αμφιλεγόμενες αποφάσεις σχετικά με την ελευθερία του λόγου, επανεφευρίσκοντας το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας και αλλάζοντας τον κακό τρόπο διοίκησής της – χαρακτηριστικά που αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» των εταιρειών του. Οι  προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει, τον τελευταίο καιρό, η Τesla απαιτούν την πλήρη προσοχή του Μασκ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners