
Ουρές στα βενζινάδικα της Βουλγαρίας κάνουν οι Έλληνες της Βόρειας Ελλάδας, καθώς εκεί μπορούν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ τους με τα μισά χρήματα.
Σύμφωνα με πολλά τηλεοπτικά ρεπορτάζ… αυτοψία, στις γειτονικές χώρες η αμόλυβδη έχει από 1,28 ευρώ στην Τουρκία ως 1,883 ευρώ στην Αλβανία, ενώ οι Έλληνες ρεπόρτερ που βρέθηκαν στη Βουλγαρία τονίζουν πως από το πρωί αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες πάνε κι έρχονται στους κεντρικούς δρόμους της Σόφιας.
Ουρές που θύμιζαν… έξοδο Πάσχα
Παράλληλα, οι ουρές ήταν τόσο μεγάλες για να περάσει ένα ΙΧ τα σύνορα που η κατάσταση θύμιζε… έξοδο Πάσχα. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις οι Ελληνες πολίτες δεν ταξίδευαν μόνο από τις πιο κοντινές πόλεις Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Δράμα, αλλά και πιο μακρινές, όπως Κοζάνη και Κατερίνη! Και όλα αυτά συμβαίνουν καθώς, σήμερα στην Ελλάδα η τιμή διυλιστηρίου για την απλή αμόλυβδη είναι στα 1.673,654€, δηλαδή η ακριβότερη από την τιμή λιανικής στις περισσότερες γειτονικές μας χώρες. Στα πρατήρια του Ρεθύμνου η αμόλυβδη έχει 2,246 ευρώ, των Κυκλάδων 2,376 ευρώ και στην Θεσσαλονίκη 2,162 ευρώ. Αυτός είναι και ο λόγος που οι οδηγοί φουλάρουν στην Βουλγαρία, όπως παραδέχτηκαν στην κάμερα του MEGA.
Ετσι, μόνο τυχαίο δεν είναι ότι όλο και περισσότεροι (κυρίως) βορειοελλαδίτες οδηγοί στην πρώτη ευκαιρία που τους παρουσιάζεται φορτώνουν την οικογένεια στο αυτοκίνητο και σπεύδουν σε ένα μίνι ταξίδι αναψυχής στη Βουλγαρία που συνδυάζεται όμως και με… οικονομία, αφού σε πολλές περιπτώσεις η βενζίνη που θα βάλουν στον γυρισμό για Ελλάδα, μπορεί να τους βγάλει και για τις επόμενες 15 μέρες.
Λουκέτο στην Ελλάδα και άνοιγμα στη Βουλγαρία
Στο μεταξύ, το κέρδος των οδηγών τον μήνα όπως εκτιμούν με μέτριους υπολογισμούς είναι πάνω από 240€ για ένα μικρομεσαίο ΙΧ που φουλάρει κάθε εβδομάδα. Το νέο διαδίδεται με… ταχύτητα από στόμα σε στόμα, με τα φορολογικά έσοδα της Βουλγαρίας να μεγαλώνουν και δεν είναι τυχαίο ότι αρκετοί Ελληνες επιχειρηματίες που διατηρούσαν πρατήριο στην Ελλάδα και αναγκάστηκαν να το κλείσουν, πλέον σπεύδουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία ανοίγοντας βενζινάδικα στην γειτονική χώρα!
Εξάλλου, όπως επισημαίνουν ειδικοί πάνω στο θέμα των καυσίμων, το ράλι τιμών θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες με την τιμή της βενζίνης να ξεπερνά το καλοκαίρι τα 2,50 ευρώ / λίτρο ακόμη και εντός των μεγάλων αστικών κέντρων!
Είναι χαρακτηριστικό πως ο Σύνδεσμος Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, έχει εκτιμήσει ότι πολλά πρατήρια καυσίμων θα αναγκαστούν να βάλουν και άλλα λουκέτα εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Είναι χαρακτηριστικό ότι από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία οι μέσες πανελλήνιες τιμές έχουν αυξηθεί κατά 15% στον απλή αμόλυβδη, κατά 14% στην αμόλυβδη 100 οκτανίων και κατά 17,5% στο ντίζελ.
Ακόμη στο 2,80 ευρώ το λίτρο μέσα στον Ιούλιο
Εάν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις του Συνδέσμου, τότε τα χειρότερα για τους Ελληνες οδηγούς βρίσκονται μπροστά, καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τον Ιούλιο η μέση τιμή της βενζίνης στα αστικά κέντρα να εκτιναχθεί ακόμη και πάνω από 2,30 ευρώ ανά λίτρο και στα νησιά να φτάσει ακόμα και 2,80 ευρώ/λίτρο. Στα νησιά τη δεδομένη στιγμή η τιμή της αμόλυβδης είναι 2,60 ευρώ/λίτρο. Φυσικά, εάν οι τιμές αγγίξουν το… 3ευρω τότε θα μιλάμε όχι απλά για ένα θερμό καλοκαίρι, αλλά για καύσωνα καυσίμων!
Ο πρώτος αντίκτυπος από τη θεαματική αύξηση της βενζίνης έχει να κάνει με τη μεγάλη πτώση της κατανάλωσης, κάτι που χτυπάει απευθείας στον τζίρο και στη βιωσιμότητα των πρατηρίων καυσίμων. Την ίδια στιγμή, οι στατιστικές μελέτες δείχνουν ότι μεγάλη πτώση της κατανάλωσης, η οποία φτάνει ακόμα και στο 30% παρατηρείται τις Κυριακές, μία ημέρα που παραδοσιακά οι πολίτες παίρνουν το αυτοκίνητο και καταφεύγουν κοντινές ή μακρινές εξορμήσεις.


Latest News

La Repubblica: Θετική αποτίμηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας
Όπως σημειώνει για τα πλεονάσματα του 2024 πρόκειται για «εξαιρετική επίδοση για μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία πριν από 15 χρόνια είχε υποστεί υποβάθμιση του δημόσιου χρέους της σε junk bond

Επιστρέφουν τα χρήματα από τους Αναπτυξιακούς Νόμους που δεν αξιοποιήθηκαν - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε ό,τι αφορά στις τιμές του Πάσχα ο κ. Θεοδωρικάκος κάλεσε τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης να δείξουν περισσότερη υπευθυνότητα

Οδηγός για τα καταπατημένα - Πώς θα αποκτήσετε τίτλους ιδιοκτησίας
10+3 ερωταπαντήσεις για την απόκτηση των τίτλων ιδιοκτησίας για καταπατημένα ακίνητα – Οι ημερομηνίες «κλειδιά» για την εξαγορά και η διαδικασία για την κατοχύρωση της περιουσίας

Οι «αστερίσκοι» στον δρόμο για το δημόσιο χρέος μέχρι το 2032
Ακόμη και αν αυτή η κυβερνητική πρόβλεψη για δημόσιο χρέος στο 140% του ΑΕΠ το 2027 καταστεί γεγονός, το ελληνικό χρέος θα παραμένει το υψηλότερο στην ευρωζώνη

Κίνητρα για επενδύσεις σε παραμεθόριες περιοχές - Τι περιλαμβάνεται
Παρεμβάσεις για τον παραγωγικό μετασχηματισμό σε τμήματα της χώρας που αντιμετωπίζουν οικονομικά και δημογραφικά προβλήματα

Πιερρακάκης στην εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ: Δεν σκοπεύουμε να μεταφέρουμε το βάρος στις επόμενες γενιές
Ιδιαίτερη μνεία στην εξυγίανση του τραπεζικού τομέα έκανε ο Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ

Σκέρτσος: Οι 10 πολιτικές της κυβέρνησης για προσιτή στέγη
Ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας Ακη Σκέρτσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Καμπανάκι από το ΚΕΠΕ
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική αγορά εργασίας –και συνολικά η χώρα– είναι το δημογραφικό, τονίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΕ, Παναγιώτης Λιαργκόβας
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Τα 2+1 ατού για την προσέλκυση νέων επενδύσεων – Το στοίχημα της Ελλάδας
Τι λένε παράγοντες της αγοράς για την ικανότητα της Ελλάδας να διατηρήσει τους ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης – Το αγκάθι της αβεβαιότητας