
Εκτός από τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία η διεθνής ναυτιλία έχει να διαχειριστεί και άλλους κινδύνους, όπως τις πυρκαγιές στα πλοία, τις προσαράξεις μεγάλων πλοίων αλλά και τους δυνητικούς κινδύνους που ελλοχεύουν από την τάση των πλοιοκτητών να αλλάζουν τη χρήση των πλοίων. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) με θέμα «Safety & Shipping Review 2022», ο ναυτιλιακός τομέας έχει επιδείξει «τεράστια ανθεκτικότητα στις φουρτουνιασμένες θάλασσες τα τελευταία χρόνια, όπως αποδεικνύεται από την άνθηση που βλέπουμε σε πολλά τμήματα του κλάδου σήμερα».
Οι ολικές απώλειες πλοίων (total losess) βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ. Στη διάρκεια του 2021, αναφέρθηκαν 54 συνολικές απώλειες πλοίων παγκοσμίως σε σύγκριση με 65 έναν χρόνο νωρίτερα. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 57% σε διάστημα 10 ετών (127 το 2012), ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ο παγκόσμιος στόλος έχανε 200+ πλοία τον χρόνο. Το ρεκόρ του 2021 γίνεται πιο εντυπωσιακό από το γεγονός ότι υπάρχουν 130.000 πλοία στον παγκόσμιο στόλο σήμερα, σε σύγκριση με περίπου 80.000 πριν από 30 χρόνια.
Ωστόσο «κίτρινη κάρτα» βγάζουν οι ασφαλιστές στις επιλογές πλοιοκτητών και ναυλωτών να αλλάζουν τη χρήση πλοίων ή να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής τους καθώς θεωρούν ότι θα αυξήσουν μελλοντικά τις ζημιές. Σημειώνεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις επελέγησαν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για να μεταφέρουν containers ή ακόμη και κορμούς δέντρων.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα