
Οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων ΙΧ έχει στρέψει χιλιάδες υποψήφιους αγοραστές στην αγορά των μεταχειρισμένων μοντέλων.
Αυτό αναφέρουν παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, τονίζοντας παράλληλα πως οι τιμές των αυτοκινήτων από… δεύτερο χέρι έχουν αυξηθεί κατακόρυφα σε σχέση με την προκορονοϊού εποχή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές στα μικρά μοντέλα (μεταχειρισμένα ακόμη και δεκαετίας) έχουν αυξηθεί από 20% ως 35% σε σχέση με πριν από δύο χρόνια.
Ακόμη μεγαλύτερες είναι οι αυξήσεις σε πιο δημοφιλή μοντέλα, όπως στα SUV, όπου τα πιο σύγχρονης και νεότερης τεχνολογίας (μιας και αποτελούν μια πρώτης τάξεως λύση για όσους απογοητεύονται με τις 12μηνες παραδόσεις των καινούργιων) κοστίζουν από 2.000 έως και 3.000 ευρώ, σε σχέση με πριν από έναν χρόνο.
Η «άνθηση» των μεταχειρισμένων ΙΧ συμβάλλει στη διατήρηση του θετικού μομέντουμ που έχει αναπτύξει η αγορά του αυτοκινήτου τα τελευταία δύο χρόνια.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το πρώτο τετράμηνο του 2022 – την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2022 – κυκλοφόρησαν 68.220 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 64.530 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 5,7%. Από αυτά 31.724 ήταν καινούργια ΙΧ.
Τον Απρίλιο πάντως παρατηρήθηκε οριακή κάμψη, καθώς για πρώτη φορά 17.994 αυτοκίνητα πωλήθηκαν (καινούργια ή μεταχειρισμένα) έναντι 18.352 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2021 (μείωση 2%).
Εξαφανίζονται τα ντίζελ
«Η αγορά αυτοκινήτου», όπως αναφέρουν στελέχη των αντιπροσωπειών, «παρά την πανδημία αλλά και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, δείχνει να κρατάει γερά, ενώ αγκάθι παραμένουν οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των αυτοκινήτων εξαιτίας της έλλειψης των ημιαγωγών αλλά και των πρώτων υλών που δυσκολεύουν την παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών».
Οι Ελληνες συνεχίζουν να εμπιστεύονται τα νέα μοντέλα βενζίνης, που είναι και ο βασικός πρωταγωνιστής στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το 44,9% να προτιμά ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης (με πιο δημοφιλή τα μοντέλα από 1.000 ως 1.200 κ.εκ.).
Η μεγάλη έκπληξη των πωλήσεων τους τελευταίους μήνες είναι τα υβριδικά μοντέλα, που φαίνεται ότι κερδίζουν την εμπιστοσύνη των αγοραστών (το 28,3% των πωλήσεων αφορά τα υβριδικά οχήματα που έχουν και τη μερίδια του λέοντος στην γκάμα των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών).
Στον αντίποδα, σοβαρές απώλειες καταγράφουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, με το μερίδιο αγοράς να έχει συρρικνωθεί στο 16,2%.


Latest News

La Repubblica: Θετική αποτίμηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας
Όπως σημειώνει για τα πλεονάσματα του 2024 πρόκειται για «εξαιρετική επίδοση για μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία πριν από 15 χρόνια είχε υποστεί υποβάθμιση του δημόσιου χρέους της σε junk bond

Επιστρέφουν τα χρήματα από τους Αναπτυξιακούς Νόμους που δεν αξιοποιήθηκαν - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε ό,τι αφορά στις τιμές του Πάσχα ο κ. Θεοδωρικάκος κάλεσε τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης να δείξουν περισσότερη υπευθυνότητα

Οδηγός για τα καταπατημένα - Πώς θα αποκτήσετε τίτλους ιδιοκτησίας
10+3 ερωταπαντήσεις για την απόκτηση των τίτλων ιδιοκτησίας για καταπατημένα ακίνητα – Οι ημερομηνίες «κλειδιά» για την εξαγορά και η διαδικασία για την κατοχύρωση της περιουσίας

Οι «αστερίσκοι» στον δρόμο για το δημόσιο χρέος μέχρι το 2032
Ακόμη και αν αυτή η κυβερνητική πρόβλεψη για δημόσιο χρέος στο 140% του ΑΕΠ το 2027 καταστεί γεγονός, το ελληνικό χρέος θα παραμένει το υψηλότερο στην ευρωζώνη

Κίνητρα για επενδύσεις σε παραμεθόριες περιοχές - Τι περιλαμβάνεται
Παρεμβάσεις για τον παραγωγικό μετασχηματισμό σε τμήματα της χώρας που αντιμετωπίζουν οικονομικά και δημογραφικά προβλήματα

Πιερρακάκης στην εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ: Δεν σκοπεύουμε να μεταφέρουμε το βάρος στις επόμενες γενιές
Ιδιαίτερη μνεία στην εξυγίανση του τραπεζικού τομέα έκανε ο Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ

Σκέρτσος: Οι 10 πολιτικές της κυβέρνησης για προσιτή στέγη
Ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας Ακη Σκέρτσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Καμπανάκι από το ΚΕΠΕ
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική αγορά εργασίας –και συνολικά η χώρα– είναι το δημογραφικό, τονίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΕ, Παναγιώτης Λιαργκόβας
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Τα 2+1 ατού για την προσέλκυση νέων επενδύσεων – Το στοίχημα της Ελλάδας
Τι λένε παράγοντες της αγοράς για την ικανότητα της Ελλάδας να διατηρήσει τους ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης – Το αγκάθι της αβεβαιότητας