Σημαντικό ρόλο στην αναζήτηση και εύρεση της κατάλληλης θέσης εργασίας για υποψηφίους εργαζομένους διαδραματίζει στο εργασιακό πεδίο, η κατάλληλη προετοιμασία για μια συνέντευξη, τόσο φυσική όσο και ψηφιακή.
Οι εταιρείες που παρέχουν ολοκληρωμένες λύσεις ανθρωπίνου δυναμικού (εύρεση, στελέχωση, διαχείριση και ανάπτυξη ανθρώπων) γνωρίζουν καλά τόσο τη διαδικασία της συνέντευξης όσο και τα ζητούμενα των εργοδοτών και μπορούν να παρέχουν τις κατάλληλες συμβουλές στους υποψηφίους προκειμένου να προετοιμαστούν ώστε να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας τους.
Οι απαιτητικές και απρόβλεπτες ερωτήσεις κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης αναγκάζουν πολλές φορές τους υποψηφίους να σκεφτούν βιαστικά μια ιδανική απάντηση την οποία δεν έχουν προετοιμάσει. Ως εκ τούτου μέχρι την είσοδο του υποψήφιου στο χώρο της συνέντευξης, τίποτα δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη. Θα πρέπει να είναι εξοικειωμένος με την εταιρεία, τους στρατηγικούς της στόχους, τους ανθρώπους που θα συναντήσει και τα θετικά και αδύναμα σημεία του.
Η ManpowerGroup Greece παραθέτει 6 απλά αλλά πολύ σημαντικά tips για το πώς να προετοιμαστείτε σε συνεργασία με έναν εξειδικευμένο HR σύμβουλο μιας εταιρείας παροχής ολοκληρωμένων λύσεων ανθρωπίνου δυναμικού:
1. Ερευνήστε πληροφορίες για την εταιρεία, για τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζει και προσδιορίστε τους κύριους στρατηγικούς της στόχους. Αναζητήστε στοιχεία για αυτούς που σας παίρνουν τη συνέντευξη και τη θέση που κατέχουν ελέγχοντας τα προφίλ τους στο LinkedIn ή προσπαθήστε να αντλήσετε πληροφορίες από τις επαφές σας, σχετικά για αυτά τα άτομα.
2. Ετοιμάστε μια σύντομη παρουσίαση του εαυτού σας. Μην περιοριστείτε στην παράθεση προφορικών στοιχείων αλλά παρουσιάστε και τα επαγγελματικά σας επιτεύγματα σε ένα portflolio με δείγματα της εργασίας σας, ακόμα κι αν δεν σας έχει ζητηθεί. Εάν βρίσκεστε σε συνέντευξη για θέση υψηλότερου επιπέδου, ίσως θα πρέπει επίσης να έχετε μαζί σας ένα πλάνο σχεδιασμού για τις επόμενες 30-60-90 ημέρες. Το πλάνο αυτό θα πρέπει να σκιαγραφεί τι σκοπεύετε να κάνετε όταν προσληφθείτε ώστε να αποδείξετε στον υπεύθυνο πρόσληψης ότι είστε ο πιο κατάλληλος υποψήφιος για τη θέση.
3. Προετοιμάστε απαντήσεις για τις συχνές ερωτήσεις όπως π.χ. Ποια είναι η μεγαλύτερη αδυναμία σου; Τι ψάχνεις στον εργοδότη; Ή τι θα έκανες τις πρώτες 90 μέρες στη δουλειά;
4. Προετοιμάστε την παρουσίασή σας. Δεν έχουν σημασία μόνο αυτά που θα πείτε, αλλά πώς θα τα πείτε. Δώστε προσοχή στη στάση και τη γλώσσα του σώματός σας. Εάν δεν εκπέμπετε εμπιστοσύνη και επαγγελματισμό κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, θα χάσετε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εξασκηθείτε για τυχόν χειραψίες, για την οπτική επαφή που θα έχετε, αλλά ακόμη και για τον τρόπο ακρόασης.
5. Πραγματοποιήστε μια εικονική συνέντευξη. Οι απαντήσεις που δίνετε μπορεί να είναι σωστές και να βγάζουν νόημα για εσάς, αλλά πρέπει να γνωρίζετε και πώς ακούγονται σε κάποιον άλλο. Το πανεπιστήμιό σας πιθανότατα θα έχει τα κατάλληλα εργαλεία για να πραγματοποιήσετε μια εικονική συνέντευξη εργασίας. Μπορείτε να κάνετε μια εικονική συνέντευξη με έναν φίλο, έτσι ώστε να εξασκήσετε καλύτερα τις απαντήσεις σας.
6. Θέστε ερωτήσεις. Τέλος, όταν ο υπεύθυνος πρόσληψης σας δώσει την ευκαιρία να μιλήσετε, μην την αφήσετε να πάει χαμένη. Πρέπει να γνωρίζετε εξαρχής τι θέλετε να ρωτήσετε. Σημαντικές ερωτήσεις αφορούν το πλαίσιο συνεργασίας με την εταιρία, το διάστημα που ο υπεύθυνος πρόσληψης εργάζεται για την εταιρεία, τον αριθμό των πελατών, αν θα υπάρξει και 2η ή και 3η συνέντευξη κ.ά.
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης