
Τουλάχιστον 15% ήταν αυξημένη η επιβατική κίνηση το τριήμερο 12-14 Αυγούστου φέτος σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας για τους απόπλους από Πειραιά τις συγκεκριμένες ημέρες. Ειδικότερα από την Παρασκευή 12 Αυγούστου μέχρι και την Κυριακή αναχώρησαν από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου (εκτός Αργοσαρωνικού), συνολικά 85.396 επιβάτες, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (Δευτέρα 12 – Τετάρτη 14 Αυγούστου) οι επιβάτες που αναχώρησαν από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου (εκτός Αργοσαρωνικού) ανήλθαν στους 74.986 επιβάτες.
Η υψηλότερη κίνηση καταγράφηκε το Σάββατο 13 Αυγούστου, με 24 απόπλους, ενώ την Κυριακή 14 Αυγούστου καταγράφηκαν 22 απόπλοι πλοίων με 23.789 επιβάτες και 4.585 ΙΧ. Ρόλο για τη φετινή αύξηση εκτιμάται ότι έπαιξε το γεγονός ότι φέτος η 15η Αυγούστου έπεσε Δευτέρα. Σε κάθε περίπτωση, η εικόνα της επιβατικής κίνησης είναι θετική, αν ληφθεί υπόψη ότι και τα εισιτήρια φέτος ήταν πολύ πιο ακριβά από το 2019 λόγω του πολύ αυξημένου κόστους καυσίμων.
Διαβάστε επίσης: Μεγαλύτερη πρόκληση, ο γερασμένος στόλος
Καύσιμα
Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 12 Αυγούστου του 2019 η τιμή του καυσίμου IFO 380, του πιο συνηθισμένου την εποχή εκείνη καυσίμου των συμβατικών πλοίων, ήταν περί τα 315 δολ. ο τόνος και φέτος την ίδια ημερομηνία ήταν 538 δολ. ο τόνος, με την ισοτιμία βέβαια του ευρώ προς το δολάριο να είναι σχεδόν ένα προς ένα (1/1,02 δολ.), ενώ πριν από τρία χρόνια την ίδια περίοδο ήταν 1,0 προς 1,12 δολ. Φέτος τα περισσότερα πλοία της ακτοπλοΐας καίνε καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, η τιμή του οποίου είναι πολύ υψηλότερη από την τιμή του IFO 380, καθώς φτάνει τους 860 δολ. ο τόνος, ενώ στο τέλος του προηγούμενου Ιουνίου είχε ξεπεράσει και τα 1.320 δολ τον τόνο.
Υπενθυμίζεται ότι τον τελευταίο χρόνο σύμφωνα και με τους δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έχουν αυξηθεί κατά περίπου 25%.
Το τρέχον καλοκαίρι, σύμφωνα με μελέτη της XRTC για την ελληνική ακτοπλοΐα, περί τα 100 ακτοπλοϊκά πλοία εξυπηρετούν καθημερινά 115 νησιά της χώρας μας είτε συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας συνδέσεις μεταξύ τους. Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες ελέγχουν 43 πλοία (Attica 30, ANEK 9 και Μινωικές Γραμμές 4 πλοία), ενώ άλλες τρεις μεσαίες εταιρείες ελέγχουν έναν στόλο από 34 πλοία (SeaJets 24, Fast Ferries 4 και Levante Ferries 6 πλοία) και άλλες 22 ακτοπλοϊκές εταιρείες ελέγχουν έναν στόλο με 37 πλοία.
Ενδομεταφορές
Η ανάπτυξη των νησιών μας στηρίζεται αποκλειστικά στην ακτοπλοΐα. H ακτοπλοΐα συνδέει 115 κατοικήσιμα νησιά, στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού της χώρας. Από αυτά τα νησιά μόνο τα 25 διαθέτουν αεροδρόμιο, οι ενδομεταφορές εξυπηρετούνται μόνο διά θαλάσσης, ενώ το 85% των εμπορευματικών αναγκών των νησιών και το σύνολο της τροφοδοσίας τους καλύπτονται από την ακτοπλοΐα.
Μία από τις βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι η γήρανση του στόλου καθώς γύρω στο 70% των πλοίων είναι άνω των 20 ετών, γεγονός που σύμφωνα με την XRTC καθιστά επιτακτική την ανάγκη ανανέωσης του στόλου για όλα τα μεγέθη των πλοίων.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες