
Τα ταξίδια μικρών κυρίως αποστάσεων με τρένο στη Γερμανία έχουν αυξηθεί σημαντικά από τον Ιούνιο μέχρι τώρα, καταγράφοντας άνοδο κατά 46% σε σύγκριση με το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου. Επίσης τα σιδηροδρομικά ταξίδια σε αγροτικά τουριστικά σημεία στη Γερμανία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. Η κίνηση της κυβέρνησης της Γερμανίας να προσφέρει σιδηροδρομικά μηνιαία «πάσα» με αξία μόνο 9 ευρώ το διάστημα αυτό για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στέφθηκε από επιτυχία και πλέον οι Αρχές καλούνται ήδη να εξετάσουν επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή.
Υπενθυμίζεται ότι οι γερμανικές αρχές αποφάσισαν στις αρχές του καλοκαιριού να μειώσουν την τιμή του μηνιαίου πάσου για να ενθαρρύνουν τους κατοίκους να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο συχνά, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο το πάσο αυτό μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μετρό, τραμ, προαστιακό και στα περιφερειακά τρένα σε όλη τη Γερμανία, ανεξάρτητα από την πόλη στην οποία αγοράστηκε.
Διαβάστε επίσης: Η ενέργεια εκτίναξε τις τιμές παραγωγού στη Γερμανία
Οι αντιδράσεις
Για το πολύ χαμηλό αυτό κόστος μεταφορών βέβαια κάποιος πρέπει να πληρώσει, και γι’ αυτό δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις, οι οποίες ήλθαν από εταιρείες δημόσιων μεταφορών και ορισμένα ομοσπονδιακά κρατίδια. Η Βαυαρία, για παράδειγμα, απείλησε ακόμα και με απαγόρευση και τελικά χρειάστηκε απόφαση του Κοινοβουλίου της χώρας (Bundestag) για να ισχύσει το μέτρο σε όλη τη χώρα. Η εξοικονόμηση για τους κατοίκους είναι σημαντική. Για παράδειγμα, ένα μόνο εισιτήριο στο Βερολίνο κοστίζει τρία ευρώ και ένα μηνιαίο πάσο κοστίζει 86 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του ιστοτόπου traveltomorrow.com.
Το Euronews αναφέρει ότι έρευνες που διενεργήθηκαν από τον Σύνδεσμο Γερμανικών Εταιρειών Μεταφορών (VDV) και την κρατική Deutsche Bahn έδειξαν ότι ο ένας στους πέντε ενθαρρύνθηκε να στραφεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς για πρώτη φορά στη ζωή του. Περίπου 21 εκατομμύρια πάσα των 9 ευρώ πουλήθηκαν μόνο τον Ιούνιο, επιπλέον των 10 εκατομμυρίων συνδρομητών που έλαβαν αυτόματα το μειωμένο εισιτήριο.
Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο σύμφωνα με εκτιμήσεις θα στοιχίσει στην κυβέρνηση της Γερμανίας περίπου 2,5 δισ. ευρώ, αφού πρέπει να επιδοτήσει τους σιδηροδρόμους, οι οποίοι δεν βγάζουν τα έξοδά τους με τόσο φθηνό εισιτήριο. Με τις υψηλές τιμές της ενέργειας το ποσό αυτό τώρα μπορεί να αυξηθεί.
«Η νοοτροπία του δωρεάν»
Τελικά η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που τώρα οι Γερμανοί θέλουν κι άλλα τέτοια μέτρα. Τα εισιτήρια με τις μεγάλες αυτές εκπτώσεις θα πάψουν να ισχύουν – με βάση όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα – από τα τέλη Αυγούστου και αρκετοί πολιτικοί και πολλοί κάτοικοι θέλουν το μέτρο να παραταθεί με κάποια μορφή. Σε δημοσκόπηση της Kantar τον περασμένο μήνα σχεδόν το 80% των ερωτηθέντων υποστήριξε αυτή την ιδέα, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Το υπουργείο Οικονομικών πάντως δεν είναι και τόσο σίγουρο. Ο αρμόδιος υπουργός Κρίστιαν Λίντνερ προκάλεσε σάλο στο Twitter την περασμένη εβδομάδα, όταν επέκρινε τη «νοοτροπία του δωρεάν» των πολιτών, όπως τη χαρακτήρισε, και υποστήριξε ότι μια τέτοια επιδότηση δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί με βιώσιμο τρόπο μακροπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση τα φθηνά αυτά εισιτήρια βοήθησαν στον περιορισμό του πληθωρισμού. Το Γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο στην Κολωνία εκτιμά ότι η αύξηση των ονομαστικών τιμών θα ήταν περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη τον Ιούνιο χωρίς τέτοια μέτρα. Η προσφορά φθηνής δημόσιας μεταφοράς μείωσε σημαντικά το κόστος αυτό, όπως εκτιμάται. Βασικός λόγος για την επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή είναι ότι η Γερμανία, όπως και πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και όχι μόνο, δεν έχει ακόμη αντιμετωπίσει τη χειρότερη έκρηξη του πληθωρισμού.
Πηγή: Εντυπη έκδοση Τα Νεα


Latest News

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου