Να αποφασίσουν και να διαθέσουν τα έσοδα από την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) για τη χρηματοδότηση νέων εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και τεχνολογιών πρόωσης των πλοίων μηδενικού άνθρακα, καλεί το σύνολο σχεδόν της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας της Ευρώπης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη.
Τα έσοδα θα πρέπει να στοχεύουν στη μείωση του χάσματος τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων, στη χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης (R&D) και της καινοτομίας, καθώς και στην σταδιακή ανάπτυξη επενδύσεων καθαρής ενέργειας και τεχνολογιών τόσο στο πλοίο όσο και στην ξηρά.
Διαβάστε επίσης: Πράσινα καύσιμα: Οι πλοιοκτήτες θέλουν, η έρευνα υστερεί
Θα πρέπει επίσης να υποστηριχθούν οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, σύνδεσης των λιμανιών με τα δίκτυα, αποθήκευσης ενέργειας και ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τέλος, αναγκαία είναι η υποστήριξη της κατάρτισης, της αναβάθμισης και της επανειδίκευσης των ναυτικών που είναι το κλειδί για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ.
Στην κοινή δήλωση συμμετέχουν έντεκα φορείς της ναυτιλίας, της λιμενικής βιομηχανίας, της κρουαζιέρας και οργανώσεων ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται τον τομέα του περιβάλλοντος και συγκεκριμένα οι: ECSA, Advanced Biofuels Coalition, CLECAT, CLIA, ESPO, eFuel Alliance, ENMC, ESC, EWABA, FEPORT, SEA Europe
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία μιλά με μία φωνή και καλεί τα κράτη μέλη και το Συμβούλιο να διαθέσουν τα έσοδα του ETS και να υποστηρίξουν την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα. Το 80% των τρεχόντων εσόδων ETS χρησιμοποιείται ήδη για την ενεργειακή μετάβαση στους τομείς του ETS. Το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο έχουν ήδη δεσμεύσει τα έσοδα για τις αερομεταφορές στο πλαίσιο της τρέχουσας αναθεώρησης του ETS. Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να τεθεί σε ισότιμη βάση, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κλάδος μας είναι ένας από τους πιο δύσκολους στην απεξάρτηση του άνθρακα», λέει ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Latest News
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι