Τα σχέδια για μια λύση «δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα» ανακοίνωσε η σουηδική Stena Bulk, στο πλαίσιο της σύμπραξης για το σκοπό αυτό, με την Alfa Laval, τον ABS, την Deltamarin και τον ολλανδικό ερευνητικό οργανισμό TNO.
Συγκεκριμένα, η Stena Bulk προχωρά στην πιλοτική δοκιμή της τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 στο πλοίο, από άκρο σε άκρο. Όπως τονίζεται είναι το πρώτο έργο του είδους του που ενσωματώνει ρυθμίσεις που εφαρμόζονται στην ξηρά.
Διαβάστε επίσης: Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk
Προκλήσεις
Τα συστήματα δέσμευσης CO2 βρίσκονται αντιμέτωπα με πολλές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της κατανάλωσης ενέργειας και του μεγέθους των μονάδων δέσμευσης άνθρακα, τη μάζα και τον όγκο που απορροφάται επί του σκάφους από την αποθήκευση CO2, καθώς και το κόστος του πρόσθετου εξοπλισμού επί του σκάφους και στην ξηρά.
Αν και μπορεί να είναι τεχνικά δύσκολο, η δέσμευση άνθρακα στο πλοίο έχει σημασία επειδή είναι μία από τις δύο μόνο επιλογές πρόωσης χαμηλών εκπομπών άνθρακα που λειτουργούν χωρίς καύσιμα μηδενικού άνθρακα. Με τη δέσμευση άνθρακα στο πλοίο, οι υπάρχουσες αλυσίδες εφοδιασμού και τα συστήματα κινητήρων της βιομηχανίας παραμένουν άθικτα, επομένως οι εκπομπές των υπαρχόντων πλοίων μπορούν εύκολα να περιοριστούν. Και καθώς η παραγωγή καυσίμου μηδενικού άνθρακα θα χρειαστεί χρόνια για να αυξηθεί, σημειώνει η κοινοπραξία, μπορεί να είναι μια από τις μόνες ρεαλιστικές επιλογές.
Οι δύο στόχοι
Για να προχωρήσει η τεχνολογία, η κοινοπραξία θα σχεδιάσει, θα κατασκευάσει και θα εγκαταστήσει ένα σύστημα δέσμευσης άνθρακα σε ένα από τα δεξαμενόπλοια της Stena Bulk. Ο στόχος του σχεδιασμού είναι να μειωθούν κατά 30% οι εκπομπές άνθρακα από το σκάφος. Ως δεύτερος στόχος, οι εταίροι αναζητούν πρόοδο ως προς τη μείωση του κόστους δέσμευσης σε περίπου 150 δολάρια/τόνο.
«Η εξερεύνηση αυτής της τεχνολογίας είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση του ρόλου που θα μπορούσε να διαδραματίσει στη διευκόλυνση της απαλλαγής από τις εκπομπές ρύπων του κλάδου μας. Αυτό το έργο όχι μόνο ευθυγραμμίζεται με το όραμα της Stena Bulk για την προώθηση της απανθρακοποίησης, αλλά αποτελεί απόδειξη του επιχειρηματικού μας πνεύματος και της προθυμίας μας να ηγούμαστε», είπε μεταξύ άλλων ο Erik Hånell, Διευθύνων Σύμβουλος της Stena Bulk.
Latest News
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος
Η R Energy1 Holdings εξαγόρασε φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 10 MW
Με την εξαγορά η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου αυξάνεται στα 55 MW
Φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα κατασκευάζει η Intrakat για τη ΔΕΗ
Το συμβατικό τίμημα του έργου ανέρχεται στο ποσό των 43 εκατ. ευρώ
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
«Κενό» 1,8 τρισ. δολ. στην πράσινη μετάβαση βλέπει η BlackRock - Πώς επιδρά στα χαρτοφυλάκια
Απαιτούνται περισσότερες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
Τα «ομόλογα καταστροφής» και οι ασφαλιστικές στο έλεος του... καιρού
Η επικεφαλής της Eiopa λέει ότι η αύξηση των ζημιών από φυσικές καταστροφές πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις εταιρείες και τα κράτη μέλη
Πού θα βρεθούν τα 780 εκατ. για την προστασία των ελληνικών θαλασσών – Η κατανομή
Το roadmap των δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία των ωκεανών
Πλώρη… για τα εναλλακτικά καύσιμα από τους πλοιοκτήτες – Οι βιώσιμες λύσεις
Η ναυτιλιακή βιομηχανία διερευνά εναλλακτικές επιλογές για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων
Δοκιμάζονται τα «πράσινα λεωφορεία» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών και φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες