
Η κινεζική Cosco Shipping Holdings επιβεβαίωσε την υλοποίηση ενός μεγάλου προγράμματος ναυπήγησης νέων πλοίων, ανακοινώνοντας ότι υπέγραψε τη συμφωνία για παραγγελίες 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 24.000 TEU.
Τα πλοία ναυπηγούνται με πρόωση διπλού καυσίμου, σχεδιασμένα να υποστηρίζουν τη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή στρατηγική και τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία με τη χρήση μεθανόλης. Η αξία των νέων παραγγελιών αποτιμώνται στα 239,85 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο και κάτι λιγότερο από 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά.
Διαβάστε επίσης: Συμβιβασμός για την επένδυση της Cosco στο Αμβούργο
Οι παραδόσεις
Τα νέα πλοία θα κατασκευαστούν σε δύο δόσεις, με πέντε από αυτά να ναυπηγοούνται από την Dalian Cosco KHI Ship Engineering (DACKS). Αυτή η ομάδα «γιγάντιων» πλοίων θα παραδοθεί μεταξύ Φεβρουαρίου 2027 και Ιουνίου 2028.
Το δεύτερο σύνολο επτά πλοίων θα κατασκευαστεί από την Nantong Cosco KHI Ship Engineering (NACKS) και αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ των ετών 2026 – 2028.
Επιπλέον 288.000 TEU στον στόλο της Cosco
Τον Σεπτέμβριο του 2022, πληροφορίες ανέφεραν ότι η Cosco σχεδίαζε μια επένδυση 4,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την επέκταση του στόλου, συμπεριλαμβανομένων εξαιρετικά μεγάλων πλοίων καθώς και μεσαίου μεγέθους containerships στην περιοχή των 15.000 TEU. Ο όμιλος ανέφερε ότι διαθέτει ήδη 34 νέα πλοία συνολικής χωρητικότητας 580.000 TEU. Η νέα παραγγελία προσθέτει στην υπάρχουσα χωρητικότητα επιπλέον 288.000 TEU.
Η COSCO κατατάσσεται ως η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας.
Στις αρχές Οκτωβρίου, η Maersk αποκάλυψε ότι έχει υπογράψει με τη Hyundai Heavy Industries συμφωνία για οκτώ containerships μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η εν λόγω συμφωνία έρχεται με options για ακόμη τέσσερα πλοία, με παράδοση το 2025.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών