
Το ψηφιακό κανάλι αγορών επιλέγουν όλο και περισσότεροι Έλληνες, με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις στη χώρα μας, την τελευταία εξαετία, να βαίνουν σταθερά ανοδικές, αναφέρει το ΣΕΠΕ, καθώς για το 2022, εκτιμάται ότι το e-commerce στην Ελλάδα θα αυξηθεί κατά 10%, με τον τζίρο του να τοποθετείται στα 15,8 δισ. ευρώ από 14,4 δισ. ευρώ το 2021.
Η επίδοση αυτή σημαίνει ότι πρακτικά οι online πωλήσεις στην Ελλάδα υπερ-τριπλασιάστηκαν μέσα σε έξι χρόνια (2017-2022), καθώς το 2017 μόλις που κινούνταν στα επίπεδα των 5 δισ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης: e-commerce: 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου κάνουν online αγορές – Τι δείχνει έρευνα
Η ανοδική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αποτυπώνεται και στη διευρυμένη συμμετοχή του στο ΑΕΠ της χώρας. Φέτος, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αναμένεται να συνεισφέρουν το 7,74% του ελληνικού ΑΕΠ, από μόλις 2,68% πριν από μια πενταετία.
Έτος-σταθμός για το online εμπόριο στη χώρα μας – όπως και παγκοσμίως – ήταν το 2020, με την πανδημία να εκτοξεύει τις ηλεκτρονικές πωλήσεις κατά 77%. Πάντως, από το 2020 και μετά, ο ρυθμός ανάπτυξης του e-commerce κάμπτεται σε μεγάλο βαθμό.
«Η μείωση του ρυθμού αύξησης του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου μετά το 2020, υποδηλώνει πιθανότατα το γεγονός ότι καθώς οι αγορές εξέρχονται από την “οξεία” φάση της πανδημίας, επέρχεται κάποιου είδους σταθεροποίηση αναφορικά με τις αγορές που πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά», διαπιστώνει έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το e-commerce στην Ελλάδα.
Πόσοι Έλληνες αγοράζουν online
Στο μεταξύ, περισσότεροι από 7 στους 10 Έλληνες (το 71%) εκτιμάται ότι θα κάνουν ηλεκτρονικές αγορές έως τα τέλη του 2022, όταν έναν χρόνο νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 69%, ενώ το 2017 μόλις που έφτανε το 45%. Στην Ευρώπη, αν και το ποσοστό των χρηστών στην Ευρώπη που κάνουν σε διαδικτυακές αγορές παρουσιάζει υψηλό ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ 2017 και 2021 και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω σύμφωνα με την πρόβλεψη για το 2022, οι ευρωπαϊκές χώρες παρουσιάζουν αρκετά ανομοιογενή εικόνα. Χώρες, όπως η Ολλανδία, η Δανία και η Νορβηγία παρουσιάζουν ποσοστά υψηλότερα του 90% για το 2021, ενώ στον αντίποδα χώρες, όπως η Βοσνία, η Αλβανία και το Μαυροβούνιο έχουν επιδόσεις κάτω του 40%. Η Ελλάδα κατέχει την 24η θέση στο σύνολο των 38 χωρών με ποσοστό το οποίο για το 2021 ανήλθε σε 69%.
Ο ρόλος του e-commerce στην Ευρώπη
Σημαντική είναι η συμβολή του ηλεκτρονικού εμπορίου και στην ευρωπαϊκή οικονομία. Σύμφωνα με τη μελέτη του E-commerce Europe, την οποία επικαλείται η έρευνα της εγχώριας Επιτροπής Ανταγωνισμού, η αύξηση του λιανικού ηλεκτρονικού εμπορίου σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι δεδομένη, με τον ρυθμό της να παρουσιάζει διακυμάνσεις μεταξύ των χωρών. Διακυμάνσεις, οι οποίες μάλιστα κυμαίνονται μεταξύ μίας και τριών ποσοστιαίων μονάδων στις 38 ευρωπαϊκές χώρες, που κοιτά η μελέτη. Από τα 38 αυτά κράτη, το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης στον κύκλου εργασιών του B2C του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2021 παρουσίασε η Εσθονία με ρυθμό 47%, ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία με αντίστοιχους ρυθμούς της τάξεως του 29%. Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 32η θέση αυτής της λίστας.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premium προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb