Στην αύξηση των τελών και τιμολογίων παραλαβής στερεών αποβλήτων, που ανακοίνωσε ο ΟΛΠ, αντιδρά η Διεθνής Ναυτική Ενωση (ΔΝΕ), κάνοντας λόγο για δυσάρεστη έκπληξη.

Παράλληλα, τονίστηκε πως υπήρξε συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΛΠ, κατά τη διάρκεια της οποίας, «η Ένωση εξέφρασε πληθώρα επιχειρημάτων που εναντιώνονται σε αυτή την υπέρογκη αύξηση καθώς και για τον τρόπο που αυτή ανακοινώθηκε, μόνο μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του ΟΛΠ».

«Η Διεθνής Ναυτική Ένωση ζητεί την επανεξέταση από πλευράς Ο.Λ.Π. του αιτήματος που υπέβαλε -μέσω σχετικών επιστολών στις 7 Οκτωβρίου και στις 4 Νοεμβρίου 2022- περί της αναστολής εφαρμογής της αναγγελθείσας αύξησης έως την 1η Ιανουαρίου 2024 και ακολούθως την εναρμόνιση αυτής με τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως αυτός καταρτίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης: ΣτΕ: «Νόμιμο» το νέο master plan του ΟΛΠ – «Αστερίσκοι» για το κυκλοφοριακό

Η ανακοίνωση

«Αναφερόμενοι (1) στην από 27ης Σεπτεμβρίου 2022 ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με θέμα την απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης Ο.Λ.Π. περί της αναπροσαρμογής των τελών και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και (2) στο τεύχος τελών και τιμολογίων παροχής ευκολιών υποδοχής στερεών αποβλήτων που εστάλη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις 4 Οκτωβρίου 2022, η Διεθνής Ναυτική Ένωση επισημαίνει τα ακόλουθα:

Η αιφνίδια ανακοίνωση του Ο.Λ.Π., περί του ύψους της αναπροσαρμογής που ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων μας εξέπληξε δυσάρεστα, καθώς ουδεμία σχετική διαβούλευση είχε προηγηθεί. Η Δ.Ν.Ε. αντέδρασε τάχιστα και ζήτησε εσπευσμένη συνάντηση με τον Ο.Λ.Π. που πραγματοποιήθηκε στις 4 Οκτωβρίου. Κατά την διάρκεια αυτής η Ένωση εξέφρασε πληθώρα επιχειρημάτων που εναντιώνονται σε αυτή την υπέρογκη αύξηση καθώς και για τον τρόπο που αυτή ανακοινώθηκε, μόνο μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Ο.Λ.Π.

Δεδομένου ότι οι Εταιρείες – Μέλη μας συγκαταλέγονται μεταξύ των -κατά τεκμήριο- σημαντικότερων και σταθερότερων Χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π., η έλλειψη ενδιαφέροντος  διαβούλευσης δύναται να προσληφθεί ως ένδειξη αποσύνδεσης από τους Χρήστες και τον παλμό της Αγοράς. Το Συμβούλιο Χρηστών, που είναι ένας χρήσιμος δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των Χρηστών του λιμένος και του Ο.Λ.Π. θα πρέπει να συγκαλείται πιο τακτικά, κατά την κρίση μας τουλάχιστον ανά εξάμηνο, ώστε τέτοιου είδους θέματα να τίθενται προς ανοικτή διαβούλευση και να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων. Σημειωτέον ότι το τελευταίο συμβούλιο Χρηστών έλαβε χώρα τον Ιούνιο του 2021.

Ως γνωστόν, οι όγκοι των διακινουμένων φορτίων σημειώνουν δραστική κάμψη στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ παράλληλα ανταγωνιστικοί Μεσογειακοί λιμένες επιχειρούν -μέσω σημαντικών επενδύσεων- να προσελκύσουν και αποσπάσουν μερίδιο της διακίνησης φορτίου του λιμένος Πειραιώς και σε περίπτωση που αυτό συμβεί, είναι προφανές πως θα έχει αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο στις καθημερινές εμπορικές δραστηριότητες. Σε αυτό το πλαίσιο, και με γνώμονα την αποτροπή αντικτύπου στην χειμαζόμενη Οικονομία της Χώρας, η Ένωσή μας συντόνισε τις προσπάθειές της και με άλλους, άμεσα η έμμεσα, εμπλεκόμενους Φορείς και Ενώσεις ώστε να επιτευχθεί ένα αρραγές μέτωπο αντίδρασης, επισημαίνοντας την ανάγκη για παραγωγική διαβούλευση και διαπραγμάτευση των όποιων πιθανών αυξήσεων, υπό το πρίσμα των πραγματικών δεδομένων της υφιστάμενης οικονομικής συγκυρίας.

Η οποιαδήποτε αύξηση τελών και τιμολογίων αυτή την κρίσιμη περίοδο είναι απαγορευτική, καθώς θα επιφέρει το ακριβώς αντίθετο του επιδιωκόμενου αποτελέσματος και θα καταλήξει να λειτουργήσει ως τροχοπέδη της εμπορικής ανάπτυξης του Λιμένος Πειραιώς και του κύκλου εργασιών των Μελών μας.

Συγκεκριμένα, η αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων δύναται να επιφέρει και αυξήσεις στους ναύλους μεταφοράς, καθιστώντας τον λιμένα Πειραιώς λιγότερο ανταγωνιστικό, με πιθανή συνέπεια την μείωση των υπό διαμετακόμιση φορτίων που αποτελούν μία κομβικής σημασίας δραστηριότητα του λιμένος.

Ο ρόλος του λιμένα Πειραιώς ως διαμετακομιστικό κέντρο στην Μεσόγειο επιτρέπει στους Έλληνες Εισαγωγείς και Εξαγωγείς να έχουν την ίδια προνομιακή τιμολογιακή αντιμετώπιση στους θαλάσσιους ναύλους με άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες, μεγαλύτερου οικονομικού και εμπορικού μεγέθους από την Ελλάδα, αποτελώντας σημαντικό εμπορικό πλεονέκτημα και εμμέσως μηχανισμός συγκράτησης των αυξήσεων στις τιμές των αγαθών.

Καθώς εξακολουθούμε να πιστεύουμε στην πελατοκεντρική πολιτική του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, η Διεθνής Ναυτική Ένωση ζητεί την επανεξέταση από πλευράς Ο.Λ.Π. του αιτήματος που υπέβαλε -μέσω σχετικών επιστολών στις 7 Οκτωβρίου και στις 4 Νοεμβρίου 2022- περί της αναστολής εφαρμογής της αναγγελθείσας αύξησης έως την 1η Ιανουαρίου 2024 και ακολούθως την εναρμόνιση αυτής με τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως αυτός καταρτίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Παραμένουμε ανοικτοί και συνεργάσιμοι για την εξεύρεση μίας αμοιβαίως αποδεκτής λύσης στο θέμα των αυξήσεων τελών των καταλοίπων».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα