Μπορεί να τα έχουν τα χρονάκια τους αλλά δεν χάνουν την γοητεία τους. Ο λόγος για τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία και μεγαλύτερου μεγέθους τόσο στις μεταφορές χύδην ξηρού φορτίου (τα capesize) όσο και στη μεταφορά αργού πετρελαίου (τα Very Large Crude Carrier).

Οι δύο κατηγορίες πλοίων είδαν τις αξίες τους κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες να αυξάνουν τον μήνα Οκτώβριο σε ποσοστά υψηλότερα από ότι άλλα νεότερης ηλικίας πλοία.

Η VesselsValue (VV) υπολόγισε ότι στα Capesize η αξία των πλοίων ηλικίας 15 ετών και άνω αυξήθηκε μέσα σε ένα μήνα (αρχές Οκτωβρίου, τέλος Οκτωβρίου) κατά 9,5% στα 22,23 εκατ. δολ ενώ η μέση ηλικία των πλοίων αυτής της κατηγορίας που άλλαξε χέρια ήταν τα 19 χρόνια.

Διαβάστε επίσης – «Φρένο» στα δεξαμενόπλοια VLCC από τις περικοπές του ΟΠΕΚ+

Οι ναύλοι στη συγκεκριμένη κατηγορία ακολούθησαν έντονα ανοδική κίνηση στα 21.715 δολ. την ημέρα από 2.505 δολ τη ημέρα που είχαν πέσει τον Αύγουστο ωστόσο στη συνέχεια επέστρεψαν σε χαμηλότερα επίπεδα στα 10.664 δολ την ημέρα καθώς η ζήτηση από Κίνα σε σιδηρομετάλλευμα μειώθηκε,

Πάντως οι αξίες των capesize μεγαλύτερης ηλικίας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σημειώνει η VV και αναφέρει την πώληση του Arethousa (170.600 DWT, Ιούνιος 2001, Sasebo) σε Έλληνες αγοραστές για 15,1 εκατ. δολ με την ίδια να το εκτιμά στα 14,4 εκατ. δολ. Δεδομένης της μεταβλητότητας της ναυλαγοράς η αγορά ενός πλοίου μεγάλης ηλικίας θεωρείται ποιο οικονομική

Δεξαμενόπλοια

Στα δεξαμενόπλοια η ζήτηση για VLCC μεγάλης ηλικίας παραμένει ισχυρή.

Μέχρι στιγμής στην διάρκειας του έτους φέτος, έχουν καταγραφεί 84 πωλήσεις «μεταχειρισμένων» VLCC και η πλειονότητα αυτών των πωλήσεων αφορούσε παλαιότερη χωρητικότητα με μέση ηλικία τα 14 έτη.

Οι αξίες για τα Tankers έχουν αυξηθεί σε όλα τα μεγέθη και τις ηλικιακές κατηγορίες από την αρχή του έτους, όμως για τα VLCC, οι τιμές για πλοία 20 ετών αυξήθηκαν κατά 51% από τον Ιανουάριο σε 38,88 εκατ. δολ.

Ορισμένοι εκτιμούν ότι η τάση αυτή σχετίζεται με το επικείμενο εμπάργκο το ρωσικό πετρέλαιο. Όπως αναφέρεται υπάρχουν αυξανόμενες εικασίες ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων θα χωριστεί τώρα σε δύο κατηγορίες, αυτή που λειτουργεί στην αγορά μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου που θα την εγκαταλείψει και θα ασχοληθεί με άλλες μεταφορές και αυτή που θα επιμείνει στις συναλλαγές μεταφοράς ρωσικού αργού παρά τις κυρώσεις, και για τον λόγο αυτό ζητά επιπλέον μεταφορική ικανότητα να καλύψει τις ανάγκες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης