
Μπορεί να τα έχουν τα χρονάκια τους αλλά δεν χάνουν την γοητεία τους. Ο λόγος για τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία και μεγαλύτερου μεγέθους τόσο στις μεταφορές χύδην ξηρού φορτίου (τα capesize) όσο και στη μεταφορά αργού πετρελαίου (τα Very Large Crude Carrier).
Οι δύο κατηγορίες πλοίων είδαν τις αξίες τους κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες να αυξάνουν τον μήνα Οκτώβριο σε ποσοστά υψηλότερα από ότι άλλα νεότερης ηλικίας πλοία.
Η VesselsValue (VV) υπολόγισε ότι στα Capesize η αξία των πλοίων ηλικίας 15 ετών και άνω αυξήθηκε μέσα σε ένα μήνα (αρχές Οκτωβρίου, τέλος Οκτωβρίου) κατά 9,5% στα 22,23 εκατ. δολ ενώ η μέση ηλικία των πλοίων αυτής της κατηγορίας που άλλαξε χέρια ήταν τα 19 χρόνια.
Διαβάστε επίσης – «Φρένο» στα δεξαμενόπλοια VLCC από τις περικοπές του ΟΠΕΚ+
Οι ναύλοι στη συγκεκριμένη κατηγορία ακολούθησαν έντονα ανοδική κίνηση στα 21.715 δολ. την ημέρα από 2.505 δολ τη ημέρα που είχαν πέσει τον Αύγουστο ωστόσο στη συνέχεια επέστρεψαν σε χαμηλότερα επίπεδα στα 10.664 δολ την ημέρα καθώς η ζήτηση από Κίνα σε σιδηρομετάλλευμα μειώθηκε,
Πάντως οι αξίες των capesize μεγαλύτερης ηλικίας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σημειώνει η VV και αναφέρει την πώληση του Arethousa (170.600 DWT, Ιούνιος 2001, Sasebo) σε Έλληνες αγοραστές για 15,1 εκατ. δολ με την ίδια να το εκτιμά στα 14,4 εκατ. δολ. Δεδομένης της μεταβλητότητας της ναυλαγοράς η αγορά ενός πλοίου μεγάλης ηλικίας θεωρείται ποιο οικονομική
Δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια η ζήτηση για VLCC μεγάλης ηλικίας παραμένει ισχυρή.
Μέχρι στιγμής στην διάρκειας του έτους φέτος, έχουν καταγραφεί 84 πωλήσεις «μεταχειρισμένων» VLCC και η πλειονότητα αυτών των πωλήσεων αφορούσε παλαιότερη χωρητικότητα με μέση ηλικία τα 14 έτη.
Οι αξίες για τα Tankers έχουν αυξηθεί σε όλα τα μεγέθη και τις ηλικιακές κατηγορίες από την αρχή του έτους, όμως για τα VLCC, οι τιμές για πλοία 20 ετών αυξήθηκαν κατά 51% από τον Ιανουάριο σε 38,88 εκατ. δολ.
Ορισμένοι εκτιμούν ότι η τάση αυτή σχετίζεται με το επικείμενο εμπάργκο το ρωσικό πετρέλαιο. Όπως αναφέρεται υπάρχουν αυξανόμενες εικασίες ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων θα χωριστεί τώρα σε δύο κατηγορίες, αυτή που λειτουργεί στην αγορά μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου που θα την εγκαταλείψει και θα ασχοληθεί με άλλες μεταφορές και αυτή που θα επιμείνει στις συναλλαγές μεταφοράς ρωσικού αργού παρά τις κυρώσεις, και για τον λόγο αυτό ζητά επιπλέον μεταφορική ικανότητα να καλύψει τις ανάγκες.


Latest News
![Σούπερ γιοτ: Τα Κουφονήσια ενέπνευσαν το πρώτο «αόρατο» σκάφος [Εικόνες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/Superyacht-Pegasus-7-600x338.jpg)
Πώς τα Κουφονήσια ενέπνευσαν το πρώτο «αόρατο» σκάφος [Εικόνες]
Μια καινοτόμα πρόταση, με ελληνική έμπνευση, έρχεται να ταράξει τα ύδατα

«Βαριά» ονόματα μνηστήρων μπαίνουν στον διαγωνισμό για το λιμάνι Βόλου
Αφορά τουλάχιστον το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

Ιδρύθηκε η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Λακωνίας
Τι αναφέρει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα

Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για την Capital Product Partners
Τα έσοδα της CPLP κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν στα 79,9 εκατ. δολάρια

«Φουρτούνες» για το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου
Δυσκολίες κατά τη δρομολόγηση του «Susio Frontier»

Οι εκπομπές ρύπων, οι πλοίαρχοι και η πλατφόρμα ZeroNorth
Το ενεργό πλάνο βελτιστοποίησης ταξιδιού με πλοίο

Πολλές παραγγελίες κερδίζουν τα ναυπηγεία της Κορέας
Η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering εξασφάλισε παραγγελία για την κατασκευή δώδεκα μεγάλων containerships από ευρωπαϊκών συμφερόντων εταιρεία

Δεν πάει για παλιοσίδερα το γηραιότερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο
Ήταν το πρώτο μεταπολεμικό νεότευκτο επιβατηγό πλοίο στον κόσμο

Ώθηση στις αγορές tankers δίνει το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο
Ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησε σε βελτιωμένες συνθήκες αγοράς και προσέλκυσε νέους πλοιοκτήτες στον κλάδο

Αναβαθμίζεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με έργα ύψους 23 εκατ. ευρώ
Στόχος να αναδειχθεί σε κορυφαίο εφοδιαστικό-μεταφορικό κρίκο ολόκληρης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης