Στην αγορά νεότευκτων δεξαμενόπλοιων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), διεισδύει με ταχείς ρυθμούς η Κίνα, καθώς εγχώριοι και ξένοι πλοιοκτήτες στρέφονται στα κινεζικά ναυπηγεία για παραγγελία αυτής της κατηγορίας πλοίων, και καθώς τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας είναι πλήρως δεσμευμένα για άλλες ναυπηγήσεις.

Τρία κινεζικά ναυπηγεία – εκ των οποίων μόνο ένα από αυτά έχει εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων δεξαμενόπλοιων LNG – απέσπασαν σχεδόν το 30% των παραγγελιών – ρεκόρ του τρέχοντος έτους για 163 νέα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, κερδίζοντας πόντους σε έναν τομέα όπου η Νότια Κορέα συνήθως καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Διαβάστε επίσης – Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Το κρίσιμο 20ήμερο των εργαζομένων

Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων LNG για τα κινεζικά ναυπηγεία τριπλασιάστηκαν καθώς οι κινεζικοί έμποροι φυσικού αερίου και οι φορείς εκμετάλλευσης στόλων έσπευσαν να βελτιώσουν τη θέση τους στην αγορά, μετά την ανατροπή των ροών του παγκόσμιου ενεργειακού εφοδιασμού λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Διαβάστε επίσης: H αναβίωση των ναυπηγείων στην Ελλάδα

Με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας να κατακλύζονται από παραγγελίες για την εξυπηρέτηση της τεράστιας επέκτασης του Βόρειου Πεδίου του Κατάρ, τα κινεζικά ναυπηγεία προσέλκυσαν επίσης περισσότερες ξένες παραγγελίες.

Τα κινεζικά ναυπηγεία κέρδισαν φέτος 45 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων LNG αξίας περίπου 9,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου πέντε φορές περισσότερες από τις αξίες παραγγελιών του 2021, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων ναυτιλίας Clarksons Research.

Τριπλάσιες παραγγελίες

Μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν αυξήσει τις παραγγελίες δεξαμενοπλοίων LNG σε 66 από 21, αποσπώντας το 21% των παγκόσμιων παραγγελιών αξίας περίπου 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Συγκριτικά, τα κινεζικά ναυπηγεία κατασκεύασαν μόλις το 9% του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου LNG, σύμφωνα με την Clarksons.

Η Hudong-Zhonghua Shipbuilding με έδρα τη Σαγκάη είναι το μόνο κινεζικό ναυπηγείο με εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG, παραδίδοντας δεκάδες τέτοια πλοία από το 2008. Φέτος, απέσπασε το 75% των νέων παραγγελιών της Κίνας. Το κινεζικό αυτό ναυπηγείο μοιράστηκε 26 παραγγελίες από τοπικούς ιδιοκτήτες – έναντι εννέα τα τελευταία δύο χρόνια – με άλλες μονάδες όπως η  China State Shipbuilding Corporation, η Dalian Shipbuilding Industry και η Jiangnan Shipyard (Group), σύμφωνα με την Clarksons και αξιωματούχους του κλάδου.

Δύο άλλα ναυπηγεία – η China Merchants Heavy Industry (CMHI) και η Yangzijiang Shipbuilding (YAZG.SI) – πιστοποιήθηκαν για την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG φέτος και έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον από εγχώριους και ξένους αποστολείς.

Τα δεξαμενόπλοια LNG, όπως και τα αεροπλανοφόρα, είναι από τα πιο δύσκολα στην κατασκευή πλοία και χρειάζονται έως και 30 μήνες. Μόνο για δεξαμενές τύπου μεμβράνης, περίπου 200 εργαζόμενοι χρειάζονται δύο μήνες εργασίας στη συγκόλληση κομματιών λεπτού χάλυβα και 130 km γραμμών σύνδεσης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά